adozona.hu
Hogyan reagálnak a cégek a chipsadóra?
//test-adozona.hu/jovedeki_ado_vam_deviza_termekdij/20110901_chipsado
Hogyan reagálnak a cégek a chipsadóra?
Bioitallal és kevesebb sóval készültek az energiaital- és chipsgyártók az úgynevezett népegészségügyi termékdíj, vagyis a chipsadó bevezetésére. A hagyományos energiaitalok 62,5 forinttal, a kóla 5 forinttal, a rágcsálnivalók 5-50 forinttal drágulnak.
"Bioenergiaitalt” dob piacra a Hell szeptember elsejétől - közölte a Hell Energy Magyarország csütörtökön, írja a hvg.hu. Az energiaital gyártó ezzel kibújik a szeptember elsején életbe lépett „chipsadó” alól, ugyanis a Hell New Generation nevű italban nincs koffein. Az élénkítő hatást természetes anyagokkal éri el az új keverék: elsősorban Mate teával, amiben tein, a koffeinhez hasonló vegyület található, illetve a hasonlóan élénkítő hatású teobrominnal, ami a kakaóban, így a csokoládéban is jelen van.
Attól, hogy továbbra is rá lesz írva a termékre, hogy energiaital, attól még nem lesz energiaital (amire vonatkozna a népegészségügyi termékadó), ugyanis az energiaitalok esetében nincs olyan pontos leírás, mint például az üdítők esetében – mondta Szabari József, a Hell Energy Magyarország régióvezetője.
A cég képviselői szerint csupán véletlen egybeesés, hogy az új ital megjelenése és a „chipsadó” életbe lépése egy napra esik. Állításukat azonban árnyalja, hogy a 28 ország közül, amelyben a Hell jelen van, csak Magyarországon kezdik el gyártani és forgalmazni az új terméket. Igaz, ez akár azzal is magyarázható, hogy itt gyártják, és a cég jelentős ráfordítással nemrég épített fel egy új gyárat Szikszón.
A koffeint tartalmazó energiaitalokat literenként 250 forinttal sújtaná az új adó, ami a Hell 250 milliliteres flakonjai esetében 62,5 forintos áremelést tenne szükségessé. Ezzel azonban az energiaital-piac gyilkos árversenyében nagyon rosszul járna a cég.
A Coca-Cola azonban egyelőre nem gondolkodik a termékeinek megváltoztatásán.
A cikk folytatását olvassa el itt!