adozona.hu
Társaságiadó-kedvezmény: visszavonultak a szponzorok
//test-adozona.hu/tarsasagi_ado_innovacios_jarulek/Tarsasagiadokedvezmeny_visszavonultak_a_szp_JBXT25
Társaságiadó-kedvezmény: visszavonultak a szponzorok
Az éves társasági adóból mintegy 40 milliárd forint fordítható a látványsportok támogatására, de ahogy megnyílt ez a lehetőség, a szponzorok visszavonultak a versenysport támogatásától - mondta Szalay Ferenc (Fidesz), az Országgyűlés Sport- és turizmus bizottságának elnöke csütörtökön Budapesten, a Napi Gazdaság című lap szakmai rendezvényén.
A társasági adóból való részesedésre tavaly 1.300 pályázat érkezett, ezek közül ezer - főleg önkormányzati - pályázó 3 millió forint alatti támogatást kért, hogy működni tudjon a helyi focicsapat - mondta Tarsoly Csaba, a Győri ETO FC elnöke, a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) elnökségi tagja.
A társasági adóból támogatandó öt látványsportágban - futball, vízilabda, kosár- és kézilabda, valamint jégkorong - a pályázati pénzből az infrastruktúrát, valamint az utánpótlást lehet támogatni, a versenysportot nem. Erre a területre jönnének be a szponzorok, akik viszont a társasági adóból való részesedés megteremtése után szinte eltűntek a sportpiacról.
Az infrastruktúra támogatása azért szükségszerű, mivel az említett látványsportok a világon mindenütt pénzt termelnek, de megfelelő stadionok nélkül ez nem megy - vázolta a helyzetet Szalay Ferenc.
A szponzorálás hatékonyságát ma sem a szponzor, sem a támogatott nem méri, pedig vannak erre kidolgozott eljárások - közölte Berkes Péter, a Semmelweis Egyetem adjunktusa. A szponzor által megcélzott csoport a szurkolóké - tette hozzá -, ha ők nincsenek, akkor a szponzor kidobja a pénzét. A másik probléma ezen a területen, hogy nincs minőség és eladható termék sem.
Szóba került a rendezvényen a versenysportok közvetett nyeresége. A Forma-1-es verseny például 6,1 milliárd forint befektetéssel 20 milliárd forintot hoz az országnak, ennek kétharmada az adó- és járulékbevétel, egyharmada pedig országimázs.
A szponzoráció tipikus eszköze, hogy egy élsportolót reklámarcnak használ a támogató cég. Ezzel az a gond, hogy ha az illető magánéletéről negatív hírek jelennek meg, az rontja a támogató cég értékét - vetette fel Berkes Péter.
Hozzászólások (0)