adozona.hu
Tízmilliárdokat spóroltak már meg a vevőknek a kuponos oldalak
//test-adozona.hu/altalanos/Tizmilliardokat_sporoltak_mar_meg_a_kuponos_12Z3CI
Tízmilliárdokat spóroltak már meg a vevőknek a kuponos oldalak
Idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz a teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma, amely az indulás utáni első teljes évben, 2011-ben 3,5 milliárd forint, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot – közölte a Bónusz Brigád.
A cég az indulása utáni első teljes évben, 2011-ben 1 milliárd forint forgalmat ért el, 2014-ben 2,7 milliárd forintot, míg idén várhatóan több mint 4 milliárd forint lesz a forgalma. A Bónusz Brigád 8 év alatt már több mint 30 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak.
Míg az első 4-5 évben a piac 50-90 százalékos kedvezményekkel működött, ma már a 60 százalékos engedmény is soknak és ritkának számít. Ennek elsősorban az az oka, hogy a 2008-as válságot követően jó ideig a vevők csak azt nézték, mennyi pénzt spórolhatnak meg a kuponos oldalakon keresztül, míg napjainkban már a minőség és a különlegesség számít, és ezért a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény már inkább ijesztő, mint vonzó – magyarázza Kaprinay Zoltán ügyvezető, a Bónusz Brigád egyik alapítója.
Változott a vásárlók korösszetétele. Míg kezdetben, 2010 szeptemberében szinte kizárólag a 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké.
Az elmúlt években emelkedett az átlagos vásárlási érték: míg 2011-ben 8000 forint volt, addig 2018-ban már több mint 12 ezer forint. Jellemző az is, hogy minél idősebb valaki, annál többet költ: a 18-24 évesek átlagosan 5500 forintért vesznek szolgáltatást, 3900 forintért terméket és 32 ezer forintért utazási lehetőséget. A 25-49 évesek ugyanerre 6400, 5400 forintot, illetve 36 ezer forintot, az 50-64 évesek sorrendben pedig 6900, 6400 és 40 ezer forintot költenek, a 65 év felettiek pedig átlagosan 6200 forintért vesznek szolgáltatást, 5800 forintért terméket, és több mint 42 ezer forintért utazást.
A közleményből kiderül, a Bónusz Brigád nyereséges, az idén az első hat hónapban 47,7 millió forint adózott eredményt ért el, míg tavaly ugyanebben az időszakban mintegy 15 millió forint veszteséget könyvelt el, mivel jelentős fejlesztéseket hajtottak végre, például az egész webes felületet újraírták, és bevezették a felhasználók személyre szabott elérését. Így a cég vásárlói csak akkor kapnak levelet, ha van olyan új ajánlat, ami érdekelheti őket, és amelyik érvényes akkor, amikor a levelet olvassák.
A GKI Digital adatai szerint eléri a 3,5 milliót azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak.
A vásárlás gyakorisága változó, terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-4 havonta, utazást pedig fél-egyévente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, ez világszerte is így van – közölték. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.
A magyarországi internetes kuponos kereskedelem 2010-ben indult a Bónusz Brigád megalapításával és piacra lépésével. A következő évben már több mint 130 kuponos weboldal működött az országban, hasonló megjelenéssel és tartalommal.
Jelenleg nem több tucatnyinál azon cégek száma, amelyek mindhárom szegmensben jelen vannak, miközben nagyon sok speciális, csak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra fókuszáló kuponos oldal van. Az utazási szolgáltatások területén a legnagyobb a piaci verseny.
Hozzászólások (0)