2768 találat a(z) számlázás cimkére
Ingatlanértékesítési szerződés felbontásának következményei
Kérdés
A társaság 2016. január 20-án értékesítette egyik ingatlanát egyik tulajdonosának. A vételárat a tag által nyújtott tagi hitel összegéből fedezi. A szerződést egyéb okok miatt (gazdaságossági megfontolások) felbontották 2016. máricus 07-én. Először az adásvételi szerződést, majd a felbontást a földhivatal bejegyezte. Igy a földhivatali bejegyzés alapján visszaállt az eredeti állapot. Kérdésem, hogy ebben az esetben hogyan kell a számlát kibocsátani, hogyan történik ennek a könyvelése – kell-e könyvelni, hiszen az eredeti állapot áll helyre? Mi a számlán a teljesítés időpontja, a számla kelte, s milyen könyvelési feladatok vannak? Az ingatlan eladási ára bruttó 60 millió forint volt. Mivel a cég magánszemélynek értékesítette, és az ingatlaneladásnál az áfa hatálya alá bejelentkezett, áfás volt az adásvételi szerződés. Válaszukat előre is megköszönve. Tisztelettel: Péter Zsuzsanna
Tenyésztőtől kutyafelvásárlás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Belföldi cég magánszemélyektől tenyésztett kutyákat vásárol, és később értékesíti őket. A felvásárlások bizonylatolásában kérném segítségét. Az első kérdés, hogy FELVÁSÁRLÁSI jegyet vagy VÉTELI JEGYET kell ezekben az esetekben kitölteni? Második kérdés a fizetés ütemezésére vonatkozik. A tenyésztő foglalót kér a kutyára, mely az első fizetési részletnek számít (20%). Utána a kutya átadásakor további 70% százalékot fizet a vevő. A fennmaradó 10%-ot a törzskönyv átadásakor kell kiegyenlíteni (visszatartás). Helyes-e, ha a felvásárlási jegyen a kutya teljes vételára szerepel, levonásra kerül a foglaló összege és a visszatartott összeg (törzskönyvre) szintén megjegyzésre kerül. A foglalóról és a törzskönyv átadásáról már így csak egy elismervény kerül kiállításra. Válaszát előre is köszönöm!
Külföldi partnertől előleg érkezik
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy cég terméket értékesít harmadik országba és az unión belül is. Többnyire előre fizetnek a vevők, van úgy, hogy a termék csak hónapokkal később megy el, mint ahogy a pénz beérkezik. Az előleg beérkezésekor előlegszámlát szoktunk kiállítani, de van olyan partner, főleg harmadik országbeli, akinek nem felel meg a nullás végösszegű végszámla. A kérdésem: kell kiállítania a cégnek a külföldi partnerek részére az előlegről számlát? Ha nem kell, akkor a számlán a teljesítés dátumához az áru elküldésének a napját kell írni? Köszönöm előre is a válaszát.
Folyamatos ügylet – számladátumok
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Áfatörvény 58. §-a alá tartozó szolgáltatási szerződés szerint a megbízott, a tárgyhónapot követő 10. napig állítja ki a számlát, amelyet a megbízó 15 napon belül köteles kiegyenlíteni. Elfogadható-e, ha a július havi számviteli teljesítésről a következő dátumokkal bocsát ki számlát a megbízott? Teljesítés időpont: 08. 05. Számla kelte: 08. 05. Fizetési határidő: 08. 05. Válaszát előre is köszönöm.
Háromszögügylethez kapcsolódó raktározás
Kérdés
Tisztelt Szakértő! A cég - DE - Németországi gyártó B cég - CZ -Nemzetközi üzletlánc cseh beszállítója C cég - HU - Nemzetközi üzletlánc magyarországi leányvállalata – végső vevő A számlázási útvonal: DE Német gyártó – CZ beszállító-nemzetközi üzletlánc – HU leány végső vevő Fuvarozási útvonal: DE Német gyártó – HU magyarországi bérraktár – HU végső vevő A kérdésem az, hogy az ügyletben mi a magyarországi bérraktározó cég státusa áfa és ekáer szempontjából? Milyen feltételek szükségesek így a bérraktározáshoz? A fuvaroztató a német gyártó. A fuvarparitás CIP, az áru mindaddig a német gyártó tulajdona, amíg az üzletlánc raktára át nem veszi azt. Kötelez-e a raktározás magyarországi telephely létesítésére? Az ügylet magyarázata, hogy az üzletlánc raktára egyszerre csak kis mennyiséget vesz át az áruból, és hogy a gyártó megspórolja a gyakori kis mennyiség szállítási költségét, Magyarországon, egy kapcsolt vállalkozásánál tárolna nagyobb mennyiséget, és innen szállítana gyakrabban a végső vevő magyarországi raktárába. A bérraktározást vállaló cég egyébként ilyen árut nem forgalmaz, a bérraktározásról szolgáltatási számlát állít ki. Köszönettel: Máté Lilla
Ingatlanforgalmazó áfa-visszaigénylése
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ingatlanforgalmazó kft.-ként nem választottuk az értékesítést áfásan. Vásároltunk egy használt lakást egy kft.-től, fordított áfás számlát kaptunk. A felújításnál keletkezett levonható áfát jól gondolom, hogy nem lehet levonásba helyezni? Értékesítésnél mentes számlát állítok ki? Mit befolyásol, hogy fordított áfával vettem? Köszönöm.
Törölt adószámú adóalany ingatlanértékesítése III.
Kérdés
Tisztelt Szakértő! 2016 augusztusában két alkalommal tettem fel kérdést "felszámolási eljárás alatt álló törölt adószámú társaság ingatlanvagyonának értékesítésével és annak bizonylatolásával és áfával kapcsolatosan. Azt a választ kaptam, hogy a NAV felé továbbították állásfoglalás kérése céljából. Érdeklődni szeretnék, hogy a NAV-tól érkezett-e Önökhöz állásfoglalás. Fáradozását köszönöm. Tisztelettel: Szalainé
Külföldi bedolgozás feltételei
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyik könyvelt cégünk külföldi bedolgozással szeretne foglalkoztatni munkavállalókat, nem teljes foglalkoztatásban, az Amerikai Egyesült Államokban. Kérdésünk az lenne, hogy milyen bejelentési kötelezettségek terhelik a belföldi cégünket ezzel kapcsolatosan, milyen igazolvánnyal/engedéllyel kell ehhez rendelkezni, illetve amennyiben nem számlaképes a partner, milyen teendők vannak ezzel kapcsolatban? Válaszát előre is köszönöm!
Webáruházi értékesítés – személyes átvétel
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk kizárólag webáruházon keresztül értékesít elektronikai készülékeket. Most jelentkezett egy magánszemély vásárló, aki szeretné személyesen átvenni a megvásárolt árucikkeket. Minden vásárlásról számlát állítunk ki, és a feladott postai csomagban megkapják a vevők a saját példányukat. A vállalkozásnak nincs nyílt árusítási üzlete vagy telephelye. Tevékenységét a székhelyén végzi, ahol az adminisztráció is történik. Kérdésünk, hogy ez esetben kell-e a PTGSZLAH nyomtatványt alkalmazni a magánszemély vásárló személyes átvétele miatt, vagy ez a vásárlás – függetlenül az átvétel módjától – továbbra is online értékesítésnek minősül? Válaszát előre is köszönjük!
Részletfizetés elvégzett szolgáltatásnál
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Villanyszereléssel foglakozó vállalkozás társasházakban a világítás korszerűbbé, költség hatékonyabbá tételére a következő konstrukciót találta ki: felszereli az energiatakarékos lámpatesteket, fényforrásokat, melyeknek az ellenértékét a társasháznak a munka elkészülte után 48 hónapos kamatmentes részletfizetési konstrukcióban kell megfizetni. Az első részlet a munka elvégzését követő hónapban van. Ez esetben mi a számlázás helyes módja, egy vagy több számlát kell kiállítani, mikor van az ügylet teljesítése, mikor keletkezik az árbevétel? Kell-e részletfizetési megállapodást kötni, vagy elegendő ennek tényét a számlán megjegyzésként feltüntetni? Gyors válaszukat előre is köszönöm!
Munkaerő-kölcsönző – fordított áfa
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk munkaerő-kölcsönzőn keresztül foglalkoztatja dolgozóit. A számlát fordított áfával állítják ki részünkre. A következő hónaptól plusz két szerződést kötöttünk, melyben ugyanezen munkaerő-kölcsönző cég biztosítja ugyanezen dolgozók munkavégzési helyre juttatását és az étkezésüket. Kérdésem, hogy ezen két további tevékenységüket is fordított áfával kell számlázniuk kapcsolódó szolgáltatásként, vagy egyenes áfával? Válaszát előre is köszönöm!
Dohányáru – kereskedelmi mennyiség
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérem szíves segítségét az alábbi kérdés megválaszolásához. Nemzeti dohányboltot üzemeltetünk, a nyári időszakban előfordul, hogy külföldi fiatalok kereskedelmi mennyiségű (800 szál) cigarettát vásárolnak. Illetőségük külföldi, se lakóhelyük, se tartózkodási helyük nincs belföldön. Ismereteink szerint, ilyenkor kötelező számlát kiállítani, a számlán feltüntetni, hogy a számla a jövedéki termék származását nem igazolja. Kérdésem: milyen törvényi előírásoknak kell még megfelelnünk, van-e még ezzel kapcsolatban egyéb teendőnk, kötelezettségünk? Kell-e a vásárlónak (EU-s) adószámmal rendelkeznie? Van-e bejelentési kötelezettségünk az értékesítésről bármely hatóság felé? Válaszát köszönöm.
Fordított áfa alanyi mentes egyesületnek
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ügyfelem építésiengedély-köteles beruházást végez 1-es adószámos egyesületnek. Ebben az esetben csak egyenes áfával tudja a számlát kiállítani. Ügyfelem a munka elvégzéséhez alvállalkozókat alkalmaz. Jól gondolom, hogy az alvállalkozó már fordított áfás számlát fog felénk kiállítani, mert épitésiengedély-köteles tevékenységhez végzi a munkáját? Válaszát előre is köszönöm.
Itt a zsebpénztárgép, online és nemzeti – lehet számlázni
Cikk
Bemutatta első hazai hordozható online pénztárgépet a Micra-Metripond Kft. a cég 25 éves születésnapja alkalmából rendezett siófoki konferencián. A piacvezető pénztárgép-forgalmazónál fejlesztés alatt áll az online taxióra is, amely egy pénztárgép és taxaméter kombinációja, és az év végén kezdik meg a tesztelését.
Hálózatos jegyirodai értékesítés
Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbiakban szeretném a segítségüket kérni: cégünk jegyirodai értékesítéssel foglalkozik, amelyért a kibocsátótól jutalékot kapunk. Az általunk értékesített jegyekről áfás számlát állítunk ki a vásárló részére, árbevételként számoljuk el. A kibocsátó meghatározott időszakonként részünkre a jegyforgalomról szintén áfás számlát állít ki a jutalékkal csökkentett árról (mellékletben részletezve a forgalmunkat, valamint a ráeső jutalékot). A kérdésem az lenne, hogy helyesek-e a fenti számlázási módok, valamint az, hogy hogyan kellene könyvelnünk a kibocsátó számláját? Elábé, valamint jutalékbevétel? Segítségüket előre is köszönöm.