2541 találat a(z) számla cimkére
Nem feltüntetett rendszám esetén áfa-visszaigénylés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Szeretném a szíves segítségét kérni. Webáruházunk két gáz üzemű kisteherautót tulajdonol az áruk kiszállítására. Az egyik kisteherautó injektor alkatrésze tönkrement. Ez a szokásos karbantartás alkalmával derült ki. Az autószerelő továbbadta egy általa megbízhatónak tartott cégnek, hogy javítsák meg. (Az autószerelő alanyi mentes, a cég, amelynek továbbadta javításra az alkatrészt, áfakörös, 27%-os.) A cég elvégezte a javítást, erről számlát állított ki webáruházunk részére, de a kisteherautónk rendszámát nem tüntette fel benne, mivel nem látta az autót, csak az alkatrészt. Ezáltal nem tudom konkrét autóhoz kapcsolni a költséget, amiről a számlát kiállította. Az végösszeg 350 ezer forint lett. Visszaigényelhetem így a számlából az áfát, ha nem íródott rá a rendszám? Mi ilyenkor a szabályos munkamenet? Válaszát előre is köszönöm szépen!
Családi gazdaság költségelszámolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy családi gazdaságban a családi gazdaság vezetőjének és az egyik tagnak is van önálló adószáma. Az egyik földbérleti szerződés a tag nevére szól, valamint az ahhoz kapcsolodó gázolajszámlák is a tag adószámára lettek kiállítva. Kérdésként merült fel, hogy ezen költségek osztható költségek-e – mivel nem a vezető nevére szól a költségszámla –, vagy csak a tag tudja azokat érvényesíteni? Válaszát köszönöm.
Áfás időszakra vonatkozó számla áfamentesség időszakában Kérdés
Tisztelt Szakértő! Partnerünk a 2018. évre alanyi mentességet választott az áfában. A 2017. decemberben szállított termékeiről a 2018. évben állította ki a számlát felénk. A számlán áfamentesen szerepelnek a termékek. Ez így nem helyes, jól gondoljuk? Köszönöm.
Katás egyéni vállalkozó Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyik ügyfelünk, egy katás egyéni vállalkozó (szakmai kódja: 823001) rendezvényszervezők által meghirdetett vásárokon asztalok bérbeadásával foglalkozik. (A területet szívességi használatként kapja a rendezvényszervezőktől. A szívességi használatra írásos szerződése nincs.) Az asztalok bérleti díját – vagy annak egy részét előre kéri az asztalokat igénybevevőktől, akikkel szintén nincs szerződése (ezek magánszemélyek egyéni vállalkozók, őstermelők). Kérdésünk az, hogy a pénzösszegek beérkezésekor milyen bizonylatot kell a vállalkozónak kitölteni vállalkozók esetében. Megítélésünk szerint első lépésben előlegszámlát kellene kiállítani, majd a pénz beérkezése után az előleg figyelembevételével végszámlát. Nagy probléma az, hogy a magánszemélyek semmilyen adatot nem adnak meg magukról az átutalásnál, így semmilyen bizonylatot nem tud a vállalkozó kiállítani a bevételekről (csak bankbizonylat áll rendelkezésre). Válaszukat várva köszönettel: Dr. Kovács Károlyné
Év végi számla Kérdés
2017. december 11-én kelt számlában decemberi és januári szolgáltatás is van. Teljesítés a fizetési határidő: 2018.01.29 Szállítóként melyik évben könyvelem? Válaszukat köszönöm.
Katás bt. adhat-e ki számlát csak rezsire? Kérdés
Ügyfelem fodrászüzletet vásárolt, amiben vállalkozóként fodrászt, kozmetikus és manikűr-pedikűröst nulla forint bérleti díjért, csak a ténylegesen elhasznált energia (rezsi) díjat fizettetné meg a vállalkozókkal a vendégkör megnyerése érdekében. Bérleti díjként nem számlázhatja ki csak rezsidíjként. Kérdésem az lenne, hogy egyáltalán a bt. kiszámlázhatja-e, mert az üzletet magánszemély vásárolta, csak székhelyként szerepel. Vagy magánszeméyként vallaná be, de akkor milyen címen?
Svájci letelepedési engedéllyel rendelkező magánszemély Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyik ügyfelem ajtó- és ablakbeépítéssel kapcsolatos szolgáltatást nyújtott egy svájci letelepedési engedéllyel rendelkező magyar állampolgárnak. Az ablak beszerelése magyarországi lakcímén történt. A szolgáltatásról szóló számlát áfával növelt összegben állítottuk ki számára, azon megfontolásból, mivel a szolgáltatás teljesítési helye Magyarország. A számlát megkifogásolták a következőkre hivatkozva: "Csak infóként, a jelzett információk helyesek az Európai Unió területén, Svájc, mint NEM Európai Uniós ország nyújt egyedül lehetőséget az áfamentes szolgáltatás igénybevételére. 11. éve, már svájci letelepedési engedéllyel rendelkező rezidens, magyar állampolgár áfamentes Magyarország területén a magyarországi szolgáltatások tekintetében, emiatt a kiállított számla hibás". Kérdésünk: a számlát helyesen állítottuk ki áfával növelt összegben?
Bölcsődei ellátás elszámolása a cafetériában Kérdés
Tisztelt Szakértő, kérdésem azzal kapcsolatos, hogy az unokám, aki egy nonprofit kft. fenntartása alatt lévő magánbölcsődébe jár, és az édesapja munkahelye a bölcsődei ellátást kifizetné cafetériában a vejemnek, de csak a nevére szóló számla ellenében. A bölcsőde fenntartó nonprofit kft. viszont nem akar számlát kiadni, hanem csak bölcsődei ellátás befizetéséről adott ki befizetésigazolást, amit a vejem munkáltatója nem fogadott el. A fenntartó azt mondja, hogy van, ahol ezt a befizetési bizonylatot elfogadják és ez alapján kifizetik cafeteriában az összeget, van, ahol nem fogadják el. Kérdésem, hogy kötelesek-e elfogadni ezt a befizetésigazolást is a cégek? A fenntartó azért nem akar számlát kiadni, mert akkor az gazdasági/vállalkozási tevékenység lenne, akkor pedig a normativ állami támogatás kevesebb lenne vagy nem lenne igényelhető arra a gyermekre és akkor magasabb lenne az után a gyermek után a téritési dij. Válaszukat köszönöm ezúton is üdv. Tornyi-Molnár Anikó
Előlegszámla kifizetése és a számla kiállítása között eltelt több mint 15 nap Kérdés
Kedves Szakértő! Mi a helyzet azokkal a számlákkal, amelyeket ügyfelem még az ünnepek előtt 2017.12.22-én kifizetett, s a számlákat csak most 2018.01.08-án állították ki? Befogadhatóak? Eltelt a törvényben meghatározott 15 nap! Köszönettel
Saját autó cascós szervizelése Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy autószerelő cég saját autóját baleset érte, amelyen van casco biztosítás. Milyen módon tudja a saját autó szervizelésének a költségeit elszámolni a biztosítóval? Számlát állít ki saját magának? És még érdekelne, hogy számvitelileg hogy tudja a cég ezt a költséget elszámolni? Köszönöm a segítséget.
Cégnév változása esetén követendő eljárások Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk 2017.12.18-ai társasági szerződés módosításával megváltoztatta a cégnevét. Egyéb változás nem történt. A cégbíróság a változást a Cégközlönyben közzétette, és 2018. január 2-án bejegyezte. A társaság milyen időponttól kezdve köteles a kiállított bizonylatai vonatkozásában az új cégnevet használni, és a szállítóktól, üzleti partnerektől beérkező dokumentumok milyen időponttól kezdődően szólhatnak kizárólag az új cégnévre? Van-e átmeneti idő figyelembe vételére vonatkozóan lehetőség a beérkező számlák elszámolhatósága és áfa levonására tekintettel, és ez az átmeneti határidő meddig terjedhet?
Ingóság értékesítése csak adószámmal? Kérdés
Tisztelt Szakértő! Magánszemély 3D nyomtatóval kis tárgyakat készít, mely tevékenység csak alkalomszerű, nem folyamatos. A kérdés, hogy szükséges-e adószámot kérnie, és az értékesítésről számlát kiállítani? Ha a bevétele az adóévben nem haladja meg a 600 ezer forintot, de az ebből elért jövedelem több mint 200 ezer forint, akkor kell szja-t fizetnie? Válaszát nagyon köszönöm.
Tárgyieszköz értékesítése Kérdés
Tisztelt Szakértők! Kft.-nk ingó tárgyieszközt értékesített 2017.12.31-ei birtokbaadással. A számlán a teljesítés időpontja 2017.12.31., a fizetési határidő 2018. január 4. Nagy valószínűséggel nem tudják kifizetni a vételárat, és akkor a szerződés szerint a tárgyieszközök tulajdonjoga visszaszáll az eladóra. Ezzel kapcsolatban két kérdésre kérném a válaszukat: 1. Az érvénytelenítő számlát 2018. januári dátummal állítjuk ki, de milyen teljesítési időpontot kell rajta szerepeltetni? (az áfa szempontjából). 2. Az eladott eszközöket 2017.dec. 31-ével vezetem ki a tárgyieszköz-nyilvántartásból. Ha meghiúsul az értékesítés, akkor milyen dátummal veszem vissza az eszközök közé? (2018. januári dátummal?) Mivel az érvénytelenítő számla 2018. január havi lesz. Válaszukat köszönöm.
Fordított áfa Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az áfa ügyletnek három szereplője van: "A" megrendelő, "B" kivitelező és "C" alvállalkozó. A megrendelés tárgya: egy 9 épületből álló épület kompexum, aminek a helyére társasház épül. A bontás pillanatában nem volt még építési engedély. A megrendelő az illetékes önkormányzat jegyzőjéhez fordult bontási engedély miatt, de az eljárást hatáskör hiánya miatt megszüntette. A bontás volumenére való tekintettel a megrendelő rendelkezik kivitelezési dokumentációval, illetve vezettek elektronikus naplót is. A lebontandó épületek mérete az 500 m3, illetve az 5 méter homlokzatmagasságot meghaladta. A munka elvégzése után az alvállalkozó "C" kiállította a számláját a kivitelező "B" felé, fordított áfával. Utána a kivitelező "B" kiállította a számláját megrendelő "A" felé, fordított áfával. A szereplők közül egyik fél elbizonytalanodott és felvetette a kérdést, hogy ez mégsem fordított adózású ügylet. A NAV-tól állásfoglalást kértünk, de nem adtak egyértelmű választ. Azt szeretném kérdezni, hogy a számlák kiállításánál helyesen jártak-e el az ügyfelek? Üdvözlettel
Ingatlan-bérbeadás bizonylatolása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Magánszemély adóazonosító jelét használva ad bérbe ingatlant. Ha jól tudom, e tevékenység megkezdését a NAV-nak már nem köteles bejelenteni, és adószámot sem kell kérnie. Az ingatlant cég veszi bérbe. A havonta fizetendő bérleti díjból levonja az szja-t, a nettó összeget fizeti ki a bérbeadónak, melyről a bérprogram által kiadott átvételi bizonylat (bérlap) kerül kiállításra és aláírva, igazolva a kifizetett összeg átvételét. A cég ez alapján elszámolhatja-e költségként a bérleti díjat, vagy mindenképpen ragaszkodni kell a számla kiállításához? Ebben az esetben a magánszemélynek adószámot kell kérnie. Válaszukat köszönöm. Némethné T. Krisztina