adozona.hu
Veszélybe kerülhetnek a magyar mobilfizetési alkalmazások
//test-adozona.hu/szakmaihirek/Veszelybe_kerulhetnek_a_magyar_mobilfizetes_PQV2AV
Veszélybe kerülhetnek a magyar mobilfizetési alkalmazások
A magyarok nem ismerik a mobilfizetési alkalmazásokat, a piac felpörgése az Apple, a Google, a Samsung alkalmazásainak megjelenésétől, továbbá a közösségi piacterekbe, például az Uberbe integrált fizetési lehetőségektől várható – derült ki a FinTech Group-GKI Digital közös elemzéséből.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint 2014 óta tíz magyar fejlesztésű mobilfizetési alkalmazás érhető el Magyarországon, ám az újdonságok iránt fogékonyabbnak számító online vásárlói közönségnek is csupán alig 8 százaléka próbálta ki a bankok vagy a mobilszolgáltatók mobilfizetési alkalmazásait, több mint 70 százalékuk pedig többet nem is használta a hazai mobilfizetési megoldásokat. A legtöbbet letöltött iCsekk és Simple alkalmazásokat is az okostelefon felhasználók csupán alig 4 százaléka próbálta ki – olvasható a tájékoztatásban.
A felmérés szerint az online vásárlók körében az OTP Bank által kiadott OTPay, valamint a Magyar Telekom MobilTárca alkalmazása a legismertebb mobilfizetési megoldások. A magas ismertség annak is köszönhető, hogy ezek a társaságok rendelkeznek Magyarországon a legnagyobb ügyfélbázissal és marketingköltéssel, így hatékonyabban tudnak ismertséget építeni – írják.
A kutatás készítői szerint a magyar mobilfizetési alkalmazások könnyen veszélybe kerülhetnek az Apple, a Google, vagy a Samsung mobilfizetési megoldásainak magyarországi megjelenésével, mivel az online vásárlók inkább ezektől a társaságoktól várják a mobilfizetési megoldást, mint a magyar bankoktól vagy mobilszolgáltatóktól.
A kutatásban kitértek arra is, hogy a mobilvásárlási alkalmazások közül a legtöbbet a Tesco Bevásárlás alkalmazást töltötték le, eddig körülbelül 100-200 ezren. A népszerű mobilvásárlási alkalmazások közé tartozik még a Media Markt és az eMAG alkalmazása is, amelyeket mintegy 50-100 ezer okostelefon felhasználó töltött le Magyarországon.
A kutatás szerint a magyar mobilfizetési vagy a mobilvásárlási alkalmazásokat egyelőre a márka megítélése, vagy a szolgáltatói kötöttség (bank vagy telekommunikációs cég) miatt választják. Jelenleg még kevés az olyan tudatos felhasználó, aki az igénybe vehető szolgáltatások köre alapján választ megfelelő alkalmazást.
A kutatást a FinTech Group és a GKI Digital 2015 decemberében, 2000 online vásárló körében végezte.
Hozzászólások (0)