adozona.hu
Futárszolgálatot bírságolt az adatvédelmi hatóság
//test-adozona.hu/gdpr_adatvedelem/futarszolgalat_csomagkuldes_birsag_adatvede_LJE6MJ
Futárszolgálatot bírságolt az adatvédelmi hatóság
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) nem régen nyilvánosságra hozott döntésében 5 millió forint adatvédelmi bírságot szabott ki egy futárcégre. Cikkünkben az ügy tanulságait ismertetjük.
A címzett a kéretlen kommunikációt kifogásolta
A kérelmező adatvédelmi hatósági eljárás megindítása iránti kérelemmel fordult az adatvédelmi hatósághoz, mivel a bepanaszolt társaság, amely postai küldemények csomagautomatákon keresztül történő kézbesítésével foglalkozik, a szolgáltatás részeként e-mailben és telefonon is értesítéseket, benne marketing megkeresést küldött számára, melyekre szerinte megfelelő jogalappal nem rendelkezett.
Az Adózóna írásait GDPR / adatvédelem témakörben itt olvashatja el. |
A címzett egyrészt arra hivatkozott, hogy a futárral nem áll szerződéses jogviszonyban, a marketing célú megkeresésről nem tud leiratkozni, illetve nem fedi a valóságot a vállalkozás azon adatkezelési tájékoztatása, hogy erre a megkeresésre jogszabály alapján van joga. A futárcég a webshopból történő megrendelést követően több tájékoztatást is küldött a címzettek számára. Tájékoztatta arról, hogy csomagszámot hozott létre, a küldemény a raktárba érkezett, a csomag az átvételi helyre megérkezett, illetve végül egy, a sikeres kézbesítésről szóló értesítés is megküldésre kerül.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyből megismerheti a felügyeleti hatóság (NAIH) álláspontját és az ügy tanulságait.
Hozzászólások (0)