adozona.hu
Elektronikusan, otthonról végezhető ügyek: lassan minden megoldható személyes megjelenés nélkül
//test-adozona.hu/koronavirus_jarvany/Elektronikusan_otthonrol_vegezheto_ugyek_MFZJNE
Elektronikusan, otthonról végezhető ügyek: lassan minden megoldható személyes megjelenés nélkül
Tudta, hogy ha van ügyfélkapuja, van elektronikus aláírása is? Tudta, hogy ezzel a megírt iratait ki sem kell nyomtatnia, és máris használható közigazgatási vagy akár cégek, magánszemélyek egymás közötti ügyeiben? Cégek alapítása, változásbejegyzése során sem kell már megjelenni az ügyvéd előtt, Skype-on, ügyfélkapus aláírással készülnek a cég bejegyzései. Ismeri az ügyfélkapu azon beállítását, hogy közigazgatási, önkormányzati leveleit ne postán, hanem ügyfélkapun kapja meg, így elkerülve a postai sorban állást? Használta már az e-papír, e-cégbetekintő, e-földhivatal szolgáltatásait? A járvány talán egyetlen jó oldala, hogy széles körben használhatóvá váltak az online e-szolgáltatások, ezzel megkönnyítve mindenki életét, nem beszélve arról, hogy nem kell papírt használnunk.
1. Ügyfélkapu mellé elektronikus aláírás is jár
Elektronikus dokumentumai elektronikusan is hitelesíthetőek, így személyes találkozó, nyomtatás és postai sorban állás nélkül is intézheti ügyeit. Az AVDH (azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés) segítségével papírmentesen, online hitelesítheti aláírni kívánt iratait. Az AVDH-szolgáltatás ügyfélkapu regisztrációval használható. Az AVDH-szolgáltatással hitelesített dokumentum teljes bizonyító erővel rendelkezik, így akár szerződések aláírására is alkalmazható. A szolgáltatás egyszerűen használható – csak a Word formátumot kell PDF-fé alakítanunk – fontos azonban, hogy az aláírni kívánt dokumentumot kizárólag az a személy hitelesítheti AVDH által, aki azt egyébként is aláírná.
Kizárólag olyan ügyekben nem használható, ahol kötelező a személyes megjelenés, de ilyen már nagyon kevés van. Az AVDH hitelesítést minden hivatal, bíróság stb. elfogadja: adóhatóság, cégbíróság, más bíróságok, önkormányzatok stb. Én személyesen bíztatom arra az ügyfeleimet, hogy már nem kell egy cégek vagy magányszemélyek közötti szerződést kinyomtatni, aláírni, beszkennelni, hanem elég a dokumentumot PDF formátummá alakítani és aláírni AVDH-val. Fontos, hogy elfogadják, azt is, ha az ügyvezető a cég nevében ír alá AVDH-val.
Olvassa tovább cikkünket, hogy megtudja mire jó az e-papír, e-cégbetekintő, e-földhivatal, a rendelkezési nyilvántartás, illetve milyen egyéb online intézhető ügyek vannak még!
Hozzászólások (2)
Kedves Zsolt! Igen, abszolút igaza van, az elmúlt év egy küzdelem volt, mire valóban mindenki megértette az elektronikus aláírás lényegét, és hát még van hova fejlődni.
Kiváló cikk. Főleg az önkormányzati és a kormányhivatali, 55 év feletti ügyintézők félelmetesen tájékozatlanok a felsorolt témákban, de találkoztam már fiatal, meggyőződéses hivatali bürokratával, aki igyekezett "keresztbefeküdni" az elektronikus ügyintézésnek. Ha az ügyfél elektronikusan ügyintéz, akkor sorra jönnek a hajmeresztő kifogások:
- Az AVDH csak a papíron aláírt dokumentum felülhitelesítésére szolgál (ami nem igaz).
- Ha csak AVDH van a PDF-en, az nem aláírás (ami nem igaz).
- Ha ASICE formátumban (konténerfájlban) van AVDH-zva valami, akkor az nincs aláírva (ami nem igaz).
- Vannak olyan iratok, amit csak papíron lehet aláírni (ami nem igaz).
- Ha más EU-s eIDAS kompatibilis az aláírás, akkor az nem aláírás (ami nem igaz).
- A meghatalmazás csak papíron lehet (ami nem igaz).
- Az RNY-be berögzített akármi az nem meghatalmazás (ami nem igaz).
- Hiába van arra az ügyre RNY, az arra az ügyre nem érvényes (ami nem igaz).
- Az egyéni vállalkozónak adószámos azonosítással kell RNY-t adnia (ami nem igaz).
- Az RNY-re kell két tanú (ami nem igaz).
- Az RNY helyett két tanús meghatalmazás kell (ami nem igaz).
- A cég is csak két tanúval adhat meghatalmazást (ami nem igaz).
- A meghatalmazást a meghatalmazottnak is alá kell írnia, tollal (ami nem igaz).
- Nem kell megnézni az RNY-t, mert nem kell és kész (ami nem igaz).
- Az e-papír nem erre való, jöjjön be személyesen (ami nem igaz).
- Az e-papíron beküldött dolgokról kell írni egy papírt és azt tollal kell aláírni (ami nem igaz).
- A meghatalmazottnak is cégkapun kell leveleznie (ami nem igaz).
A legelső kifogáshoz még a Belügyminisztérium is készített videót, a tévhitek ellen, de ez se segített:
https://youtu.be/dZWne3XoaxE
Boldog karácsonyt kívánok!