adozona.hu
A rendvédelmi szerveknél dolgozóknak is kötelező lett a koronavírus elleni védőoltás
//test-adozona.hu/koronavirus_jarvany/A_rendvedelmi_szerveknel_dolgozoknak_is_kot_BBKNJC
A rendvédelmi szerveknél dolgozóknak is kötelező lett a koronavírus elleni védőoltás
A Magyar Közlöny 56. számú hivatalos értesítőjében megjelent a belügyminiszter irányítása alá tartozó rendvédelmi szerveknél a koronavírus elleni védőoltás kötelező igénybevételéről és ellenőrzési rendjéről szóló 19/2021. (XI. 13.) BM utasítás.
1.
Az utasítás hatálya a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény hatálya alá tartozó, a belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szervnél foglalkoztatottra (foglalkoztatott) terjed ki.
Az utasítás hatálya nem terjed ki a koronavírus elleni védőoltás kötelező igénybevételéről szóló 449/2021. (VII. 29.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó foglalkoztatottra.
2.
Az a foglalkoztatott, aki a koronavírus elleni védőoltásnak az állami és önkormányzati intézményeknél foglalkoztatottak által történő kötelező igénybevételéről szóló 599/2021. (X. 28.) Korm. rendelet (Kormányrendelet) hatálybalépése előtt nem vette fel a SARS-CoV-2 koronavírus elleni védőoltást (védőoltás), köteles – az egészségügyi mentesülés esetét kivéve –
a) egydózisú oltóanyag esetén a védőoltást, kétdózisú oltóanyag esetén a védőoltás első dózisát
aa) 2021. december 15. napjáig felvenni, ha a belső bűnmegelőzési és bűnfelderítési feladatokat ellátó szerv, a belügyminiszter irányítása alá tartozó polgári nemzetbiztonsági szolgálatok, az idegenrendészeti szerv, vagy a terrorizmust elhárító szerv foglalkozatottja, vagy – függetlenül attól, hogy melyik, a belügyminiszter irányítása alatt álló rendvédelmi feladatokat ellátó szerv foglalkoztatottja – ha a munkavégzés során ügyfelekkel rendszeresen találkozik,
ab) a 3. pontban foglaltak szerint meghatározott időpontban felvenni, ha nem tartozik az aa) alpont hatálya alá,
b) kétdózisú oltóanyag esetén a védőoltás második dózisát az oltóorvos által meghatározott időpontban felvenni.
3.
Az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, a büntetés-végrehajtási szervezet, valamint a hivatásos katasztrófavédelmi szerv azon foglalkoztatottja tekintetében, aki nem tartozik a fent felsoroltak hatálya alá, egydózisú oltóanyag esetén a védőoltás, kétdózisú oltóanyag esetén a védőoltás első dózisa kötelező felvételének legkésőbbi időpontját a közérdek figyelembevételével, a belügyminiszter jóváhagyásával, a munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok szervezeti egységenként határozza meg.
A munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok az időpontra vonatkozó javaslatát, szervezeti egység szerinti bontásban 2021. november 30-ig terjeszti fel jóváhagyásra a rendvédelmi szerv országos parancsnoka útján a belügyminiszterhez.
4.
A munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok 2021. november 15-ig elektronikus úton (ideértve elsősorban a foglalkoztatott hivatali e-mail-címét) vagy papír alapon a védőoltás Kormányrendelet szerinti felvételének kötelezettségéről és az az alóli mentesülés esetköréről tájékoztatja a foglalkoztatottat. A tájékoztatás tartalmazza az adatkezelési tájékoztatót is, amely elkészítéséről a munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok gondoskodik. A tájékoztatást elsősorban a hivatali e-mail-címre kell megküldeni.
Amennyiben ez nem lehetséges, a papíralapú tájékoztatás foglalkoztatott részére történő kézbesítéséről a munkahelyi vezető útján kell gondoskodni. A tájékoztatásnak ki kell terjednie a védőoltás elmaradásának lehetséges jogkövetkezményeire is. A foglalkoztatott közvetlen szolgálati elöljárója vagy hivatali felettese köteles felhívni a beosztottja figyelmét a tájékoztatás szerinti kötelezettség teljesítésére.
A foglalkoztatott által a védőoltás felvételére vagy az az alóli mentesülésre vonatkozóan megteendő igazolásból (igazolás) fakadó adatkezelés a munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok által vezetett szervezeti egység személyügyi szervének (személyügyi szerv) feladata, a munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok megjelöli a személyügyi szervet, az igazolás módját és formáját.
Az igazolás elektronikus úton történő kezelése érdekében a személyügyi szerv intézkedik az erre a célra elkülönített, csak az adatkezelési jogosultsággal rendelkezők hozzáférését biztosító szervezeti e-mail-cím generálására és működtetésére. Elektronikus úton történő igazolásnak minősül az az eset is, ha az igazolás állományilletékes személyügyi szerv részére történő megküldése nem a foglalkoztatott hivatali e-mail-címéről történik.
Az igazolás személyes benyújtására a személyügyi szerv által megjelölt hivatali helyiségben a személyügyi szerv állományába tartozó személy részére kerülhet sor. Az igazolás foglalkoztatott általi személyes bemutatására csak akkor kerülhet sor, ha az elektronikus út alkalmazása nem lehetséges.
A munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok gondoskodik a személyügyi szerv feladatainak végrehajtásához szükséges feltételek biztosításáról.
A személyügyi szerv köteles elkülönített nyilvántartást vezetni az igazolások és a benyújtott okiratok tényadatairól, illetve köteles gondoskodni az adatok megfelelő kezeléséről.
A munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok köteles olyan adatszolgáltatási rendet kialakítani, amely alapján az arra jogosult részére naprakész adatot tud szolgáltatni.
A személyügyi szerv a Kormányrendelet alapján kijelölt ellenőrző szerv részére tájékoztatást a munkáltatói jogkört gyakorló vagy az állományilletékes parancsnok jóváhagyásával adhat.
Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
A Magyar Közlöny 56. számú hivatalos értesítője itt érhető el.
Hozzászólások (0)