hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Sztrájk: csak csütörtöktől várható rend a francia vasúton

  • MTI

A francia vasutasok 29,7 százaléka vett részt szerdán a munkabeszüntetésben az előző napi 34 százalékéhoz képest, de a fennakadások továbbra is jelentősek voltak. Csütörtökön fokozatosan helyreáll a rend a sztrájk következő, vasárnap kezdődő második szakaszáig.

A francia állami vasúttársaság (SNCF) közlése szerint a szerdai vasúti forgalomban a sztrájk kezdeti, keddi napjához hasonlóan jelentős fennakadások mutatkoztak, a vonatoknak átlagosan 15 százaléka közlekedett. Miután Franciaországban az utasok mintegy nyolcvan százaléka Párizsból használja a vasutat, reggel elsősorban a főváros körüli körgyűrűn alakult ki jelentős dugó a vonat helyett gépkocsiba szálló utazók miatt, az átlagos 175 kilométernél kétszer hosszabb.

A négy legnagyobb vasutas szakszervezet kedden indított három hónapos sztrájkot, amelynek keretében minden öt napból két napon tartanak munkabeszüntetést a kormányzat reformtervei ellen, legközelebb vasárnap és jövő hétfőn.

Az előrejelzések szerint csütörtök reggel 8 órától fokozatosan áll helyre a vasúti közlekedés és napközben menetrend szerint fognak közlekedni a vonatok.

A 140 ezer embert foglalkoztató, közel 50 milliárd eurós adósságot felhalmozó SNCF reformja és modernizációja Emmanuel Macron államfő egyik legnagyobb feladatának ígérkezik, 1995 óta szinte mindegyik kormány megpróbálkozott vele, de a szakszervezeti tiltakozások nyomán feladta.

A szakszervetek attól tartanak, hogy a tervezett reformmal a kormányzat privatizációra készíti elő a vasúttársaságot, ezt azonban Edouard Philippe miniszterelnök cáfolta.

A kormány egyik fő célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Az új szabályozás a cégnél jelenleg dolgozókra nem vonatkozna, csak a jövőbeni vasutasokra. Ezenkívül az adósságrendezést megelőzően a kormány változatna az SNCF státuszán is, hogy a vasútpiaci liberalizáció beindítására versenyképessé tudjon válni a jelenleg pazarlónak tartott állami vállalat.  

A Párizs környéki Ile-de-France régió tömegközlekedésének utasokat képviselő egyesületei szerdán „valódi egyeztetéseket” követeltek a kormány és a szakszervezetek között annak érdekében, hogy a sztrájk minél előbb véget érjen.  

Az SNCF reformjáról szóló törvénytervezetet április 17-én tárgyalja a nemzetgyűlés. Az egyeztetések folyamatosak a kormány és a szakszervezetek között, a héten mintegy tucatnyi megbeszélést terveznek.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 October
H K Sze Cs P Sz V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Együttműködő partnereink