hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Gigantikus veszteség a Lufthansánál

  • MTI

A Lufthansa csoport (Lufthansa Group) 6,7 milliárd euró veszteséget termelt tavaly, amikor a koronavírus-járvány miatt többször is gyakorlatilag leállt a légiközlekedés.

A csütörtökön közzétett éves beszámoló tanúsága szerint Európa második számú légiközlekedési vállalatának bevételei az egy évvel korábbihoz képest 63 százalékkal, 13,58 milliárd euróra csökkentek. A csoport kamatfizetés és adózás előtti vesztesége (EBIT) 7,35 milliárd euróra rúgott, szemben az egy évvel korábbi 1,85 milliárd eurós nyereséggel. A nettó veszteség 6,72 milliárd euró, részvényenként 12,51 euró volt tavaly, míg 2019-ben 1,21 milliárd euró, részvényenként 2,55 euró nyereséget termelt a csoport.

A csoport adósságállománya 43 százalékkal, 9,92 milliárd euróra emelkedett, míg a munkavállók száma 20 százalékkal, 110 065-re csökkent december végére.

Tavaly a járatok száma 67 százalékkal, 390 900-ra, az utasok száma pedig 75 százalékkal, 36,35 millióra csökkent. A teherszállítási üzletág eredményessége viszont jelentősen javult: a kiigazított kamatfizetés és adózás előtti eredménye 722 millió euróra nőtt, a 2019-es 1 millió euróról, miközben kapacitása 36 százalékkal csökkent.

A negyedik negyedévben a csoport bevételei 71 százalékkal, 2,59 milliárd euróra csökkentek. A kamatfizetés és adózás előtti veszteség 1,49 milliárd eurót, az adózás utáni veszteség pedig 1,14 milliárd eurót tett ki.

Elemzők az év egészére 6,63 milliárd, a negyedik negyedévre 1,24 milliárd euró kamatfizetés és adózás előtti veszteséget vártak.

A csoporthoz a névadó Lufthansa mellett az Eurowings, az osztrák Austrian Airlines, a svájci Swiss és Edelweiss Air légitársaság, valamint a belga Brussels Airlines diszkont légitársaság tartozik. Valamennyi vállalatnál átalakítási, költségcsökkentési programokat indítottak tavaly a példátlan válságot előidéző járvány miatt. A német, a belga, az osztrák és a svájci állam együttesen 9 milliárd euróval támogatta meg a Lufthansa csoportot.

Carsten Spohr vezérigazgató korábban arra számított, hogy a Lufthansa idén elérheti a 2019-es kapacitás 60 százalékát, ma már csak 40-50 százalékot remél.

Spohr úgy fogalmazott, hogy 2021 a vállalatcsoport átalakításának és korszerűsítésének éve lesz. Most vizsgálják annak lehetőségét, hogy a légiflotta 25 évesnél idősebb gépeit nem engedik több felszállni.

Spohr megerősítette, hogy kivonják a forgalomból a maradék nyolc Airbus A380-as, Superjumbo néven is ismert géptípust, amelyek ugyan fiatalabbak, de falják az üzemanyagot.

Az eddigi leépítések mellett Németországban további tízezer munkahelyet szüntetnek meg. Az év egészében a működés ismét veszteséges lesz, de kisebb  mértékben, mint tavaly – mondta.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink