hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Fokozott higiéniai intézkedéseket vezettek be egyes ételkiszállító cégek

  • MTI

Fokozott higiéniai intézkedéseket vezettek a koronavírus terjedésének megelőzése érdekében az ételkiszállító cégek, amelyek a forgalom növekedésére számítanak.

A Netpincér az MTI megkeresésére közölte, hogy jelenleg a vállalat több mint kétezer futár partnerrel áll kapcsolatban, és felkészült az emelkedő forgalomra, jelenleg is tart a futárok folyamatos felvétele. A vállalat felületén mintegy kétezer étteremből lehet rendelni, országosan több mint 800 településről, amelyek közül 23-ban üzemel már a Netpincér saját futárszolgálata is – tették hozzá. A vállalat szerint a házhozszállítás jó lehetőség azoknak az éttermeknek is, amelyeknek esetleg a járvány hatására visszaesett a forgalmuk. A társaság a most jelentkező éttermek csatlakozását felgyorsította a rendelések mielőbbi fogadása érdekében.
    
Megjegyezték, hogy a rendelések száma a vírust megelőzően is folyamatosan nőtt, így nehéz megállapítani, hogy az elmúlt pár hét növekedéséhez mennyiben járult hozzá a járvány.
    
A koronavírus-járvány miatt a NetPincér számos óvintézkedést vezetett be, amelyeket partnereinek is javasolt. A fokozott higiéniás intézkedések betartása mellett javasolják a közeli fizikai kapcsolat kerülését, az eszközök, valamint a kiszolgálási területek naponta többszöri fertőtlenítését minimum 60 százalékos alkoholtartalmú tisztítószerrel, valamint a futárpartnereknek kézfertőtlenítőket is beszereztek. A rendelések bármikor, nem csak a járvány alatt kiegyenlíthetők interneten bankkártyával és SZÉP-kártyával is, így aki szeretné akár teljesen elkerülheti az érintkezést a futárral.
    
A Teletál Ételfutár Kft. egyelőre nem tapasztal érdemleges változást a forgalomban. Úgy vélik, ha az emberek otthonmaradásra kényszerülnek, akkor nem szívesen járnak majd el vásárolni, és biztonságosabbnak érzik majd, hogy az ételt házhoz rendeljék. Ezért rohamra számítanak, amelyre a megerősített munkaerőállománnyal, valamint jelentős alapanyag tartalék felhalmozásával készülnek – közölték az MTI-vel.
    
A termelőüzemükben alapvetően nagy hangsúlyt fektetnek a higiéniára, folyamatos a szájmaszk és a gumikesztyű használata, fertőtlenítés. Mindezek mellett folyamatos a dolgozók hőmérsékletének mérése és fokozottan figyelik is őket – tájékoztatott a cég.

A Wolt „érintésmentes” étel-házhozszállítást vezet be. Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (EFSA) legutóbbi állásfoglalása szerint a koronavírus járvány ideje alatt az ún. érintésmentes ételkiszállítás a legbiztonságosabb élelembeszerzési forma, mivel a koronavírus – ahogyan a légúti betegséget okozó kórokozók többsége – cseppfertőzéssel és közvetlen emberi érintkezéssel terjed, a személyes kapcsolat elmaradásával a lehető legkisebbre csökkenthető a fertőzésveszély.

Az EFSA tanulmány szerint a koronavírus nem fertőz tovább főtt étellel. Az éttermekben alapesetben is rendkívül szigorúak a készítésre és a csomagolásra vonatkozó szabályok, amelyekre jelen körülmények között még inkább odafigyelnek. Az ételkiszállító Wolt pedig lehetőséget biztosít arra, hogy a kiszállítás során az ügyfél ne is találkozzon a futárral. „Miután az applikációban kiválasztjuk és megrendeljük az ételt, ugyanott kifizetjük az árát, majd a megjegyzés rovatban jelezzük a futárnak, hogy hová kézbesítse az ételt” – mondta Tajta Ákos, a Wolt ügyvezető igazgatója. Hozzátette: „kézenfekvő megoldás a bejárati ajtó előtti küszöb, ahová nyugodtan kimehetünk, miután elment, anélkül, hogy bárkivel is érintkezni kéne. Ezáltal teljes egészében érintésmentes  és biztonságos lesz az ételkiszállítás”.

A futárok kiemelt figyelmet szentelnek az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlásainak maximális betartására: folyamatosan fertőtlenítik a szállításhoz használt eszközöket és kezüket is. Külön felkészítették őket a speciális kézbesítésre éppúgy, mint a hasonló helyzetekben elvárt higiénés óvintézkedések kötelező és rendszeres megtételére.

Az ételszállító cégnél már az elmúlt két nap során is jelentős volt a forgalomnövekedés, és felkészült a külföldi országok tapasztalatai alapján várható – akár kiugróan magas – rendelésszám-emelkedésre is – írja közleményében a Wolt.
Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink