adozona.hu
Rögzített telefonhívás miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság
//test-adozona.hu/gdpr_adatvedelem/Rogzitett_telefonhivas_miatt_birsagolt_az_a_BEYFA5
Rögzített telefonhívás miatt bírságolt az adatvédelmi hatóság
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) friss döntésében rögzített telefonbeszélgetés miatt szabott ki 500, illetve 200 ezer forint adatvédelmi bírságot az érintett közhatalmi szervekre. Cikkünkben bemutatjuk az ügy tanulságait.
Az egyik cég a másik szolgáltatását ellenőrizte a beszélgetés rögzítésével
C1 megrendelő társaság megbízta C2 társaságot diszpécserszolgáltatás lebonyolításával. A felek között a szolgáltatás ellenőrzésére szolgáltatásellenőrzési technológiai megállapodás jött létre, mely alapján C1 cég C2 cég feladatellátását ellenőrizhette, ennek keretében a C2-vel folytatott beszélgetéseket rögzíthette. 2019. szeptember 23-án reggel 5 és 6 óra között C1 cég fődiszpécseri szolgálatot ellátó munkatársa telefonos beszélgetést kezdeményezett C2 cég munkavállalójával, hivatali telefonján keresztül, és e telefonbeszélgetést a hozzájárulása és tájékoztatása nélkül ismeretlen hangrögzítő eszközzel rögzítette, majd a hangfelvételt C2 cég felé – nem megfelelő munkavégzés alátámasztása céljából – továbbította.
C2 cég a hangfelvétel alapján vizsgálatot indított a kérelmezővel (panaszossal) szemben, majd a vizsgálat eredményeként kezdeményezte a munkaviszonya megszüntetését, mivel az általa folytatott kommunikáció nem felelt meg C2 cég szolgáltatói és szakmai elvárásainak. Az elbocsátott munkavállaló panaszt nyújtott be a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz. Azt állította, hogy a hangrögzítésről nem tudott, annak jogszerűsége kérdéses.
OLVASSA TOVÁBB cikkünket, amelyben részletezzük, mivel indokolták az érintett cégek az eljárást, és ismertetjük az adatvédelmi hatóság döntését, és az azt megalapozó érveket.
Hozzászólások (0)