adozona.hu
GDPR: mikor kell törölni a reklámcélból kezelt adatokat?
//test-adozona.hu/gdpr_adatvedelem/GDPR_mikor_kell_torolni_a_reklamcelbol_keze_AL8MEK
GDPR: mikor kell törölni a reklámcélból kezelt adatokat?
Gyakran előfordul, hogy e-mailen vagy telefonon terméket vagy szolgáltatást kínálnak számunkra, mely kapcsolatfelvételnek vagy ismételt kapcsolatfelvételnek nem örülünk. Arra is sor kerülhet, hogy a vállalkozásunk meglévő ügyfelei figyelmét szeretné egyéb termékeire, szolgáltatásaira felhívni. Ezzel összefüggésben pedig használná a szerződés teljesítése körében hozzá kerülő személyes adatokat. Nézzük, milyen választ ad ezen kérdésekre a GDPR.
Amikor e-mailen/telefonon keresnek meg bennünket ajánlatokkal
Azon túlmenően, hogy a megkeresés számunkra érdektelen lehet, az első kérdés, ami felmerül bennünk, hogyan szerezhették meg az elérhetőségi adatainkat.
A név, e-mail-cím, telefonszám személyes adatok, melyek kezeléséről és védelméről a 2016/679. számú általános adatvédelmi rendelet (GDPR) tartalmaz rendelkezéseket. A legfontosabb jogunk a rendelet 13-14. cikkeiben nevesített tájékoztatás kérése, melyre az adatkezelőnek 30 napon belül kell választ adnia. Ennek keretében köteles közölni, mely személyes adatainkat kezeli, milyen jogalapon, kitől szerezte meg a személyes adatokat, meddig kezeli, kiknek továbbította azokat, s milyen érintetti jogaink vannak. Ugyanezen információkra a rendelet 15. cikke alapján is jogosultak vagyunk, mely a személyes adatainkhoz történő hozzáférési jogunkról rendelkezik.
Jogunk van ahhoz is, hogy az adatkezelés megszüntetését kérjük. Ennek menete attól függ, hogy mi az adatkezelés jogalapja. Ha korábban hozzájárultunk a személyes adataink kezeléséhez, hozzájárulásunkat bármikor, indoklás nélkül visszavonhatjuk. Ha jogos érdek jogalapon kezeli az adatkezelő a személyes adatainkat, akkor tiltakozhatunk a személyes adatok kezelése ellen. Jogos érdek alapú adatkezelésre kizárólag ügyfélkapcsolat fennállása esetén van lehetőség.
Ha érvényes hozzájárulást nem adtunk az adatkezeléshez, ügyfélkapcsolat sincs az adatkezelő társaság és az érintett között, abban az esetben egyszerűen kérhetjük az adatkezelés haladéktalan megszüntetését, így a személyes adatok helyreállíthatatlan módon történő törlését.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megtudhatja, milyen adakezelési szabályokat kell betartani, ha a vállalkozás küldene reklámanyagot az ügyfeleinek.
Hozzászólások (0)