adozona.hu
Távértékesítés és szolgáltatásnyújtás az EU-ban: az elektronikus piacterekre vonatkozó szabályok
//test-adozona.hu/nemzetkozi_kozossegi_adozas/Tavertekesites_es_szolgaltatasnyujtas_az_EU_JYXIS5
Távértékesítés és szolgáltatásnyújtás az EU-ban: az elektronikus piacterekre vonatkozó szabályok
Korábbi cikkeinkben bemutattuk a távértékesítéshez és a szolgáltatásnyújtáshoz kapcsolódó adókötelezettségek teljesítését egyszerűsítő és támogató egyablakos rendszereket, mostani írásunkban a platformokra vonatkozó szabályozást tekintjük át.
– amikor a platform (elektronikus felület) harmadik államból 150 eurónak megfelelő pénzösszeget meg nem haladó belső értékű küldeményként importált termék távértékesítését segíti elő, valamint
– amikor a platform (elektronikus felület) a termék közösség területén történő – a közösségben nem letelepedett adóalany által nem adóalany részére történő – értékesítését segíti elő (ide kell érteni azt az esetet is, amikor a termék feladási és rendeltetési helye ugyanaz a tagállam).
A jogszabály mindkét esetben azt vélelmezi, hogy a platform a termék beszerzője és értékesítője is egyben, tehát áfa szempontjából ezekben az esetekben két termékértékesítés teljesül: az első ügylet az eredeti eladó és a platform között, a második ügylet pedig a platform és a vevő között jön létre. Ennek megfelelően 2021. július 1-jétől a platformokat az általuk elősegített ügyletek után adófizetési kötelezettség terheli, mely kötelezettségüket az egyablakos rendszeren keresztül is teljesíthetik.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyben részletezzük azokat a szabályokat, amelyek szerint megállapítható, hogy mikor kell a platformot úgy tekinteni, mint amely termék értékesítését segíti elő, s milyen adókötelezettségeket von ez maga után!
Hozzászólások (0)