130 találat a(z) szerencsejáték cimkére
Szerencsejáték-szervezői tevékenység szüneteltetése: hogyan alakul az adófizetés? Cikk
Azon időszakra, amikor a pénznyerő automata üzemeltető szünetelteti szerencsejáték-szervezői tevékenységét, nincs játékadófizetési és (nullás adattartalmú) bevallási kötelezettsége - hívja fel a figyelmet az adóhatóság.
Szerencsejáték és adóhatóság: januártól változik a törvény Cikk
Januártól bekerül a szerencsejáték törvénybe a távszerencsejáték, amelyre speciális szabályok vonatkoznak.
Online póker: jövőre akár 90 napra is zárolhatja a bankszámlát az adóhatóság Szakértői Kommentár
Amióta néhány héttel ezelőtt először elhangzott, hogy 2012. január 1-étől megadóztatják az online szerencsejátékot, tudni lehetett, hogy a várakozásoknak megfelelően lesz liberalizált piac a jövő évtől és a parlamentnek sürgősen meg kell kezdenie az ez irányú jogszabályalkotást. Ennek első lépése a Rogán Antal által jegyzett, a napokban elfogadott előterjesztés, amely két játéktípus előtt nyitja most meg a kapukat.
Ezt is módosítják a játékadó szabályaival együtt Cikk
A reklámszabályokat is tartalmazó, úgynevezett médiaalkotmány is megváltozik január 1-jétől, miután az Országgyűlés távszerencsejáték-adó bevezetéséről döntött és ahhoz kapcsolódva szabályozta az online szerencsejátékot: a hirdetési tilalom alá vont termékek köre kiegészül az adóhatóság engedélye nélkül szervezett távszerencsejátékkal.
Játékadó: amit nyer a kormány, elbukhatja a költségvetés Cikk
Európában a legsúlyosabb adóterhet kapták a nyakukba a szerencsejáték-szervezők és a játékautomaták üzemeltetői. Azonban az adóprés az adóbevételek csökkenéséhez, és a játékosvédelemre fordítható források megszűnéséhez vezet – állítják az iparág védelmezői.
Szerencsejáték adó: vegyes fogadtatás Cikk
Vegyesen ítélik meg a megkérdezett szakmai szövetségek a pénznyerő automaták adójának tervezett emelését, abban azonban egyetértenek, hogy szükség van az online szerencsejáték megadóztatására.
Nyereményjáték: a nyertes bukhatja az adójóváírást Kérdés
Sorsolás után kinek kell, illetve célszerű befizetnie a járulékokat a nyertes után? Olvasói kérdésre a Szmicsek Sándor, a Mazars adópartnere válaszol.
Kevesebb folyt be a pénznyerő automatákból Cikk
A Magyar Szerencsejáték Szövetség (MSZSZ) tagjai, vagyis a pénznyerő automatákat üzemeltető vállalkozások árbevétele mintegy 14 százalékkal csökkent tavaly az előző évhez képest - közölte Molnár Krisztián, az APEH szerencsejáték felügyeleti főosztályának vezetője szerdán Budapesten, az MSZSZ küldöttgyűlésén.
EH 2010.2199 Jogszabályok és jogi tartalmak
Az elsőfokú adóhatóság határozatával 635 000 forint bírság megfizetésére kötelezte a felperest, mert elmulasztotta a pénznyerő automata hulladékkezelésre történő átadásáról készült jegyzőkönyv megküldését, megsértve ezzel a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Szjtv.) 26. § (19) bekezdésében foglaltakra tekintettel az egyes szerencsejátékok engedélyezésével, lebonyolításával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatok végrehajtásáról szóló 32/2005. (X. 21.)...
Félkarú rablók: mit és hogyan ellenőriz az APEH? Cikk
Több száz pénznyerő automata üzemeltetését függesztette fel az adóhatóság Szerencsejáték Felügyeleti Főosztálya az elmúlt másfél évben tartott helyszíni vizsgálataiban a nem hiteles működés miatt.
Az APEH és a tiltott szerencsejáték Cikk
A közelmúltban az írott és elektronikus sajtóban egymásnak ellentmondó nyilatkozatok és téves információk jelentek meg egy speciális, ingatlan értékesítésére irányuló - a sajtóban csak „ingatlantombolaként” elhíresült - játékkal kapcsolatban.
BH 2006.9.307 Jogszabályok és jogi tartalmak
A felperes a 2003. november 28. napján benyújtott kérelmében a II. kategóriába tartozó pénznyerő automaták üzemeltetésének engedélyezését kérte az alperestől.
Az alperes a 2004. január 15-én meghozott határozatával a felperes kérelmét elutasította. Határozata indokolásában megállapította, hogy a felperesi szervező cég által kérelmezett pénznyerő automatákra vonatkozóan a Szerencsejáték Felügyelet a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Szja. tv.) 7. § (...
BH 2004.4.161 Jogszabályok és jogi tartalmak
A felperes magánszemélyek részére lehetőséget biztosít gépkocsinyeremény-betétkönyvek vásárlására. A gépkocsinyeremény-betétek után a felperes nem kamatot térít, hanem a negyedévenként megtartott sorsolásokon a kamatból képzett nyereményalapból gépkocsikat sorsol ki. A felperes a kisorsolt személygépkocsik értékét az 1995. évi CXVII. törvény (továbbiakban: Szja tv.) 65. § (1) bekezdés a) pontja szerinti takarékbetét utáni kamatkifizetésnek tekintette, az adókulcsot pedig - mint kifizető - a 6...
BH 2001.3.145 Jogszabályok és jogi tartalmak
A felperes közszolgálati jogviszonya 1996. december 12. napján közös megegyezéssel szűnt meg az alperesnél, a következő naptól kezdődően rokkantsági nyugdíjat állapítottak meg a részére.
A felperes keresetében a ki nem adott szabadságának megváltását és a 35 évet meghaladó szolgálati idejére tekintettel jubileumi jutalom megfizetését kérte.
A munkaügyi bíróság az ítéletével az alperest - többek között - 220 000 Ft és kamatai megfizetésére kötelezte negyven éves jubileumi jutalom címén. A mu...
BH 2000.4.182 Jogszabályok és jogi tartalmak
Az alperes a felperes nyíregyházi fióktelepén 1996. május 2-án, július 22-24-én és július 31. napján társadalombiztosítási ellenőrzést tartott, amelynek eredményeképpen az 1996. július 31. napján kelt fizetési meghagyásában kötelezte a felperest az 1992. november 16. és 1996. július 30. napja közötti vizsgált időszak alapulvételével 61.811.365,-Ft elmaradt társadalombiztosítási járulék, 36.046.610,-Ft késedelmi pótlék, 11.633.962,-Ft rendbírság és 7.637.761,-Ft járulékbírság - azaz mindösszes...