adozona.hu
Webshopot indítana? Ezeket a lépéseket nem szabad kihagyni
//test-adozona.hu/altalanos/Webshopot_inditana_Ezeket_a_lepeseket_nem_s_K083C6
Webshopot indítana? Ezeket a lépéseket nem szabad kihagyni
Önálló vállalkozás indításakor – a trendeket figyelembe véve – érdemes azonnal az online térben értékesíteni, és saját webshoppal indulni.
Sokakat inspirál az új év arra is, hogy saját vállalkozást indítsanak. Azoknak, akik az internet adta lehetőségeket szeretnék kihasználni, nem szabad megfeledkezni néhány fontos mozzanatról, mielőtt elindítják a vállalkozásukat. A Shoptet webshopkészítő platform szakértői öt területre hívják fel a figyelmet, amit érdemes átgondolni.
- Jogi lépések: El kell dönteni, hogy egyéni vállalkozóként vagy céget alapítva szeretnénk-e elindítani a vállalkozást. Ez nem csak a számlázás miatt, de a webshop indításához is elengedhetetlen. A weboldalon fel kell tüntetni a céges adatokat, a székhelyet, elérhetőségeket és nem szabad megfeledkezni az általános szerződési feltételekről sem.
- Termék, szolgáltatások ára: Nagyon fontos, hogy a célcsoportnak és céloknak megfelelő árat alakítsuk ki. Mindehhez elengedhetetlen versenytárselemzéssel indítani és megvizsgálni a piaci viszonyokat.
- Üzletvitel: A webshop elkészítése előtt meg kell tervezni az üzletvitelt, hogy már felkészülten kezdjünk neki az online áruház létrehozásának. Érdemes előre megtervezni, hogy mi lesz a vásárlás folyamata, hogyan juttatjuk el a termékeket a vásárlóknak.
- Webshop elkészítése: Három opció közül választhatnak az online vállalkozást indítók. A legtöbb időt és erőforrást igénylő folyamat saját fejlesztő csapattal egy új webáruházat készíteni. Lehetőség van egy alap webshop modult megvásárolni, és azt tovább bővíteni, testre szabni néhány programozó bevonásával. A harmadik opció, ha a vállalkozó maga a saját elképzelései alapján készíti el az online üzletét, webshopbérlési platform segítségével. Ennek nagy előnye, hogy gyorsan, és akár ingyenesen is el tudja indítani a saját webáruházát, a 30 napos próbaidőszak alatt pedig ki tudja tapasztani, hogy milyen alkalmazásokra van szüksége.
- Marketing: Egyetlen vállalkozás sem lesz önmagától életképes, ezért mindenképp kell időt és energiát szánni a kommunikációra. Előre tervezetten, a lehetőségeket kihasználva érdemes belefogni, így lehet már az első évben sikeres a vállalkozás.
Az e-kereskedelem térhódítása miatt is szükséges a vásárlói tudatosság erősítése
Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) legfrissebb elemzésében arra hívja fel a figyelmet, hogy szükség van a vásárlói tudatosság erősítésére annak érdekében, hogy az internetes vásárlások során az emberek adataik megfelelő védelmét is biztosító felelős döntéseket hozzanak.
Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját.
Az e-kereskedelem elterjedésével új online kereskedelmi gyakorlatok jelentek meg, amelyek gyakran megtévesztően igyekeznek befolyásolni a vásárlók döntéseit. Eközben az uniós szabályozás változása nem mutatott ilyen dinamikát. A vásárlók adatainak védelme érdekében a GDPR-ral egységes tagállami szabályozás lépett életbe, de ezen a területen továbbra is elengedhetetlen a fogyasztók adatvédelmi tudatossága – hangsúlyozzák az ÁSZ szakértői.
Az Európai Unió és az egyes nemzetek célokat határoztak meg a digitalizáció terén, stratégiákat, rendeleteket, irányelveket fogadtak el annak érdekében, hogy egy biztonságosabb térben zajló tisztességes, kiegyenlített versenyfeltételeken alapuló internetes kereskedelem valósulhasson meg. A szabályozások célzottan arra törekszenek, hogy hozzájáruljanak a közpénzügyi helyzet átláthatóságához, a növekvő adóbevételeken keresztül pedig a közpénzügyi helyzet javításához. Az új szabályozások egyúttal bezárják a "kiskaput" a távol-keleti dömpingtermékek előtt, a fogyasztás helye szerinti adózás előírásával a jogalkotó egyaránt kedvez a hazai gazdálkodóknak és az ilyen irányból érkező költségvetési bevételek növekedésének – ismertették.
Az unió két jogalkotási javaslaton dolgozik, amelyek célja a nyílt és biztonságos kibertér kiépítése, azonban mindaddig, míg az új szabályok a tagállamok saját törvényi előírásaiban nem jelennek meg, a fogyasztók biztonsága nem szavatolt elégséges mértékben – mutatnak rá.
Hozzászólások (0)