adozona.hu
Oszkó támogatja az adómentes költségtérítést és a üzemanyag-megtakarítást
//test-adozona.hu/archive/20090615_oszko_adomentes_tamogatas_uzemanyagmegtak
Oszkó támogatja az adómentes költségtérítést és a üzemanyag-megtakarítást
A pénzügyminiszter támogatja, hogy a fuvarozóknak meghatározott mértékig adómentes maradjon az üzemanyag-megtakarítás, valamint a költségtérítés, illetve azt is, hogy ne emelkedjen 2010-ben a légrugós járművek gépjárműadója, és nem utasítja el a kereskedelmi gázolajár bevezetését sem.
A közleményben emlékeztetnek rá, hogy két fuvarozói szervezet vasárnap nyílt levelet juttatott el az országgyűlési képviselőkhöz, a zömében már pénteken egyeztetett fuvarozói igényekkel kapcsolatban. A levélben a fuvarozók olyan követeléseket fogalmaztak meg, amelyek a pénteki eredményes egyeztetés alapján teljesülni fognak - fogalmaz a PM. A két fuvarozószervezet a levélben kérte az országgyűlési képviselőktől: ne szavazzák meg azt a törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - állításuk szerint - összességében több mint 6.000 hazai közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás nevében arra hívta fel a figyelmet, hogy a törvénymódosítás aránytalanul és méltatlanul hátrányos versenyhelyzetet eredményezne a hazai vállalkozások számára a környező országok cégeivel szemben. Azt javasolták: maradjon meg az üzemanyag-megtakarítás adómentessége, de az ellenőrizhetőség érdekében szigorodjanak az üzemanyag-megtakarítás elszámolására vonatkozó előírások.
Véleményük szerint szintén adómentesnek kellene maradnia a nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek napidíjának. Az adómentesen elszámolható napidíj mértékét pedig az európai uniós országok által alkalmazott minimum 30 eurós összeghez kellene igazítani. A fuvarosok javasolják továbbá, hogy - az üzemanyagot terhelő jövedéki adó mértékének megemelésével párhuzamosan - a kormány vezesse be a kereskedelmi gázolajárat és az adó egy része a közúti közlekedési szolgáltatóknak legyen visszaigényelhető.