836 találat a(z) bejelentés cimkére
Nullás 08-as bevallás megbízás esetén Kérdés
Tisztelt Szakértő! A következő problémával találtam szembe magam. Felhívtak az adóhivataltól, hogy a tavalyi év első három hónapjára vonatkozóan minden 1608-as bevallást önellenőrizzek, és tegyem bele azt a három megbízási jogviszonyos embert, akik ebben az időszakban a 16T1041-es bevalláson be lettek jelentve. Ezen megbízásosok szerződés szerinti jogviszonya 2015. 08 hótól 2016. 03. hóig tartott, és a 1041-esen is így lettek jelentve, viszont a 2016-os évben már csak egyszer lett részükre számfejtve bér (a harmadik hónapban), és azon kívül nem vettek fel jövedelmet. Tudtommal hosszabb megbízási jogviszony esetén nem kell minden hónapban feltüntetni őket a 08-as bevalláson nullásként, ha nem vesznek fel jövedelmet. Vagy tévednék? Köszönöm a válaszuk!
Munkaügyi feladatok Kérdés
Tisztelt Szakértő ! Beolvadás esetén a jogelőd munkáltatónak milyen dokumentumokat kell kiadni a munkavállalóknak (adatlap 2017 stb. )? A jogutód munkáltató tesz eleget a T1014-es nyomtatványon a biztosítási jogviszony változás bejelentésére, így a jogelőd munkáltatónak ilyen irányú kötelezettsége nincs, ugye ? Köszönöm .
Pénztárgép és viharkár Kérdés
Kávézó pénztárgépe a csütörtöki viharban meghibásodott. Szerviz a helyszínen nem tudta a hibát kijavítani. Tovább küldik javításra. Várhatóan ez több hetet is igénybe fog venni. Addig nyugtatömböt használ a kávézó. Más teendője van még? A PTGTAXUZ adatlapon be kell jelenteni? Nem találtunk rá ezen adatlapon kódot. Ha elkészül a pénztárgép, utólag a megírt nyugta tömböket be kell ütni a pénztárgépbe? Válaszukat előre is köszönöm.
Lakáscélú támogatás Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az egyik dolgozónknak adómentes lakáscélú támogatást szeretnénk adni. A ház, amelyet megvásárolt, majd ezt követően átalakításra került, Fundamenta támogatást is kapott, és a kölcsönt is itt vette fel még 2015-ben. A felújítás, átalakítás építésiengedély-köteles munka volt. Ugyan az ingatlanba a dolgozó már beköltözött, de használatbavételi engedélye még nincsen, ezáltal állandó lakcímet sem tud ide bejelenteni. Ismerve a dolgozónk gyorsaságát, elképzelhető, hogy ez az állapot még jó ideig, akár évekig is fennmaradhat. Kérdéseink: 1. Amennyiben minden más egyéb feltételnek megfelelünk, a lakcím bejelentés hiánya ellenére adható-e támogatás, vagy várjuk meg amíg a dolgozónak bejelentett lakcíme lesz az ingatlanban? 2. Adhat-e a munkáltató a már letörlesztett hitelre, vagy a már korábban megvásárolt építési anyagokra támogatást, vagy ez már innentől kezdve csak és kizárólag jövőbeni dologra adható? Annak idején 3 millió forint kölcsönt vett fel a dolgozó, de már csak 1 millió a fennálló, további lakásbővítést már nem tervez, minél magasabb összegű támogatást szeretnénk neki adni, mivel a ház bekerülési értéke alapján akár a maximálisan adható 5 millió forintra is jogosult lenne. 3. A különálló 15 négyzetméter konyhát figyelembe kell-e venni a méltányolható lakásméret számításnál?
Bejelentés nélkül foglalkoztattak alkalmazottakat, lebuktak Cikk
Összesen több mint 4100 olyan adózó szerepel a NAV legfrissebb, alkalmazottakat bejelentés nélkül foglalkoztatók listáján.
Családi gazdaság tagjának elhalálozása Kérdés
Tisztelt szakértő! Négy tagú családi gazdaság tagja egyik tagja elhalálozott az év közepén. Az lenne a kérdésem, az eddig elért bevételeket vagy az egész évi bevételeket osztják négy felé? Az elhalálozás időszakáig osztható négy felé és a továbbiakban csak három felé? Be kell-e jelenteni az adóhivatalba az elhalálozás tényét? Válaszát előre is köszönöm.
Ekáer Kérdés
Tisztelt Szakértő! Az alábbi, ekáerrel kapcsolatos kérdésemre szeretnék választ kapni: EU-ból megmunkálásra (krómozásra) szeretnénk behozni alkatrészeket, melyek nem minősülnek kockázatos terméknek. Kérdésem: mely esetekben kell bejelenteni az ekáerbe a behozatalt, s amikor elkészül a krómozás, a kivitelt? Bejelentésnél jól gondolom-e, hogy áru értékének az alkatrész árát, s nem az általunk elvégzett szolgáltatás értékét kell beírni? Két NAV-os telefonos segítségnél egy válasz szerint az általunk elégzett bérmunka értékét, s egy másik válasz szerint az alkatrész értékét. Én is úgy gondolom, hogy az utóbbit. Viszont erre vonatkozóan nincsennek adataink. Köszönettel várom megtisztelő válaszukat.
Hiányos tb-kiskönyv Kérdés
Tisztelt Szakértő! Amikor elkezdtem dolgozni, nem tudtam, hogy van tb-kiskönyv. Később az első két munkahelyemen ilyet nem is kaptam. Most ott tartok, hogy a tb-kiskönyvben csak a legutóbbi két munkáltató van bejegyezve. Nem gondoltam, hogy ez probléma lehet, hiszen a XXI. században vagyunk, az ügyfélkapu nyilvántartása alapján minden munkahelyem bejelentette a foglalkoztatásomat. Mégis azt olvastam, hogy lehet belőle probléma. Kérdésem, hogy Ön szerint mit kell vagy érdemes tenni? Kérjem meg a volt munkáltatóimat, hogy utólag (persze mostani dátummal) adjanak ki kiskönyvet, igazolva a munkaviszonyt? Vagy egyszerű, papíralapú igazolást kérjek? Mit tehetek, ha valamelyik nem létezik, vagy csak nincs kedve/ideje segíteni? Segítségét köszönöm!
Közhasznúságra való bejelentkezés Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egyesületünk, amely kulturális tevékenységet folytat (ha a feltételeknek megfelel) közhasznú szervezet szeretne lenni. Kérdésem, hol kell elkezdeni az eljárást (törvényszéki bíróságon)? És ha megkapta a minősítést, akkor a bejelentést a közhasznú jogállásról a 17201, vagy a 17201CSZ bejelentés és változás bejelentési nyomtatványon a NAV felé szintén nekünk kell megtenni? Segítségét előre is megköszönöm. Tisztelettel: Mihály Gáborné
Megjelent az augusztusi VálaszAdó Cikk
A tavaszi adócsomag változásokat hozott a helyi adózásban is, egyebek mellett új fogalmakat vezetett be.
Megbízási jogviszony bejelentése a T1041-es bejelentő lapon Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ügyfelem 2017.06.02. napjától 2018.12.31. napjáig terjedő időtartamra megbízási szerződést kötött oktatási tevékenység végzésére. A megbízási díj összege jelentősen meghaladja a minimálbér 30 százalékát, tehát a megbízott biztosítottá válik. Az világos,hogy a 08-as bevalláson minden hónapban bevallom a megbízottól levont szja-t és járulékokat, valamint a megbízó terheit, a szochót és a szakképzési hozzájárulást. Azt azonban nem tudom eldönteni,hogy a T1041 bejelentő lapon mikor kell a jogviszonyt bejelenteni. Valahol azt olvastam, hogy utólag a biztosítás megszűnésekor kell a T1041-en a bejelentést megtenni, de ez a több mint másfél évet lefedő megbízás esetében nem tudom,hogy jó megoldás-e? A válaszát előre is nagyon szépen köszönöm.
Kapcsolt vállalkozás Kérdés
Tisztelt Cím! Kft.-nek kapcsolt vállalkozása-e az az egyéni vállalkozó, aki a kft.-ben 50 százalékos tulajdonos? (Adótörvény szerint, illetve a számviteli törvény szerint?) Bejelenteni csak akkor kell, ha van közöttük gazdasági tevékenység? A szerződéstől számított 15 napon belül? Válaszukat előre is köszönöm. Polyák Márta
Villanyszerelők bejelentése Kérdés
Hivatkozva a 2017.07.31-ei tájékoztatásukra, hol lehetne erről bővebb információt kapni? Például pontosan hová, kinek, mit kell bejelenteni? Adott egy kft., aki villanyszerelési tevékenységet végez és villanyszerelőket alkalmaz. Ez esetben a cégnek, illetve a munkavállalóknak, esetleg egyéni vállalkozó alvállalkozóknak milyen kötelezettségei vannak a bejelentéssel kapcsolatban? Köszönettel: Léderer Györgyné
Itt a válasz, mikor kell biztosítottként bejelenteni a foglalkoztatottat Cikk
Az utóbbi időben több kérdés is érkezett arra vonatkozóan, hogy adott foglalkoztatottat mikortól (tehát milyen dátummal) kell biztosítottként bejelenteni.
Hatalmas lehet a bírság a transzferár-bejelentés elmulasztása miatt Cikk
Az adóhivatal akár 20 millió forint büntetést is kiszabhat egyes vállalatokra, ha azok nem teljesítenek egy új előírást. Egy május végén hatályba lépett jogszabály ugyanis új bejelentési kötelezettségeket ír elő a Magyarországon működő multinacionális vállalatoknak a transzferárazással, pontosabban az országonkénti jelentéssel kapcsolatban.