adozona.hu
Változott tíz, sajátos számviteli szabályokat alkalmazó szervezet beszámolókészítési és könyvvezetési kötelezettsége
//test-adozona.hu/szamvitel/Valtozik_tiz_sajatos_szamviteli_szabalyokat_5PYF0Z
Változott tíz, sajátos számviteli szabályokat alkalmazó szervezet beszámolókészítési és könyvvezetési kötelezettsége
A decemberi rendeletcunamiban többek között a biztosítók, a hitelintézetek, a betétbiztosítási alapok, a magán- és önkéntes pénztárak, az egyházi jogi szervezetek és az egyéb szervezetek beszámolóra és könyvvezetésére vonatkozó szabályok is módosultak.
A 642/2023. kormányrendelet (R.) 10, a különböző szervezetek sajátos beszámoló készítési és könyvvezetési előírásait tartalmazó kormányrendeletet, valamint a könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételéről, az adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők nyilvántartásba vételéről és továbbképzéséről szóló kormányrendeleteket módosítja. Cikkünkben a beszámolóra és könyvvezetésre vonatkozó változásokat mutatjuk be.
1. A biztosítók, a hitelintézetek és pénzügyi vállalkozások, a befektetési vállalkozások éves beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló kormányrendeletek módosítása [R. 1., 6., 7. cím]
Az Szt. 45/A §-a lehetőséget ad arra, hogy a vállalkozó – saját döntése alapján – kimutassa a beszámolóban a halasztott adókövetelést és a halasztott adókötelezettséget. E lehetőséggel egészíti ki az R. a felsorolt vállalkozókra vonatkozó sajátos beszámoló készítési előírásokat tartalmazó kormányrendeleteket.
Az adótanácsadók és könyvelők nyilvántartásáról és továbbképzéséről szóló cikkünket lásd itt! |
2. A betétbiztosítási alapok és intézményvédelmi alapok, valamint a befektető-védelmi alap éves beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló kormányrendelet módosítása [R. 2. cím]
A módosítás két kérdést érint:
a) A beszámolót nem a tagintézetekhez, a Magyar Nemzeti Bankhoz, a Bankszövetséghez, az Országos Takarékszövetkezeti Szövetséghez, az Állami Számvevőszékhez és a pénz-, tőke- és biztosítási piac szabályozásáért felelős miniszter által vezetett minisztériumhoz, hanem az OBA-hoz kell benyújtani.
b) A rendeletnek az üzleti jelentés cím alatti előírása kiegészül azzal, hogy a Szanálási Alap éves beszámolóját és üzleti jelentését – ennek részeként a következő évi költségvetését – az Igazgatótanács hagyja jóvá.
Olvassa tovább cikkünket, amelyben tovább részletezzük a megváltozott speciális szabályokat!
Hozzászólások (0)