90 találat a(z) iroda cimkére
Visszatérés az irodákba: sokallják a magyarok a munkába járási költségeket Cikk
Változtak a munkakörülményekkel összefüggő elvárások a járvány hatására, és ez át fogja alakítani az irodaházak működtetésének eddigi megközelítését – véli a Skanska, Európa egyik vezető kivitelező és ingatlanfejlesztő vállalata felmérésének eredményei alapján. Magyarországon az utazással összefüggő költségek csökkentése, vagy az alternatív közlekedési módok támogatása sokat lendíthetne az irodahasználati hajlandóságon.
Ingatlanértékesítés, rendeltetésváltozás – áfa Kérdés
Nem tervezik csökkenteni irodáik alapterületét a német vállalatok Cikk
A járványvédelmi lezárások miatt általánossá vált otthoni munkavégzési konstrukciók ellenére sem kívánja csökkenteni irodái alapterületét a német vállalatok túlnyomó többsége a kölni IW gazdaságkutató intézet felmérésének pénteken publikált eredménye alapján.
Áfalevonás iroda céljára bérelt lakásnál Cikk
Kivitelező és ingatlanhasznosító cégtől bérel társaság lakást iroda céljára. Levonható-e az áfája? Olvasói kérdésre dr. Bartha László adójogi szakjogász válaszolt.
Beruházási kiadások megosztása bérbeadó és bérlő között Kérdés
Iroda felújítási költségének áfalevonási joga Kérdés
Ügyvédi iroda – irodarész-bérbeadás Kérdés
Ingatlanértékesítés egyéni vállakozóként Kérdés
Ezektől függ, hogy kell-e építményadót fizetni Cikk
Lakhatásra használt ingatlanra kell-e építményadót fizetni? Olvasónk kérdésére Szipszer Tamás adószakértő válaszolt.
Építményadó Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az ingatlan nyilvántartásban irodának feltüntetett, de lakás céljára használt lakás mentes-e az építményadó alól? Egy kft. tulajdonában álló ingatlan az ingatlanadó hatálya alatt állt. A társaság az ingatlant megosztotta, amelyből lett egy iroda és egy raktár, amely az ingatlannyilvántartásban /1 és /2 nyilvántartási számon bejegyzésre került. A megosztást követően az irodát a kft. értékesítette egy magánszemély részére. A magánszemély az irodát lakhatási célra használja. A kft. a tulajdonában maradt, az ingatlannyilvántartás szerint raktár építményadó-kötelezettségét a vállalkozás módosította, amelyet az önkormányzat elfogadott, és csökkentette az építményadó-fizetési kötelezettségét. Az önkormányzat ezt követően megkereste a magánszemélyt, hogy fizessen ő is építményadót a megvásárolt irodára. A magánszemély kérte az önkormányzatot, hogy tekintsen el az ingatlanadó kivetése alól, mivel a Htv. 1. §-ának a) és b) pontja alapján – a Htv. 13. paragrafusában felsoroltakon túl – mentes az adó alól a vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonában álló üdülő, garázs, amennyiben azt üdülőnek, garázsnak használják, valamint a lakás céljára használt lakás, lakrész. A helyi önkormányzat nem tekintett el az adó kivetése alól, mert álláspontja szerint a Htv. 52. paragrafusának 45. pontja értelmében adóköteles az ingatlan-nyilvántartási bejegyzés alapján irodának minősülő épület, épületrész, valamint a Htv. 11. paragrafusának (3) bekezdése alapján az adókötelezettség valamennyi helyiségére kiterjed, annak hasznosításától függetlenül. Helyes-e az önkormányzat álláspontja?
Iroda saját célra Kérdés
Tisztelt Szakértők, Abban kérném a segítségüket, hogy ha egy vállalkozás saját magának irodát épít (lakóingatlan a besorolás), abban az esetben az aktiválásig a felmerülő kiadásokat (anyag, alvállalkozók), hogyan kell számvitelileg nyilvántartani? Hogyan történik az aktiválás, milyen főkönyvi számlákon keresztül? Kérem szépen a kontírozásban a segítségüket. Köszönöm.
Saját iroda építése Kérdés
Tisztelt Szakértők! Az alábbi kérdésben kérném a segítségüket. Egy kft. vásárolt egy telket. Saját célra lakóingatlant épít, ahol a vállalkozás irodája lenne. 1. Ha egy külsős céget bíz meg a kivitelezéssel, akkor a kivitelező fordított áfásan számláz a megrendelőnek? 2. Ha az ingatlannak lenne egy helyisége, ahová a tulajdonos beköltözne, akkor hogyan alakul az építkezéshez felhasznált anyagok áfa levonhatósága? 3. Ha a generálkivitelező fordított áfás számlát állít ki, akkor a fizetendő áfának megfelelő levonható adó hogyan alakul? Köszönettel.
Iroda felújítása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy társaság vásárolt egy használt irodaházat adómentesen. A társaság mind ingatlaneladás, mind -bérbeadás tekintetében bejelentkezett az áfa hatálya alá, áfássá tette ezeket. Az ingatlant fel kell újítani (ez várhatóan mintegy 40 millió forint lesz). Felújítás után a társaság beköltözik az ingatlanba és várhatóan 90 százalékot meghaladóan a többi irodát bérbe adja. Az alábbi kérdéseim lennének: 1.) A tervek készülőben vannak, várhatóan egy kivitelező fogja a felújítást végezni. Viszont már most az udvaron levő fákat a társaság egy céggel kivágatta. Ennek a számlának az áfája visszaigényelhető most? Vagy majd csak a teljes felújítás aktiválásakor? 2.) Az egyik bérbevevő a társasággal áfacsoportban van, a neki kiállítandó bérleti díj áfát nem tartalmaz. Ön szerint az áfa visszaigényléshez ez megteremti a jog alapot? Hiszen túlnyomó részt bérbeadásra kerül az ingatlan, de ebből az egyik bérbevevő áfacsoport tag. Köszönettel: Mónika
Tag tulajdonában álló ingatlan építési költségei Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyszemélyes kft. tulajdonosa lakóingatlant vásárol, ami a társaság székhelye is lesz. Az ingatlan egyik szobáját kizárólag a vállalkozás fogja használni, a többi helyiséget (nappali, konyha) alkalomszerűen fogja igénybe venni a társaság forgatásokhoz (főtevékenységhez kapcsolódóan). Kérdésem, hogy a szerkezetkész ingatlan belső kialakításánál költségek, illetve a hozzájuk kapcsolódó áfa elszámolható-e a társaság kiadásaként, és ha igen, akkor milyen arányban (például iroda-dolgozó alapterülete). A felmerülő tételek: (1) beépített anyagokkal, eszközökkel kapcsolatban merülnek fel (például beltéri ajtók, villanyszerelés, épületgépészet, ezek tervezése stb), (2) beépített, de nem szervesen az épülethez tartozó eszközök, illetve azokhoz kapcsolódó költségek (beépített bútorok, például konyha, dolgozószoba). Köszönöm válaszát!
Lakás céljára szolgáló ingatlan átminősítése Kérdés
A vállalkozás vásárolt egy lakás céljára szolgáló ingatlant, melyet iroda céljára fognak használni, ennek tulajdonba kerülése február 10-e. Az adásvételi szerződést december hónapban kötötték. Azóta felújítások történtek. Az átminősítés majd csak ezután történik meg. Kérdés: az átminősítésig felmerült felújítási ráfordítások, illetve költségek áfája elszámolható-e?