adozona.hu
Külpiacra jutási támogatás 46 cégnek
//test-adozona.hu/koronavirus_jarvany/Kulpiacra_jutasi_tamogatas_46_cegnek_PJM5OD
Külpiacra jutási támogatás 46 cégnek
Összesen 2 milliárd forint támogatást kap 46 cég annak érdekében, hogy a világjárvány miatt megüresedő exportpiacokra be tudjanak törni – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Vámosszabadiban, a HRC Europe Kft. támogatói okiratának mai átadásán.
A koronavírus-járvány hatására új világgazdasági korszak indult, amely nagy versennyel kezdődött. A kormány célja az, hogy a világjárvány miatt létrejövő piaci réseket minél több magyar vállalat tudja kihasználni, be tudjanak törni ezekbe az üres piaci pozíciókba – ecsetelte a miniszter.
Újdonság a magyar gazdaságban, hogy már a legkisebb magyar családi vállalkozások közül is egyre többen érnek el nemzetközi sikereket, törnek be a külföldi piacokra. Ehhez azonban kemény munkára van szükség, márkát kell építeni külföldön, digitális felületeket kell fejleszteni, és el kell jutni a leendő vevőkhöz is. A sikerre ott van a legnagyobb lehetőség ahol a magyarok speciálisat, egyedit tudnak előállítani – mutatott rá Szijjártó. Ilyen területnek nevezte az élelmiszerek csomagolásához kapcsolódó gépek előállítását, gyártását, szervizelését, fenntartását, amelyben Európában is csak néhány szereplő tevékenykedik.
A HRC Europe Kft. – melynek árbevétele 99 százalékban exportból származik – a 23,5 millió forintos stratégiai terveihez elnyert 11 millió forintos kormányzati támogatás segítségével keleti piacokon tudja megerősíteni pozícióit, és új exportpiacokat is tud szerezni – mondta a külgazdasági és külügyminiszter.
Kitért arra is, hogy a keleti nyitás stratégiájának köszönhetően tíz év alatt 22 százalékkal nőtt Magyarország keleti exportja, tavaly pedig a legtöbb munkahelyteremtő beruházás is egy keleti országból érkezett Magyarországra.
Nagy István agrárminiszter a térség országgyűlési képviselőjeként méltatta a HRC Europe Ktf-t, amelyet klasszikus családi vállalkozásnak nevezett. Azt mondta, az ilyen cégek mobilisak, gyorsan tudnak reagálni, a helyi gazdaságot erősítik, és a vidék megmaradását segítik.
Horváth Árpád, a 2006-ban alakult, a folyékony élelmiszerek pet-palackjait fröccsöntő berendezések szervizelésével és alkatrészeinek biztosításával foglalkozó HRC Europe Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: az elmúlt három évben 36 országba exportáltak. Fő exportpiacuk az EU, a legnagyobb volumenben az Egyesült Királysággal, Németországgal, Spanyolországgal, Franciaországgal és Belgiummal, Olaszországgal kereskednek. A támogatott projekt segítségével exportpiacaikon erősítenék meg jelenlétüket, nemzetközi szakipari folyóiratokban való megjelenéssel, valamint nemzetközi csomagolás- és élelmiszer technológiával foglalkozó kiállításon való részvétellel. Emellett jövőre Japánban is felkeresnek több vevőt.
Elektronikusan benyújtott beszámolója szerint a HRC Europe Kft. tavalyi árbevétele 424 millió forint felett volt, adózás előtti eredménye meghaladta a 63 millió forintot.
Hozzászólások (0)