adozona.hu
Vakcinaregisztráció: adategyeztetést kezdeményezhet a NEAK
//test-adozona.hu/koronavirus_jarvany/Vakcinaregisztracio_adategyeztetest_kezdeme_T7QR3Z
Vakcinaregisztráció: adategyeztetést kezdeményezhet a NEAK
Március 18-án, a 2021. évi 44. számú Magyar Közlönyben jelent meg az a kormányrendelet, mely kimondja, hogy a védőoltások kiosztása során a NEAK telefonos vagy elektronikus úton adategyeztetést kezdeményez a nyugdíjfolyósító által folyósított ellátásokban, juttatásokban részesülők adatai pontosságának vagy naprakészségének megállapítása érdekében.
A veszélyhelyzet idején alkalmazandó további védelmi intézkedésekről szóló 479/2020. kormányrendelet módosításáról szóló 132/2021. kormányrendelet a következőket írja elő.
A Magyar Államkincstár (MÁK) a lakosság koronavírus-fertőzés kockázatának leginkább kitett személyek átoltottságának növelése és az érintettek elérése érdekében, az önkéntesen igénybe vehető és ingyenesen biztosított koronavírus elleni védőoltások kiosztásával kapcsolatos feladatok ellátása céljából tájékoztatást küld a MÁK Nyugdíjfolyósító Igazgatóság által folyósított ellátásokban, juttatásokban részesülő személyek (a továbbiakban: jogosultak) csoportjai részére. A MÁK ennek érdekében, e célok teljesítéséhez szükséges mértékben és időtartamig kezeli a jogosultak nevét, lakcímét, születési idejét és társadalombiztosítási azonosító jelét.
A MÁK a részére átadott – a regisztráció során az érintett által megadott – adatokat a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 96. § (1) bekezdés a) pontja szerint vezetett nyugdíjfolyósítási nyilvántartás adataival – az átadott adatok pontosságának, naprakészségének ellenőrzése céljából – összeveti. Ha az összevetés eredményeként az állapítható meg, hogy az átadott adatok pontatlanok vagy nem naprakészek, úgy erről – a pontosítandó adatok megjelölésével és az általa helyesbítettnek vagy naprakésznek tekintett adatok egyidejű megküldésével – a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőt (NEAK) értesíti.
A NEAK az értesítés nyomán átvett személyes adatok alapul vételével az érintett természetes személyre vonatkozó adatokkal összefüggésben postai, telefonos vagy más elektronikus úton adategyeztetést kezdeményez az adatok pontosságának vagy naprakészségének megállapítása érdekében, illetve az adategyeztetés eredménye alapján – szükség szerint, az érintett erre vonatkozó nyilatkozata alapján – az általa kezelt adatokat pontosítja.
A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, a teljes szöveget ITT találja.
Hozzászólások (0)