adozona.hu
Így trükköznek a cégek a munkaidő-nyilvántartással
//test-adozona.hu/munkajog/Igy_trukkoznek_a_cegek_a_munkaidonyilvantar_N7ZWMH
Így trükköznek a cégek a munkaidő-nyilvántartással
A munkáltatók kötelesek naprakészen nyilvántartani a teljesített rendes és rendkívüli munkaidő, a készenlét kezdő és befejező időpontját, továbbá a szabadság tartamát is. Ennek ellenére sok esetben elmarad a munka- és pihenőidő nyilvántartása, helyette beléptető rendszer működik, vagy az sem, esetleg a nyilvántartás nem a valós adatokat tükrözi. Megvizsgáltuk az elméletet és a mögötte rejlő gyakorlatot.
A munka törvénykönyve (Mt.) előírja a nyilvántartási kötelezettséget, de arról külön nem rendelkezik, hogy azt milyen formában kell vezetni. Mind a papíralapú, mind az elektronikus formában készített megfelelő, a lényeg, hogy a nyilvántartás olyan módon készüljön el, hogy abból később is hitelesen visszakereshetők legyenek a munka- és pihenőidővel kapcsolatos adatok. A munkaidő nyilvántartására legtöbbször a jelenléti ív vagy az elektronikus beléptetési rendszer alkalmazásával kerül sor.
A szabadság kiadása általában az erre rendszeresített szabadság-nyilvántartó könyvben vagy kartonon történik. Bár arról nem rendelkezik az Mt., hogy a munkaközi szünet kiadását is dokumentálni kellene, azonban a későbbi jogviták elkerülése érdekében ezt is célszerű nyilvántartani.
Mivel trükköznek a munkáltatók, s mit néznek az ellenőrök? OLVASSA TOVÁBB cikkünket!
Hozzászólások (0)