adozona.hu
Egyre többet vásárlunk az interneten keresztül
//test-adozona.hu/altalanos/Egyre_tobbet_vasarlunk_az_interneten_keresz_1AXU93
Egyre többet vásárlunk az interneten keresztül
A hazai e-kiskereskedelem bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat ért el tavaly, amely mintegy 16 százalékkal haladta meg a 2018-as szintet; az online értékesítés adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3 százalékát a GKI Digital és az Árukereső felmérése szerint.
A magyar vásárlók több mint 43 millió rendelést adtak le belföldi e-kereskedőknek tavaly, és mintegy 17 milliót határon túli, főleg kínai webáruházaknak – ismertette a hetedik éve készülő, szektorszintű felmérés adatait Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója szerdán Budapesten.
Külföldi webáruházakban bruttó 145 milliárd forintért vásároltak a magyar fogyasztók 2019-ben.
Az egy főre jutó éves online rendelések száma 10 százalékkal nőtt tavaly, miközben az átlagos vásárlások összege csak az inflációt némileg meghaladó mértékben bővült, bruttó 14,4 ezer forint körül alakult. Ez mutatja, hogy a hazai online kiskereskedelem fejlődésének jelenlegi legfontosabb motorja a vásárlási gyakoriság folyamatos bővülése – hívta fel a figyelmet Madar Norbert.
Hozzászólások (0)