2541 találat a(z) számla cimkére
Számlázás Szingapúrba Kérdés
Az egyik ügyfelünk Szingapúrba számlázna mérnöki tevékenységet, műszaki tanácsadást, a számla forintban és cég részére készülne. Áfaalany a számla kiállítója. Előleg számla készülne először, majd a végszámla kerül kiállításra. 1. A számlára hány százalékos áfa kerül? 2. Kell-e valamilyen hivatkozást feltüntetni a számlán? Ha igen, milyen hivatkozást? Kérném mielőbbi válaszát! Köszönöm
Árverésen vásárolt gépjármű tovább értékesítése Kérdés
Egy kft., amely a különbözet szerinti adózást választotta, árverésen vásárolt egy teherautót, amelyről áfás számlát kapott. Ezt tovább értékesítette egy másik kft.-nek. Kérdésem, hogy milyen számlát állíthat ki erről az eladó kft.? (Áfásan vagy fel kell tüntetnie a különbözet szerinti adózást?)
Bérleti díj bizonylatolása Kérdés
Egy cég magánszemélytől bérel ingatlant, aki rendelkezik adószámmal, így a bérleti díjról számlát állít ki. A közüzemi díjakról csak egy átadás-átvételi jegyzőkönyv készült, feltételezhetően azért, mert a bérbeadó éves jövedelme meghaladná az 1 000 000 forintot, ha a bérleti díjjal együtt kiszámlázná. Kérdésem, hogy a bérbevevő vállalkozás az átadás-átvételi jegyzőkönyv alapján elszámolhatja-e költségként a közüzemi díjakat, vagy csak akkor, ha erről is számlát bocsát ki a bérbeadó?
Számla kiállítása felújítási költségről Kérdés
Tisztelt Szakértő! Lakásszövetkezet esetén a tulajdonos által (ez esetben gazdasági társaság) megfizetett felújítási költségről lehetséges-e a számla kiállítása? Ha igen, mindenki részére ki kell-e állítani a számlát, vagy csak aki kéri? Előre is köszönöm válaszát!
Autószerviz online pénztárgép Kérdés
Cégünk (autószerviz) 09.30.-tól köteles online pénztárgépet használni. Bevételünk nagy része átutalással folyik be, havonta azért van pár készpénzes számlánk is. Eddig minden szerelési munkáról számlát állítottunk ki, nyugtát nem használtunk. Ezt a jövőben is így szeretnénk csinálni. Kérem szíves tanácsukat, hogyha 09.30.-tól az alábbi pontok szerint járunk el az megfelelő megoldás-e az online pénztárgép kiváltására: 1. Nyugta helyett számlát adunk - ezt 09.30.-ig bejelentjük a NAV-nak a PTGSZLAB nyomtatványon. 2. 09.30. után azon készpénzes számlák esetében, melyeket nyugta helyett állítunk ki, adatot szolgáltatunk a NAV-nak a PTGSZLAH nyomtatványon minden hónapban. Az adatszolgáltatásban csak azokat a készpénzes számlákat szerepeltetjük, amelyeket magánszemélyeknek állítunk ki 900 ezer forint alatt. Cégeknek kiállított számlákat nem szerepeltetjük, mert nekik egyébként is számlát kellene kiállítani (áfaalanyok, jogi személyek). Már a 09.30.-án kiadott számlákra is vonatkozik az adatszolgáltatás? Tehát nem csak 10.01.-től kiadott számlákra? 3. Fogyasztóvédelmi szempontból megfelelő-e, ha a szervizben kifüggesztenek egy tájékoztatót, melyben közlik a vásárlókkal, hogy nyugta helyett számlát tudnak csak kiállítani, ezért a név és cím megadása kötelező. Ez így megfelelő megoldás lehet-e? Kérem szíves segítségüket, hogyha a fentiek szerint járunk el, mentesülhetünk-e az online pénztárgép használatától? Előre is köszönöm.
Magyar vállalkozás Svájcban rendezett vásárban értékesít Kérdés
Amennyiben Magyarországon bejegyzett áfaalany vállalkozás részt vesz egy Svájcban rendezett vásáron, és ott termékeket értékesít, milyen szabályok vonatkoznak rá? A vállalkozás maga szállítja el a vásárra az árukat, és nyilván az el nem adott árukészlet visszaszállításra kerül. Exportnak minősül-e az ilyen értékesítés? A bizonylat kiállítása a magyar szabályok szerint történik? Szükséges Svájcban valamiféle adóalanyként bejelentkeznie? Válaszukat előre is köszönjük.
Javítási számla Kérdés
Tisztelt Szakértő! Kft. cégautót szervizbe beadott. Javítás után a szerviz cég jelezte, hogy az általa kiszerelt és kicserélt autóalkatrészről a kft. számlát állítson ki a szerviz részére. Kérdésem, hogy megteheti-e a szerviz cég, hogy számlát kér kicserélt alkatrészre? A számlát áfásan kellene kiállítani? A szerviz cég az áfatörvény 66. §-ára hivatkozik. Jelen esetben – mivel nem szerepel a készletek között az alkatrész a kft.-ben – hogyan járunk el helyesen, cégben nem létező készletet adnánk el. Elhozzuk az alkatrészt? Milyen lehetőségek vannak? Köszönöm válaszukat.
Változnak a pénztárgépszabályok: erre figyeljen a masszőr! Cikk
Masszőr egyéni vállalkozó eddigi vendégeinek nyugtát állított ki, 2016. 09. 30-ától havi adatszolgáltatást jelentene, úgy, hogy vendégeinek számlát állít ki. Azt kérdezte: a PTGSZLAB nyomtatványt be kell küldeni mint bejelentkezést, vagy elegendő a havi adatszolgáltatás teljesítése a PTGSZLAH nyomtatványon? Ha bejelentés is van, mit kell jelölni a PTGSZLABerre nyomtatványon? Szolnoki Béla adószakértő, könyvvizsgáló válaszolt.
Késve beérkezett közösségi számlák áfabevallása Kérdés
Cégünknél havonta nagy mennyiségű (több száz) közösségi termékbeszerzésből származó számla kerül könyvelésre. Elég nagy a száma azoknak a számláknak is, amelyek már az áfabevallás határideje után, sokszor 2-3 hónappal érkeznek meg, illetve év végén, a nyitott tételek egyeztetésekor derül ki, hogy nem kaptuk meg, így hónapokkal később kerül rögzítésre. Ezen számlákra vonatkozva utólag az eredeti teljesítés dátumára adunk be önellenőrzéseket. A NAV bevallások utólagos vizsgálatát indította meg, amely időponttól kezdve nem lehet beadni önellenőrzést a vizsgált időszakra. Mi azonnal jeleztük, hogy van jó néhány számla, amelyekkel kapcsolatban még szerettünk volna önellenőrzést beadni, mivel késve érkeztek. Ezen számlákat be is nyújtottuk a NAV-nak. Ezek után jegyzőkönyvben megállapították, hogy helytelenül jártunk el, mert az áfatörvény 61. § (1) bekezdése alapján közösségen belüli beszerzés esetén az adót a számla kibocsátásakor, de legkésőbb a teljesítést követő hónap 15. napján kell megállapítani. Ezért hibásak az eredeti bevallások és 100 ezer forintig terjedő bírsággal sújthatnak.(Bevallásonként?) Szeretném megkérdezni Önöket, hogy mi lett volna részünkről a helyes megoldás? Hogyan kellett volna megállapítani és bevallani a fizetendő közösségi áfát a teljesítést követő hónap 15-éig, ha nincs számlánk? Miért hibás az eredeti bevallásom (és büntetnek meg ezért), hiszen az abban a pillanatban nálam lévő számlák mindegyikét szerepeltettem benne? Köszönettel: Kiss Györgyi
Értékesítés harmadik országba Kérdés
Tisztelt Szakértő! A "Ker" Kft. EU-n kívüli vevőnek értékesített. A számlát 0 százalékos áfával állította ki a vevő felé. A magyar exportőr (akit a vevő bízott meg) a kiléptetést követően az alábbi bizonylatokat adta át a "Ker " Kft.-nek: kiviteli kísérőokmány, kiléptetési igazolás, kiviteli tételjegyzék, saját "számlája" másolata. Mindegyik okmányon feladóként az exportőr szerepel, valamint az általa kiállított számla sorszáma. Ezen a számlán (összesítőn) az áruk felsorolása mellett van csak feltüntetve "az eladó cég megnevezése oszlopban" a "Ker" Kft. neve (a számla száma nélkül), a számla kb. 400 tételéből az ő 60 tétele mellett. Elegendőek-e a felsorolt okmányok, (főleg az exportőr számlájával), hogy a "Ker" Kft. értékesítési számlája 0 százalékos maradjon?
Számla megküldése pdf-ben Kérdés
Tisztelt Szakértő! Hitelesnek tekinthető-e, és elfogadja-e a NAV hitelesnek a számlázóprogrammal előállított és pdf file formátumban emailen keresztül megküldött számlákat a számlabefogadónál? Tisztelettel várom válaszát.
Törölt adószámú adóalany ingatlanértékesítése II. Kérdés
Tisztelt Dr. Szeiler Nikolett! A válaszát köszönöm, de sajnos a munkámban nem tudom alkalmazni. Azt írja válaszában, hogy a számlát a felszámoló állítja ki, az adószám nem lehet törölt és az adószám visszaállítása a felszámoló felelőssége. A felszámolási eljárások során a felszámoló kész tények elé van állítva: - kijelöli a törvényszék egy társaság felszámolási eljárásának lefolytatására - a társaság adószáma már törölt valamilyen korábbi hiányosság miatt - a társaság nem ad át iratanyagot, a felszámolónak irat és információ hiányában a felszámolási eljárást megelőző időszakra nem áll módjában beszámolót (legtöbb esetben ezért törlik az adószámot a tapasztalatok szerint), vagy bevallást pótolni. A semmiből nem lehet. - mivel a hiányosság a felszámoló önhibáján kivül nem pótolható, ezért a NAV nem állítja vissza az adószámot. - tehát van egy törölt adószámú felszámolás alatt álló társaság - ennek a társaságnak pl. van egy ingatlana. - a csődtörvény alapján a felszámoló kötelessége a vagyon értékesítése még akkor is, ha nem adott át iratanyagot és akkor is ha törölt az adószáma. A fenti helyzetet kell megoldani. Számlát állít ki a felszámoló törölt adószámmal és milyen áfa tartalommal? Kérdés még az is, hogy attól függetlenül, hogy törölve van a társaság adószáma, él-e a korábban ingatlan értékesítés tekintetében választott áfás bejelentkezése. Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Szalai Lajosné
Visszáru Kérdés
Tisztelt Szakértő! Egy partnercég egy évben egyszer lehetőséget biztosít arra, hogy árut visszavesz. Viszont ragaszkodik ahhoz, hogy készpénzben számlázzuk vissza az árut, ő pedig abban az értékben készpénzben kiszámlázz újabb árut. Megteheti ezt? Mi azt szeretnénk, hogy visszavételezze az árut és az új vásárlás értékébe számítsa be. Ha kérhetem, válaszában a törvényi helyet is jelölje meg ami erre lehetőséget biztosít. Köszönöm!
Ingatlan eladása Kérdés
Tisztelt Szakértő! Ingatlan adásvétellel foglalkozó kft.-ről volna szó. A cég adásvételi szerződéssel magánszemélyektől vásárol ingatlant, majd ezeket felújítás után magánszemélyeknek értékesíti. Az eladáskor a szerződéskötéssel egyidejűleg a vevő foglalót fizet, majd a a későbbiekben általában több vételár-részletet. A birtokba adás a teljes összeg kifizetése után történik. A kérdésünk arra vonatkozna, hogy mikor minősül teljesítettnek az ügylet, illetve arra, hogy hogyan kell számlázni? A foglaló és a részletek előlegnek minősülnek-e, ezekhez előleg számlákat kell-e kiállítani vagy kiállítható egy darab számla az értékesítéskor, melyen a teljesítés ideje megegyezik az utolsó részlet fizetési határidejével? Szíves válaszát köszönjük!
Közösségi értékesítés – óvatosság Kérdés
Tisztelt Szakértő! Cégünk közösségen belülre kíván értékesíteni. Szeretnénk a leendő partnereink felé a kellő gondossággal, óvatossággal eljárni. E célból egy új vevő (vállalkozás) esetében melyek azok a dokumentumok, amiket az első értékesítéskor, illetve melyek azok, amelyeket minden alkalommal szükséges a számla mellé csatolni? Gondolok itt társas vállalkozás esetén a cégkivonatra, aláírási címpéldányra (ha van), illetve a személyi okmányok fénymásolatára. Az EU-s adószámot minden alkalommal leellenőriznénk. Üdvözlettel: S.S. Szolárium Kft.