adozona.hu
Tévesen rögzítették a KHR-ben, nem kapott kölcsönt: ki felel a hibás adatkezelésért?
//test-adozona.hu/gdpr_adatvedelem/Birsag_a_KHRben_torteno_teves_adatrogzitese_O630LC
Tévesen rögzítették a KHR-ben, nem kapott kölcsönt: ki felel a hibás adatkezelésért?
Ismét egy olyan felügyeleti hatósági döntést veszünk górcső alá, melyben a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) azért alkalmazott adatvédelmi bírság szankciót, mivel az adatkezelő tévesen rögzített személyes adatokat a nyilvántartásában, melynek ráadásul súlyos jogkövetkezményei is lettek. Az alábbiakban az ügyet és annak tanulságait mutatjuk be.
Nem kapott az ügyfél kölcsönt, mert szerepel a KHR-listán
A panaszos azzal kereste meg a felügyeleti hatóságot, hogy noha semmilyen kölcsönszerződést vagy hitelszerződést nem kötött az adatkezelővel, ennek ellenére egy hitelügyletnél adóstársként került rögzítésre, és ezzel összefüggésben jogalap nélkül a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (a továbbiakban: KHR) is továbbították a személyes adatait. Akkor szerzett tudomást arról, hogy a személyes adatait jogellenesen kezelik, amikor egy másik pénzintézettel kötött volna kölcsönszerződést, azonban azt visszautasították arra hivatkozva, hogy a személyes adatai a KHR-ben szerepelnek egy kölcsönügylettel kapcsolatban. Tájékoztatták így arról is, hogy egyáltalán nem kaphat vagy nem akkora összegű kölcsönt kaphat, mint amekkorát igényelt.
Olvassa tovább cikkünket, hogy megtudja miként kerültek az adatok tévesen a KHR-be, ki a felelős a mulasztásért és volt-e alapja az adatkezelésnek!
Hozzászólások (0)