25 találat a(z) kormányablak cimkére

Nagy változás jön a kormányablakokban Cikk

A kormány számos változást hozna a kormányablakok működésében és az állami, valamint önkormányzati közfeladatok nyilvántartásában. A módosítások célja az ügyintézés egyszerűsítése és hatékonyságának növelése a hivatalos indoklás szerint – írja a portfolio.hu.

Technikai okok miatt szünetel a személyiokmány- és gépjármű-ügyintézés Cikk

A szakrendszer informatikai hibája miatt a kormányablakokban és az okmányirodákban a személyi okmányokkal és a gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre jelenleg nincs lehetőség – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) szerdán az MTI-vel.

Vakációzik a NAV? Cikk

A bíróságok nyári és karácsonyi törvénykezési szünetéhez hasonló, a hivatali, közigazgatási eljárásokra vonatkozó igazgatási szünetet szabályozó törvényt fogadott el az Országgyűlés. A törvény célja, hogy az egyes állami és önkormányzati szervek nyári és karácsonyi szünetet tarthassanak, mégpedig anélkül, hogy ehhez a jövőben törvényi szintű szabályozásra legyen szükség. A törvény ugyanis megadja az igazgatási szünet fő kereteit és felhatalmazza a kormányt, hogy a jövőben rendelettel is elrendelhessen igazgatási szünetet. Két fontos kérdés azonban felmerül – hívta fel a figyelmet a Niveus Consulting Group.

Kormányablakok: több helyszín, hosszabb nyitvatartás hétfőtől Cikk

Ismét teljes nyitvatartással várja az ügyfeleket a legtöbb kormányablak 2023. március 20-a hétfőtől.

Fennakadások a gépjármű-ügyintézésben, rendszerhiba miatt Cikk

A szakrendszer hibája miatt a kormányablakokban és okmányirodákban a gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézésre jelenleg nincs lehetőség – tudatta OS közleményében a Miniszterelnökség.

Szünetel az okmány- és járműügyintézés március 7-én Cikk

Uniós rendszerátállás miatt szünetel az okmány- és járműügyintézés március 7-én, kedden – tudatta a Miniszterelnökség közleményben az MTI-vel vasárnap.

Igazolványok, okmányok: ellenőrizze, hogy nem járt-e le az érvényességük! Cikk

Már csak a hónap végéig érvényesek azok az okmányok, amelyek bár korábban lejártak, de a veszélyhelyzet miatt meghosszabbították az érvényességüket. Érdemes minél előbb ellenőrizni az utazáshoz, személyazonosításhoz szükséges igazolványokat és szükség esetén legkésőbb június 30-áig megújítani, írja honlapján a BKK.

Hétvégi nyitvatartás segíti az okmánycserét a kormányablakokban június végéig Cikk

Ezen a hétvégén már nyitva vannak a kormányablakok a június 30-án lejáró személyazonosító okmányok cseréje miatt érkező ügyfelek előtt – tájékoztatta a Miniszterelnökség pénteken az MTI-t.

Már a kormányablakokban is lehet kérelmezni a menedékes státuszt Cikk

Újabb, az ukrajnai háború elől menekülőket segítő jogszabályt fogadott el a kormány: a mai naptól a kormányablakokban is benyújtható a menedékeskénti elismerés iránti kérelem, nemcsak az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóságnál.

Hétfőtől kötelező a maszkviselés a kormányablakokban Cikk

2021. november 15-től, azaz hétfőtől valamennyi kormányablakban és kormányhivatali ügyfélszolgálaton mindenkinek – ügyfeleknek és ügyintézőknek is – kötelező a szájat és az orrot eltakaró maszkot viselni, olvasható a kormányhivatal honlapján.

Egyszerűbb ügyintézés a kormányablakokban az aláírásminta alapú hitelesítéssel Cikk

Egyszerűbb ügyintézésre nyílik lehetőség a kormányablakokban az új típusú, aláírásminta alapú hitelesítéssel – közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.

Védettségi igazolvány: időpontfoglalás nélkül lehet a kormányablakokban intézkedni Cikk

Időpontfoglalás nélkül intézhetők a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyek a kormányablakokban – tette közzé a kormány a koronavirus.gov.hu-n.

NAV: időpontot kell foglalni az ügyintézéshez Cikk

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja, olvasható a NAV honlapján.

Időpontot kell foglalni az ügyintézéshez Cikk

A Kormányablakokban működő NAV-ablakokban 2020. november 12-étől a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség. Ez összhangban van a kormányablakok ügyfélfogadási rendjével, ami a Magyarország kormánya által kihirdetett veszélyhelyzethez kapcsolódó kormányzati intézkedések betartását szolgálja, olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján.

Bővül a személyes ügyintézés lehetősége a közigazgatásban Cikk

A védelmi intézkedések betartása mellett fokozatosan bővül a személyes ügyintézés lehetősége a közigazgatásban. A veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmányok cseréje esetében vidéken – tehát Budapesten és Pest megyén kívül – nem kötelező előzetesen időpontot kérni, a kormányablakkal nem rendelkező településeken pedig ismét szolgálatba állnak a mobilizált ügyfélszolgálatok. A foglalkoztatási ügyfélszolgálatok az ország teljes területén időpontfoglalás nélkül is fogadják ügyfeleiket.

{{ item.ArticleTitle }}

{{ item.ArticleLead }}

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink