adozona.hu
Pénzbeli ellátások: júliustól csak elektronikusan igényelhetik a foglalkoztatók
//test-adozona.hu/tb_jarulekok_nyugdij/Penzbeli_ellatasok_juliustol_csak_elektroni_ODJRIH
Pénzbeli ellátások: júliustól csak elektronikusan igényelhetik a foglalkoztatók
Korábbi tervek szerint a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók már idén január 1-jétől csak elektronikus úton igényelhettek volna pénzbeli ellátásokat, ez a határidő kitolódott 2017. második felére, azaz 2017. július 1-jére. Alábbi cikkünkben a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók elektronikus ügyintézéséhez szükséges tennivalókat ismertetjük, kitérve arra, hogy a nyomtatványokat melyik kormányhivatalhoz kell benyújtani.
Az 1997. évi LXXXIII. törvény szerint 2017. július 1-jétől a kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató a csecsemőgondozási díj, a gyermekgondozási díj, a táppénz, a baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag az egészségbiztosító honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki, és a kormányhivatalnál történt regisztrációt követően, kizárólagosan elektronikus úton nyújthatja be azokat.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megtudhatja, mit kell tenniük az érintett foglalkoztatóknak, hogy július 1-jétől elektronikusan intézhessék az említett ügyeket.
A teljes cikkhez előfizetőink illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha email-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.
Hozzászólások (1)
Az a baj a NEAK és a Kormányhivatal jogászaival, hogy képtelenek elfogadni, hogy az ügyfél már adott meghatalmazást az egészségbiztosítási ügyek intézésére mondjuk 2009-ben. Nem fogom megfuttatni az ügyfelet, hogy adjon egy újabb meghatalmazást, mert a közpénzből fizetett jogászok vérig menő szemantikai vitákra képesek, hogy a meghatalmazó mire hatalmazott meg. Főleg azon szokott menni a vita, hogy őket már nem egészségbiztosítási pénztárnak hívják. Erről is én tehetek? Szerintem az átnevezéskor világosan rendelkezik mindig a jogalkotó, hogy a korábbi elnevezések alatt is az új nevű szervezetet kell érteni. Tehát NEAK = OEP = kormányhivatal.
Az meg végképp felháborító, hogy a hőn vágyott elektronikus ügyintézéshez SZEMÉLYESEN keressük fel az ügyfélszolgálatukat, ami lassú, körülményes és gyakran elzavarja a meghatalmazottakat, anélkül, hogy jegyzőkönyvbe rögzítenék, hogy mit akart volna az ügyfél elintézni és mi volt az elutasítás oka.
A csúcs az, amikor a cég által kiállított meghatalmazásra két tanút követelnek. A tájékoztatásban is arról van szó, hogy általában (!) kell a két tanú, holott, ha meghatalmazással érkezem, akkor semmilyen tanú se kell, a regisztráció csupán egy eljárás, nem pedig a meghatalmazás megismételtetése (lásd: Fővárosi Bíróság 25.K.31304/2009/7. számú ítélete).