hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Bírságot fizethet a telefontársaság, mert az egyik panaszos munkáltatójához küldött válaszlevelet

  • dr. Kéri Ádám ügyvéd, adatvédelmi tisztviselő

A munkavállaló mobilparkolást kívánt igénybe venni, ám az országos szolgáltató hálózata nem működött. A hiba következtében a munkavállalót parkolási bírsággal sújtották, melynek összegét a szolgáltatóval szemben kívánt érvényesíteni. A panaszára küldött választ azonban a szolgáltató a munkáltatónak küldte meg, mely miatt milliós adatvédelmi bírságot kapott. Az ügy részleteit az alábbiakban mutatjuk be.

Parkolási bírságot eredményezett a kérelmező szerint a szolgáltatói hiba

A kérelmező a telekommunikációs szolgáltatóhoz fordult azzal a kérelemmel, hogy térítse meg a pótdíj összegét, mivel a szolgáltatási hiba neki kárt okozott. A kérelmező e kérelme, valamint annak mellékletei tartalmazták a kérelmező nevét, az általa használt telefonszámokat, MT azonosítóját, az eset leírását (a parkolás helyét és időpontját, valamint a kérelmező által használt gépjármű rendszámát), a Budapest II. kerületi Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Igazgatóság bírság kiszabásáról szóló döntését, a mobilparkolási szolgáltatás során kapott és küldött üzeneteit, a számlavezető bank tranzakció jóváhagyását, amely tartalmazta számlaszámát és a befizetett összeget, melyek a kérelmező személyes adatainak minősülnek. A szolgáltató válaszát azonban a kérelmező munkáltatójának küldte meg, mely válaszlevelet egy másik munkavállaló továbbított a kérelmező számára. A kérelmező ezt követően panaszt tett a szolgáltatónál arra tekintettel, hogy az adattovábbításnak nézete szerint nem volt jogalapja, nem felelt meg az adattakarékosság, célhoz kötöttség elveinek, valamint kérte, hogy a szolgáltató a GDPR 15. cikke alapján nyújtson tájékoztatást az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, illetve a címzettekről, akik számára az adatokat továbbította.

OLVASSA TOVÁBB CIKKÜNKET, amelyből kiderül, hogy hogyan reagált a panaszokra a telefontársaság és a NAIH!

A folytatáshoz előfizetés szükséges.
A teljes cikket előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink olvashatják el! Emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2025 January
H K Sze Cs P Sz V
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Együttműködő partnereink