120 találat a(z) reklám cimkére

Ellenőrzik a járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a COVID-19 járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak – írja honlapján a GVH.

Tao szerinti elismert költség? Kérdés

Tisztelt Szakértő! Az alábbi ügyben kérem segítségét. Egy társaság reklámszolgáltatást nyújt nagy megrendelők részére. A megrendelőnek egy reklámfilmet készítenek, mely reklámfilmet az említett társaság rendelkezésére bocsájtják, mely cég vállalja, hogy x fő meg fogja nézni ezt a videót. A cég csak akkor jogosult ellenszolgáltatásra, ha eléri a kitűzött nézettséget. Ennek érdekében az általa elérhető magánszemélyek (például Facebook-csoportban stb.) egy játékban vesznek részt, ahol azok között, akik megnézik a filmet, egy nyereményt sorsolnak ki. A nyeremény egyéb bevételként adózik. A kérdésem az, hogy a kifizetett díj (nyeremény) és az azt terhelő kifizetői adók a társasági adó szerint elismert költségek-e, tekintettel arra, hogy enélkül a bevétel nem realizálható? Válaszát előre is köszönöm!

Jogsértő gyermekeket vásárlásra ösztönözni. Tetemes bírságra számíthat, aki ezt figyelmen kívül hagyja Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a napokban közzétett tájékoztatója alapján a Hivatal mostantól fokozottabban figyel arra, ha a reklámokban gyerekeket közvetlenül a reklámozott áru megvételére buzdítják. Ebben az esetben ugyanis a felelős reklámozó, illetve reklám-és médiaügynökség milliós bírságra számíthat – hívja fel erre a figyelmet a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda.

GVH-tájékoztató a gyerekeket célzó reklámokhoz Cikk

A gyermekeket megcélzó reklámokról készített tájékoztatót a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), hogy felhívja a hirdetők figyelmét a lehetséges jogsértésekre – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.

Megtévesztette a fogyasztókat: 670 milliós bírságot kapott a Telekom Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztette a fogyasztókat 0 forintos vagy kedvezményes készülékárakat reklámozó kampányaival.

Alanyi mentes katás külföldi szolgáltatásnyújtása Kérdés

Tisztelt Szakértő! Alanyi adómentességet választó katás egyéni vállalkozó olaszországi cégeknek folytat tanácsadó tevékenységet (marketing és reklámtanácsadás), és rendelkezik közösségi adószámmal. Hogyan alakul a számlázás, valamint az áfabevallás és -megfizetés, ha az egyik cégnek van közösségi adószáma, viszont a másik cégnek nincs? Jól gondolom, hogy a közösségi adószámmal rendelkező cégnek "Áfa területi hatályon kívül" besorolású számlát kell kiállítani, a számlát szerepeltetni kell a 2065. számú áfabevallásban és a 20A60 összesítő nyilatkozatban, de tényleges áfafizetési kötelezettség nem keletkezik, míg a másik cég esetében alanyi mentes minőségben kell kiállítani a számlát és sem az áfabevallásban, sem az összesítő nyilakozatban nem kell feltüntetni és szintén nem keletkezik áfafizetési kötelezettsége. Válaszát köszönöm!

Jelentős bővülés várható a magyarországi reklámpiacon Cikk

A Dentsu Aegis Network által évente közzétett, a világ 59 országra kiterjedő előrejelzése szerint a globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 615,4 milliárd dollárt, ami 3,9 százalékos növekedést jelent az előző évi 592,3 milliárd dollárral szemben. A magyarországi reklámpiac eközben 7 százalékos bővülésre számíthat.

GDPR: mikor kell törölni a reklámcélból kezelt adatokat? Cikk

Gyakran előfordul, hogy e-mailen vagy telefonon terméket vagy szolgáltatást kínálnak számunkra, mely kapcsolatfelvételnek vagy ismételt kapcsolatfelvételnek nem örülünk. Arra is sor kerülhet, hogy a vállalkozásunk meglévő ügyfelei figyelmét szeretné egyéb termékeire, szolgáltatásaira felhívni. Ezzel összefüggésben pedig használná a szerződés teljesítése körében hozzá kerülő személyes adatokat. Nézzük, milyen választ ad ezen kérdésekre a GDPR.

Versenyfelügyeleti eljárás egy gyerekeket célzó reklám miatt Cikk

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az alapvetően gyermekeket és fiatalkorúakat célzó Ask Bongo ("Kérdezd Bongót!") szolgáltatás reklámjai miatt, amelyek megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát – közölte a GVH.

Időszakos elszámolás Kérdés

Tisztelt Szakértők! Cégünk élelmiszergyártással foglalkozik, nagy- és kiskereskedelmi partnereinknek értékesítünk, akik eljuttatják a fogyasztóhoz a termékeinket. Időről időre akciózunk, melynek keretében egy-egy termékünket akciós áron lehet elérni a boltokban. Az akció ideje alatt olcsóbban értékesítjük a kiválasztott terméket, illetve a kereskedelmi céggel külön megállapodást kötünk az akciós termékkel kapcsolatos reklám-marketing szolgáltatásra. Az akciós időszak végén a partnerünk a reklám-marketing költségeket kiszámlázza felénk, de a teljesítés dátumához jellemzően az akció kezdő napját írják, amivel nem értünk egyet, tekintettel arra, hogy az akciós időszak meghatározott, előre rögzített, tehát úgy gondoljuk az időszakos elszámolás szabályait kellene alkalmazni számlázáskor. A szerződésben viszont a partner rögzíti, hogy felek megállapodása szerint a teljesítés dátuma az akció kezdő napja. Kérdésem: helyesen jár el a kereskedelmi partner és felek megállapodhatnak-e abban, hogy mi legyen a teljesítés dátuma, illetve ha nem, akkor a vázolt ügyletet miként kell számlázni, főleg akkor, ha időszakos elszámolásra vonatkozó szabály alkalmazása nincs kikötve a szerződésben. Válaszukat előre is köszönöm!

Megabírság a Telenornak! A cég bírósághoz fordul Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,8 milliárd forintos bírságot szabott ki a Telenor Magyarország Zrt.-vel szemben a vállalat megtévesztő kereskedelmi gyakorlata miatt – közölte a hivatal az MTI-vel. A Telenor vitatja a döntést, a bírság összegét súlyosan aránytalannak gondolja, ezért bírósághoz fordul.

Szakmai együttműködés Kérdés

Tisztelt Adózóna! Az alábbi ügyben kérem szíves segítségüket. Ügyfelem (egy szakmai rendezvényszervező kft.) szakmai együttműködési megállapodást kötne egy egyetemmel és más partnerszervezetekkel. Ennek keretében az ügyfelem által szervezett szakmai rendezvényen az egyetem szakmai képzésének hallgatói jegyár-kedvezményt kapnak, amivel a rendezvényen részt tudnak venni, a kedvezményes jegy megvásárlásával. A szakmai rendezvényen az egyetem/partnerszervezet logója mint szakmai partner kihelyezésre kerül. Továbbá a partnerszervezet ötletekkel, aktuális piaci információkkal, egyéb tapasztalatokkal segítséget nyújthat a társaság által szervezett rendezvényekhez (témajavaslat az egyes rendezvényekhez, helyszínjavaslat, érdeklődők felkutatása stb.). A társaság előadásokat, prezentációkat tarthat a partnerszervezetnél (egyetemnél) az adott piacot és ehhez kapcsolódó rendezvényeket érintő témában. Lehet-e a fenti "együttműködésnek" adózási vonzata? Minősíthető-e reklámnak ez a fajta szakmai együttműködés reklámadó szempontból, esetleg barter ügyletnek, tekintve a kedvezményes jegyeket, előadásokat, amelyek ingyenesen történnek, a hallgatók viszont a szakmai fejlődés/képzés során az ötleteiket/javaslataikat átadják ügyfelemnek? Von-e maga után bármiféle adózási kötelezettséget?

Jogsértő iPhone-reklámozás: bírság a Magyar Telekomnak Cikk

Nem tárgyilagosan hasonlította össze az iPhone 7 készülékajánlatokat saját és versenytársa előfizetői csomagjának részeként a Magyar Telekom a "Mennyit fizetnél egy iPhone-ért?" című elektronikus reklámlevelében – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

Gyermekeknek szánt vitaminkészítmények reklámozása miatt indított eljárást a GVH Cikk

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Béres Gyógyszergyár Zrt., a WALMARK Kft., valamint a Bayer Hungária Kft. ellen a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.

Ingyenes gyógyszerminta Kérdés

Tisztelt Szakértő! Amennyiben egy gyógyszergyártó cég ingyenes gyógyszermintát bocsát a kereskedelmi képviselete számára, melynek a csomagolására rákerül, hogy ''minta'', továbbá, hogy kereskedelmi forgalomba nem hozható termék, akkor az ilyen megkülönböztetéssel ellátott gyógyszer marketinganyagnak minősül/minősülhet-e áfaszempontból? A készleten is átminősíthető marketinganyaggá? Majd kiadáskor mint marketinganyag megjelenhet a számlán? Ha marketinganyag lesz, akkor megőrzi a gyógyszerek 5%-os áfakulcsát, vagy ebben az esetben már 27%-os áfakulcsot kell rá alkalmazni? Segítségét előre is köszönöm! Üdvözlettel:: Füzesi Katalin

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink