hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Pénzbeli ellátások: júliustól csak elektronikusan igényelhetik a foglalkoztatók

  • dr. Radics Zsuzsanna tb-szakértő, jogász
1

Korábbi tervek szerint a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók már idén január 1-jétől csak elektronikus úton igényelhettek volna pénzbeli ellátásokat, ez a határidő kitolódott 2017. második felére, azaz 2017. július 1-jére. Alábbi cikkünkben a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók elektronikus ügyintézéséhez szükséges tennivalókat ismertetjük, kitérve arra, hogy a nyomtatványokat melyik kormányhivatalhoz kell benyújtani.

Az 1997. évi LXXXIII. törvény szerint 2017. július 1-jétől a kifizetőhellyel nem rendelkező munkáltató a csecsemőgondozási díj, a gyermekgondozási díj, a táppénz, a baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag az egészségbiztosító honlapján közzétett számítógépes program segítségével töltheti ki, és a kormányhivatalnál történt regisztrációt követően, kizárólagosan elektronikus úton nyújthatja be azokat.

OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megtudhatja, mit kell tenniük az érintett foglalkoztatóknak, hogy július 1-jétől elektronikusan intézhessék az említett ügyeket.

A teljes cikkhez előfizetőink illetve 14 napos próba-előfizetőink férnek hozzá, ha email-címük és jelszavuk megadásával belépnek az oldalra.

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (1)
Ruszin Zsolt

Az a baj a NEAK és a Kormányhivatal jogászaival, hogy képtelenek elfogadni, hogy az ügyfél már adott meghatalmazást az egészségbiztosítási ügyek intézésére mondjuk 2009-ben. Nem fogom megfuttatni az ügyfelet, hogy adjon egy újabb meghatalmazást, mert a közpénzből fizetett jogászok vérig menő szemantikai vitákra képesek, hogy a meghatalmazó mire hatalmazott meg. Főleg azon szokott menni a vita, hogy őket már nem egészségbiztosítási pénztárnak hívják. Erről is én tehetek? Szerintem az átnevezéskor világosan rendelkezik mindig a jogalkotó, hogy a korábbi elnevezések alatt is az új nevű szervezetet kell érteni. Tehát NEAK = OEP = kormányhivatal.

Az meg végképp felháborító, hogy a hőn vágyott elektronikus ügyintézéshez SZEMÉLYESEN keressük fel az ügyfélszolgálatukat, ami lassú, körülményes és gyakran elzavarja a meghatalmazottakat, anélkül, hogy jegyzőkönyvbe rögzítenék, hogy mit akart volna az ügyfél elintézni és mi volt az elutasítás oka.

A csúcs az, amikor a cég által kiállított meghatalmazásra két tanút követelnek. A tájékoztatásban is arról van szó, hogy általában (!) kell a két tanú, holott, ha meghatalmazással érkezem, akkor semmilyen tanú se kell, a regisztráció csupán egy eljárás, nem pedig a meghatalmazás megismételtetése (lásd: Fővárosi Bíróság 25.K.31304/2009/7. számú ítélete).

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink