hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

A Google több mint 80 millió hirdetést tiltott le – átfogó ellenőrzési akció indult félrevezető hirdetések ellen

  • MTI

Az Európai Bizottság felhívására folytatott átfogó ellenőrzési akció keretében az online platformok üzemeltetői több millió, a koronavírus okozta járvánnyal összefüggő félrevezető hirdetést és eladásra kínált termékreklámot távolítottak el vagy tiltottak le weboldalaikról – közölte az uniós bizottság kedden.

Az ellenőrök azt vizsgálták, mely webhelyeken fogalmaznak meg hamis állításokat, illetve hirdetnek hatástalan szereket, nem létező vagy hamis termékeket a koronavírus-járvány kapcsán.

Az online ellenőrzési akció keretében, amelyben 27 ország fogyasztóvédelmi hatóságai vettek részt, online platformokat világítottak át és több olyan reklámot vizsgáltak meg, amelyek a fogyasztók körében a koronavírus-járvány miatt különösen keresett termékeket hirdettek eladásra. Az átvilágítás során az ellenőrök kiemelt figyelmet fordítottak a védőmaszkok, fejvédők, kézfertőtlenítők és vírustesztek, valamint az olyan élelmiszerek, étrend-kiegészítők és nem élelmiszer jellegű termékek értékesítésére irányuló ajánlatoknak, amelyeknek a forgalmazók gyógyhatást tulajdonítanak a koronavírus-fertőzéssel szemben.

A hatóságok számos kétes ajánlatra és hirdetésre bukkantak olyan termékek kapcsán, amelyeket megtévesztő módon a koronavírus-járvánnyal összefüggésben kínáltak az érintett weboldalak, ezenfelül sok esetben találkoztak indokolatlanul magas árakkal, és olyan, megalapozatlan állításokkal, miszerint a hirdetett termék képes megelőzni, illetve gyógyítani a koronavírus-fertőzést. Az online ellenőrzés azt is feltárta, hogy a tisztességtelen eszközökkel élő kereskedők olyan új módszereket alkalmaznak, amelyek megnehezítik a leleplezésüket. Ilyen módszer például, hogy csak burkoltan állítják, képek vagy ábrák segítségével sugallják, hogy termékeik gyógyhatással rendelkeznek.

A vizsgálat összességében azt mutatta, hogy a folyamatos információcsere rendkívül eredményes. A Google például világszinten több mint 80 millió hirdetést tiltott le vagy távolított el a koronavírus-járvánnyal összefüggésben – közölték.

A járványügyi helyzettel összefüggő cikkeinket ITT olvashaja el.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 January
H K Sze Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink