120 találat a(z) reklám cimkére
Jogsértő Black Friday reklám miatt bírságolt a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Extreme Digital Zrt. (Extreme Digital) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott 2015-ös Black Friday kampányában. A jogsértésért 20 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Jogsértő gyógyszerreklám miatt bírságolt a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a SANDOZ Hungária Kereskedelmi Kft. (SANDOZ) jogsértően reklámozta ACC elnevezésű, vény nélkül kapható gyógyszereit, mert nem az alkalmazási előírás alapján, hanem azon túlterjeszkedve mutatta be a termékeket. A reklámok gyorsaságot ígértek a gyógyszer teljes hatásmechanizmusára vonatozóan, miközben az alkalmazási előírás alapján a gyorsaság kizárólag a felszívódásra vonatkozott. A jogsértésért 105 millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Jogsértően reklámozták, hogy fiatalít és ránctalanít a termékük Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a HOLLANDIMPEX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., valamint az AMERICAN LEISURE INTERNATIONAL Kft., mert mindkét vállalkozás fiatalító és ránctalanító hatással reklámozta a „Collatan” és a „Twist” szoláriumcsöveket, de nem tudták igazolni ilyen tartalmú állításaikat.
Munkahelyteremtő reklám Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk molinókon, hirdetőtáblákon, multiplakátokon tesz közzé hirdetés azt reklámozva, hogy dolgozz a cégnél, "dolgozz nálunk". Ezek mind álláshirdetések, melyen feltüntetjük, hogy milyen munkakörben keresünk dolgozót, illetve mely telefonszámon, email-címen jelentkezhetnek. Nem terméket, illetve szolgáltatást reklámoz, hanem a cél a munkahelyen felmerülő hiányzó létszám betöltése, tehát kizárólag dolgozói toborzás. Ez esetben felmerül-e reklámadó-kötelesség? Köszönöm a válaszukat előre is! Üdv: Zsuzsa
Hajó számviteli elszámolhatósága Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdést tettem fel (melyre válasz érkezett) az alábbiak szerint hajó áfájának levonása és a hajó számviteli elszámolhatósága tekintetében: http://adozona.hu/kerdesek/2017_9_7_hajo_beszerzese_tdi Megköszönve eddigi válaszát, még további kérdésem merült fel ezzel a tárggyal kapcsolatban: Miképpen válik igazolhatóvá az, hogy a hajót valóban rekrációs célra (esetleg reklámcélra) használják? Továbbá a dolgozók részére miképpen kerül megállapításra ez az érték, mely abban fejeződik ki, hogy a nyári időszakban ingyen és ellenszolgáltatás nélkül használhatják a hajót? Mert - ha jól értettem a válaszát - akkor a dolgozók ezzel a juttatással béren kívüli juttatást kapnak, melynek közterheivel együtt szerepelnie kell a számfejtésben. Ha ellenszolgáltatás nélkül kapják ezt a juttatást, akkor hogyan állapíthatom meg, hogy milyen összeg után keletkezik adófizetési kötelezettségük, vagyis milyen összegben kaptak rekreációs szolgáltatást a cégtől? Válaszát újfent köszönöm!
Reklámadó pontosítása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kérdést tettem fel (és erre válasz érkezett) az alábbiak szerint: http://adozona.hu/kerdesek/2017_9_7_reklamado_kpf#utm_source=dailypost&utm_medium=email&utm_campaign=notice Még annak a pontosítását várnám a szakértőtől, hogy ezek szerint a kérdésemben kifejezetten kérdezett reklámhirdetés rallyversenyeken tehát nem esik különleges kitétel alá a reklámtörvényben? Azért írtam így a kérdésemet, mert – én legalábbis – úgy tudtam, hogy ez egy kivétel a törvényben. Válaszát köszönöm.
Összehasonlító reklám? Csak ezekkel a megkötésekkel alkalmazható Cikk
A gyártók gyakran reklámozzák terméküket oly módon, hogy nem csupán az adott áru előnyös tulajdonságait hangsúlyozzák, hanem összehasonítják más, hasonló termékekkel.
Natúr kozmetikumokat áruló cégek tévesztették meg a vevőket Cikk
A fogyasztók megtévesztése és valótlan állítás miatt 500 ezer forintra bírságolta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Manna Natúr Kozmetikum Kft.-t, a Manna Natúr Kozmetikum Európa Zrt.-t pedig figyelmeztetésben részesítette. A Manna Natúr Kozmetikum vitatja a döntés jogosságát és jogi lépéseket fontolgat.
Ingyenes reklámkatalógus: kell-e reklámadót fizetni? Cikk
A reklámadó törvény hatálya alá tartozik-e, ha a cég ügyfelei számára katalógust készíttet az általa forgalmazott termékekről? – kérdezte olvasónk. Pölöskei Pálné adószakértő válaszolt.
Csalogató reklámos megtévesztésért büntetett a GVH Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. (Lidl) 2015-ös karácsonyi akciója idején megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy „Fa babaház” elnevezésű, illetve azt helyettesítő termékét nem lesz képes a szükséges mennyiségben a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértésért három millió forint bírságot szabott ki a GVH.
Új szabályok a kiskereskedelemre: egyeztetni akar a tárca Cikk
Egyelőre nincs tervben a kiskereskedelmet érintő jogszabályok módosítása – jelentette ki a nemzetgazdasági miniszter csütörtökön.
Ki a reklám közzétevője az alábbi esetben? Kérdés
Tisztelt Adózóna! A 2008. évi XLVIII. törvény 3. § k) pontja határozza meg, hogy ki a reklám közzétevője. A reklám hordozója egy versenyautó karosszéria-felülete. Ez a versenyautó X Kft. tulajdonában áll. Y Kft. az év összes versenyére ellenérték fejében megvásárolja a versenyautó teljes reklámhordozó felületét, majd Y Kft. saját nevében keres reklámozókat, és köt velük szerződéseket. Melyik kft. rendelkezik ezek után a reklám közzétételére alkalmas eszközzel? X Kft., akié a versenyautó, vagy Y Kft., aki jogosult a reklámokat elhelyezni a versenyautó karosszériáján? Ki tehát a reklám közzétevője? Köszönettel: Ecker Dániel
Jogsértő reklámja miatt megbüntették a Magyar Telekomot Cikk
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jogsértőnek ítélte a Magyar Telekom Nyrt. (Telekom) összehasonlító reklámjait, mert azokban a társaság nem tárgyilagosan hasonlította össze saját és versenytársai 4G mobilinternet-hálózatát. Az „A Telekom 4G mobilinternetet választják a legtöbben. Bízd rá magad!” szlogenű kampánnyal elkövetett jogsértésért 35 millió forint bírságot szabott ki a GVH a Telekomra.
A virtuális reklámok a legirritálóbbak Cikk
Az emberek a termékmegjelenítések közül a virtuális reklámokat (ilyen például a műsor közben osztott képernyőn vagy rövid ideig megjelenő reklám) találják a legirritálóbbnak – ez az eredménye a Nemzeti Média- és Hírközlési hatóság Médiatanácsának megrendelésére készült kutatásnak.
Reprezentáció Kérdés
Tisztelt Szakértő! Társaságunk uniós forrásból megvalósuló projekt keretében „Arculattervezés és nyomdai szolgáltatás” címmel közbeszerzési eljárást folytatott le, melynek eredményeként kiválasztásra került a nyertes szolgáltató. Az ajánlattételi felhívás műszaki specifikációjában meghatározásra kerültek az egyes nyomdai termékek (például mappák, tollak, jegyzetfüzetek), valamint „reprezentációs ajándékok” gyűjtőnév alatt stresszlabda, baseball sapka, színes kávésbögre, bevásárlótáska, pendrive és jegyzetfüzet tollal. Ezek a termékek a rendezvényeinken kerülnek „kiosztásra” a résztvevők részére. A rendezvényeink a résztvevők számára térítésmentesek, azonban regisztrációhoz kötöttek. A számlázás szerződés szerint részteljesítésenként történik. 2016 decemberében „reprezentációs ajándékok gyártása” került leszámlázásra. A számla közvetített szolgáltatást tartalmaz. Kérdésünk, hogy van-e társaságunknak reprezentációs adófizetési kötelezettsége, vagy reklám-, propagandaköltségként számolhatóak el? Válaszát előre is nagyon köszönjük.