adozona.hu
Ezt várja az ellátó központ az egészségügyi adatok digitalizációjától
//test-adozona.hu/tb_jarulekok_nyugdij/Ezt_varja_az_ellato_kozpont_az_egeszsegugyi_4H4ZZB
Ezt várja az ellátó központ az egészségügyi adatok digitalizációjától
Több mint ötszázmillió egészségügyi adat – e-recept, betegdokumentum, ellátási információ – került fel az elektronikus egészségügyi szolgáltatási térbe (EESZT) az indulás óta eltelt egy évben. A rendszerrel elkerülhetők a feleslegesen megismételt vizsgálatok, az orvosok sokkal pontosabb képet kapnak betegükről, ami elősegíti a biztosabb diagnózist és a gyorsabb gyógyulást.
A rendszer tavaly november 1-jei indulása óta a páciensek több mint 176 millió elektronikus receptet váltottak ki, a napi e-recept-beküldések száma pedig egy átlagos hétköznapon meghaladja a 800 ezret. Ezen kívül mintegy 92 millió, a betegellátáshoz kapcsolódó dokumentum (például lelet, ambulánslap, zárójelentés) került be az adatbázisba, és csaknem 10 millió alkalommal kérdeztek le kórtörténeti adatot az EESZT-ből a kezelőorvosok, valamint az eProfil esetében 100 ezernél is több alkalommal küldtek be és kérdeztek le információt – összegez közleményében az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK).
Az EESZT szolgáltatásai révén az orvosok számára több információ áll rendelkezésre a betegről, látják a más kezelőorvosok által előírt gyógykezeléseket, a felírt és azon belül ki a nem váltott gyógyszereket, a beutalókat, a leleteket; mindez jelentősen javítja a betegellátás minőségét és hatékonyságát. A rendszerrel elkerülhetők a feleslegesen megismételt vizsgálatok, az orvosok sokkal pontosabb képet kapnak betegükről, ami elősegíti a biztosabb diagnózist és a gyorsabb gyógyulást.
Az egészségügyi szolgáltatók rendszerhez csatlakozása folyamatos, így az emberek egyre több, az egészségügyi ellátásukkal kapcsolatos adatot követhetnek figyelemmel egyetlen központosított szolgáltatásban.
Jelenleg minden fekvőbeteg-ellátó intézmény és gyógyszertár használja a rendszert, a háziorvosok 87 százaléka, a járóbeteg-ellátó intézmények 85 százaléka veszi igénybe napi szinten ezt a felhő alapú technológiát.
Mint írták, a tervek között szerepel a bevezetés előtti öt évben keletkezett betegadatok feltöltése, a telemedicina-szolgáltatások – vagyis az egészségügyi intézmények közötti digitális képtovábbítás – fejlesztése, továbbá speciális egészségügyi nyilvántartások létrehozása.
Hamarosan a mobilapplikációk fejlesztése és a csatlakozása is lehetővé válik, ezek segítségével például elérhetők lesznek elektronikus receptjeink, betegdokumentumaink és időpontfoglalásaink – áll a közleményben.
Hozzászólások (0)