adozona.hu
Mobilapplikáción a kormányablakok, így intézheti gyorsabban ügyeit
//test-adozona.hu/altalanos/Mobilapplikacion_a_kormanyablakok_igy_intez_S6M4C3
Mobilapplikáción a kormányablakok, így intézheti gyorsabban ügyeit
A kormányablakok legújabb mobilapplikációs fejlesztését mutatta be mai sajtótájékoztatóján Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára.
A Kormányablak nevű alkalmazást az Apple Store és a Google Play áruházból is ingyenesen le lehet tölteni. Az applikáció térképen jeleníti meg az ország valamennyi kormányablakát, s tájékoztatja a felhasználót arról, hogy az adott ügytípust mennyi idő alatt tudja elintézni a hozzá közel eső kormányablakban.
Tuzson Bence a saját mobiltelefonján keresztül mutatta meg, hogy a sajtótájékoztató időpontjában például egy személyi igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézést a Kossuth térhez legközelebb, az Erzsébet téren 10 perc alatt lehetne elintézni, míg ugyanez a Bakáts téri kormányablakban 24 percbe telne.
Hozzátette: ez az alkalmazás 1.0-ás verziója, vagyis lesznek további fejlesztések, például, hogy az alkalmazáson keresztül rögtön sorszámot is lehessen húzni. Így, amikor a felhasználó bemegy a kormányablakba, a sorszáma rögtön fel is villan majd a képernyőn, és azonnal megkezdhetné az ügyintézést, mivel a program azt is kiszámolná, mennyi idő alatt jut el a kormányablakba.
Ebben az alkalmazásban szinte minden ügytípust ki lehet választani – ecsetelte az államtitkár. A gépjármű-ügyintézéseknél a térkép az ország döntő többségében zöld jelzést mutatott, vagyis ezt az ügytípust – a legtöbb kormányablakban – 15 percen belül el lehet intézni. A leterheltségtől függően az alkalmazás narancssárga, illetve piros színnel jelöli, ha a várakozási idő hosszabb.
Hangsúlyozta: az alkalmazáson keresztül nem azt látja az állampolgár, hogy hányan várakoznak az adott ügyintézésre előtte, hanem azt, hogy neki mennyi időt kell várnia, hogy sorra kerüljön. A rendszer figyeli, hogy melyik kormányablakról, milyen ügytípusról van szó, vannak-e foglalt időpontok az adott ügytípusra, hány ügyintéző dolgozik az adott ügytípuson, és mennyi az ügyintéző átlagos ügyintézési ideje, majd ennek megfelelően kalkulálja a várakozási időt.
Visszamenőlegesen 30 ezer eseten modellezték, hogy mi történt volna, ha az állampolgárok az alkalmazással foglalták volna le az időpontjukat, és az eredmény azt mutatta, hogy az esetek 80 százalékában az alkalmazás által mutatott várakozási idő a 10 perces tűréshatáron belül volt.
Újságírói kérdésekre válaszolva ismertette: a rendszer 5 percenként frissíti az adatokat. A mobilapplikációt zömmel saját fejlesztésből valósították meg, mindössze 15 millió forintból. Hozzátette: szeretnék a további fejlesztéseket is gazdaságosan és olcsón megoldani. Jelezte: nincs tudomása arról, hogy más országban lenne ilyen alkalmazás, ezt az applikációt hazai ötlet alapján valósították meg.
Tuzson Bence a további fejlesztések közé sorolta, hogy a jövőben ügyet is lehessen az alkalmazáson keresztül intézni. Példaként említette, hogy jelenleg személyi igazolványt csak személyesen lehet intézni. Közölte: megfelelő azonosítással, ha a fénykép rendelkezésre áll, vagy adott esetben magával a mobiltelefonnal is megfelelő minőségű kép készíthető, a kép azonosítása pedig egy korábbi fénykép alapján megoldható, akkor maga a program, a mesterséges intelligencia is meg tudja mondani, hogy ugyanarról a személyről van-e szó. Hozzátette: a banki szolgáltatások területén is vannak ilyen típusú megoldások.
Hozzászólások (0)