adozona.hu
13 milliós ejnye-bejnye vagy MNB-pofon az OTP-nek
//test-adozona.hu/szakmaihirek/13_millios_ejnyebejnye_vagy_MNBpofon_az_OTP_9YF1FP
13 milliós ejnye-bejnye vagy MNB-pofon az OTP-nek
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ma közzétett határozatában tizenhárommillió forintra bírságolta az OTP Bank Nyrt.-t. A hitelintézetnek a jegybanki kötelezés alapján legkésőbb 2016. március 31-ig meg kell szüntetnie az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket – olvasható az MNB honlapján.
Az MNB határozatában megállapította, hogy az OTP Bank Nyrt. a jóvá nem hagyott fizetési művelet teljesítése esetén megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény fizetési számla megterhelés előtti állapotának helyreállítására vonatkozó előírását. Megsértette a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB-rendelet fizetési megbízások tárgynapi teljesítésére, a jóvá nem írható átutalások visszautasítására, a fedezethiány miatt nem teljesíthető, felhatalmazó levélen alapuló beszedési megbízások sorba állítására, a hatósági átutalások feldolgozására, a fizetési műveletek haladéktalan jóváírására, valamint az értéknap használatára vonatkozó rendelkezéseit.
Az MNB ma közzétett határozatában kötelezte a hitelintézetet, hogy a pénzforgalmi törvényben és az MNB rendeletben foglaltaknak való megfelelés érdekében legkésőbb 2016. március 31-ig tegye meg a szükséges intézkedéseket, és azt követően folyamatosan biztosítsa a pénzforgalmi jogszabályok betartását. Az MNB azt is előírta, hogy a hitelintézet legkésőbb 2016. május 31-ig adatok és dokumentumok küldésével igazolja a szabálysértések megszüntetését.
A jogsértésekre tekintettel a jegybank tizenhárommillió forint összegű bírság megfizetésére kötelezte a hitelintézetet. Az MNB a hitelintézet terhére értékelte, hogy számos vonatkozásban megsértette a pénzforgalmi jogszabályokban foglalt előírásokat, a jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a hitelintézet számlavezető rendszerébe, illetve belső eljárásrendjébe építetten állt fenn, valamint, hogy a nem haladéktalan jóváírás és nem megfelelő értéknap alkalmazása jelentős számú fizetési műveletet érintett.
Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenység során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését – állítja a közlemény –, ezen belül is a fogyasztók jogainak érvényesülését, illetve a fizetési megbízások teljesítésének és a haladéktalan jóváírási követelmény betartását, amelynek megsértése csökkenti az ügyfelek bizalmát a pénzforgalmi szolgáltatások és a készpénzmentes fizetési módok igénybevétele iránt.
Hozzászólások (0)