adozona.hu
Ilyen kedvezményeket adnak a biztosítók a járvány miatt
//test-adozona.hu/koronavirus_jarvany/Ilyen_kedvezmenyeket_adnak_a_biztositok_a_j_L0Y6KC
Ilyen kedvezményeket adnak a biztosítók a járvány miatt
Bármilyen előrelátóak is legyünk, a koronavírus-járvány hatásával aligha lehetett számolni. Ez azt jelenti, hogy az élet számos területén alapvető változások következtek be, tömegek megélhetése vált kérdésessé, sokan azt sem tudják, mi lesz velük holnap. A Bank360.hu arról kérdezte a biztosítókat, milyen könnyítésekkel próbálják a járvány miatt nehéz helyzetbe került ügyfeleket segíteni.
Mit lehet tenni?
Ennek egyik következménye lehet, hogy az ügyfél nem tudja fizetni valamelyik biztosítását. A kockázati és a megtakarítási célú biztosítások esetében is lehet következménye a nemfizetésnek. A kockázati biztosításoknál egyszerűen megszűnik a kockázatviselés, vagyis a lakás nem lesz biztosítva, illetve az életbiztosítás, casco is megszűnik. A kötelező biztosításoknál viszont nem lehet elmaradás, utólag mindenképp fizetni kell. A megtakarítási termékeknél rosszabb a helyzet, itt ugyanis akár a hátrány is érheti az ügyfelet, ha nem tudja fizetni a díjat.
Empátiával kezelik a kéréseket
Az Aegon mind a kockázati, mind a megtakarítási célú biztosítások esetében rugalmasan igyekszik eljárni. A kockázati biztosítások esetében háromhavi nemfizetés után tesz csak lépéseket a szerződés megszüntetésére. Általában ez legfeljebb az ügyintézés lassúsága miatt jöhet össze, vagyis ha nem tudja fizetni a díjat az ügyfél, az nagyjából három hónap alatt megy végig a rendszeren. Így az, hogy a biztosító deklaráltan ad három hónap türelmi időt, sokat jelenthet.
A többi megkérdezett társaság nem alkalmaz koronavírusra alakított szabályokat a kockázati biztosításokra – ami a díjfizetést illeti. Az NN és a Groupama ugyanakkor annyiban alkalmazkodott a helyzethez, hogy ha egészségbiztosítással rendelkező ügyfelük pozitív koronavírus tesztet produkál és ellátásra szorul, szinte azonnal folyósítani kezdi a kórházi napidíj összegét, a korábban jellemző 90–180 napos átfutási időhöz képest. Ez a rendelkezés visszavonásig, jelenleg június 30-áig érvényes. Az Union pedig mind egyes egyéni, mind egyes csoportos biztosítások esetében eltekint a pandémiás záradék alkalmazásától. Vagyis a fertőzésre visszavezethető haláleseteknél fizet a biztosító. Ez alól kivételt jelent, ha a beteg (a biztosított vagy annak házastársa) szándékosan figyelmen kívül hagyta vagy áthágta az előírásokat, szabályokat.
A megtakarítási biztosítások esetében a megkérdezett biztosítók nagyjából hasonlóan járnak el – a Bank360 kérdéseire az Aegon mellett az NN, a Generali, a Signal, a Groupama, az Union, az Uniqa, a Generali és a K&H Biztosító válaszolt. Jellemzően nem alkalmaznak extra eljárást, azt ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a lehető legnagyobb empátiával kezelik a helyzetet. A biztosítók igyekeznek olyan platformot kialakítani, hogy minimálisra, akár nullára csökkentsék a fizikai kontaktust az ügyfelekkel. Így az online ügyintézést is a lehető legszélesebb körben elérhetővé és alkalmazhatóvá igyekeznek tenni, legyen szó akár szerződésmódosításról akár élet-, akár nyugdíjbiztosításról.
Nem muszáj speciális kedvezményre várni
Vannak persze más módok is a díjfizetési terhek enyhítésére, amelyekkel érdemes élni pénzügyi nehézség esetén. A lehetőségek az alábbiak:
♦ Hat hónapra szüneteltetni lehet a díjfizetést. Ebben az esetben nem számolnak fel költséget és a be nem fizetett összeget sem kell utólag átutalni – a hitelmoratóriumnál például szó sincs tartozás elengedésről, az idén be nem fizetett törlesztőt meg kell fizeti, azaz a futamidő kitolódik. Ilyen a biztosításoknál nincs, nem tolódik ki a szerződés lejárta.
♦ Megoldás lehet még a biztosítási díjfizetés gyakoriságának módosítása, azaz például éves díjfizetés helyett lehet havi díjfizetést kérni. Így egyszerre kevesebbet kell utalni. Ez nyilván akkor jön jól, ha mostanában esedékes a díjfizetés.
♦ Szintén megoldás a díjmentesítés, ám ez esetben nem lehetséges további díjfizetés, a szerződést lezárják. Végső esetben megfontolandó a biztosítás visszavásárlása is, ám ezt alaposan meg kell gondolni, hiszen attól függően, hogy hány éve köttetett a szerződés, a befizetett és befektetésre szánt összeg kisebb vagy nagyobb hányadát kaphatja vissza az ügyfél.
A társaságok közlése szerint egyébként nem jellemző, hogy tömegek vásárolnák vissza a biztosításaikat. Az érdeklődés érezhetően megnőtt, de a korábban tapasztalt volatilitás nem emelkedett érdemben. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek egyelőre nem akarnak mindenáron kimenekülni a biztosításból.
Hozzászólások (0)