86 találat a(z) pénztárgép-használat cimkére
Pénztárgépek: újabb eszközök kaptak forgalmazási engedélyt Cikk
Hat új pénztárgépre adott ki forgalmazási engedélyt a napokban a Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal (MKEH) – derül ki a hivatal honlapján közzétett hírekből.
Pénztárgép "mozgó" asztal II. Kérdés
Tisztelt Csobánczy Úr! A cég jelen pillanatban csak webshopon keresztül értékesít. Nyáron lenne lehetősége fix helyre. A belvárosban egy cirkusz mellett, egy asztal, melyen folyna az értékesítés. Így érthetőbb esetleg? EREDETI KÉRDÉS: Egy cég fél évre, lehetőséget kapott egy mozgó asztalnál való értékesítésre. Ez úgy néz ki, hogy fix helyen vannak, de minden este 'eltolják' az asztalt. Ajándéktárgyakat értékesítenek. A cégnek nincs boltja, webshopon keresztül értékesítenek. Kell-e a cégnek erre a 6 hónapra pénztárgép, vagy elegendő nyugtát, illetve számlát kibocsátania? Köszönöm.
Bolti kiskereskedelemre vonatkozó különös adózási mód Kérdés
Nem találom az áfatörvényben a különös adózási módot, azt olvastam, hogy ez 2004 óta kikerült az áfatörvényből. Van egy bolti kiskereskedelmi vállalkozó, aki a mai napig igy számolja az áfafizetését. Most, hogy megkapta az új pénztárgépet, gondolkozott el, hogy most melyikbe üsse az eladott árukat, mivel eddig egy regiszterbe ütötte az eladásait, év végén a beszerzéseit kigyűjtötte, valamint a leltár alapján a képlet alkalmazásával állapította meg a fizetendő áfáját. Mit csináljon?
Pénztárgép-igénylés állami támogatás Kérdés
Az alább leírtakra milyen megoldás lehet? Hová tudok fordulni? A pénztárgépre vonatkozó igényemet személyesen a NAV Csongrád Megyei Adóigazgatóságán adtam le 2014. február 14-én, amire határozatot kaptam március 6-ai dátummal, melvben értesítenek, hogy a már befizetett 31 750 forintot átutalják a PRIOR CASH Kft.-nek, az INSPUR 330 típusú-A029 engedélyszámú pénztárgép igénylése miatt. Az azóta eltelt időszakban 2014. április 28-áig semmilyen értesítést nem kaptam a Prior Cash Kft.-től a pénztárgéppel kapcsolatban. A cég honlapján szereplő telefonszámokon számtalan hívást kezdeményeztem, üzenetet (rögzítve) tettem, SEMMILYEN eredménnyel. VISSZA SEM HÍVTAK! 2014. április 28-án, hétfőn délután felhívtak telefonon, hogy NEM tudják leszállítani az igényelt pénztárgépet, másik típust tudnak csak adni. Kértem, hogy ezt ÍRÁSBAN közöljék az új árral, a gép típusával, egyéb SZERZŐDÉSI feltételekkel. 2014. április 29-én a kérés ellenére semmit nem kaptam, sőt még a telefont sem vették fel. 2014.április 30-án számtalan telefonhívás után (a szerviz számán) közölték velem, hogy csak egy típust, a NOVATEK-N gépet tudják biztosítani, de csak úgy, ha a gép összegét még 30-án átutalom. Ehhez elküldik a díjbekérőt. Ezt 2014. április 30-án, 14 óra 32 perckor tették meg. A banki átutalás 15 órakor zárt, így ezt lehetetlen volt megtenni. Kértem visszahívást, nem tették meg. 2014. április 30-án 18 órakkor telefonáltam, amikor azt közölték velem, hogy mivel nem fizettem ki a (számomra ismeretlen) gépet, így elesek az 50 000 forint állami támogatástól.
Pénztárgép + kártyás értékesítés Kérdés
Kedves Szakértő! Cégünknél sok a bankkártyás értékesítés. Az új pénztárgépbe ezt úgy ütjük be, hogy hitel összege. Ez áll szemben az árbevétellel. A pénz majd a bankba érkezik meg. Könyveléstechnikailag hogyan célszerű a kártyás értékesítéseket rögzíteni, mi lenne a legoptimálisabb és legegyszerűbb megoldás? Köszönöm a választ.
Adatszolgáltatás pénztárgép-használatra kötelezett, kizárólag számlát adóknak Esemény
Május 29.
Adatszolgáltatás pénztárgép-használatra kötelezett, kizárólag számlát kibocsátóknak Esemény
Május 22.
Kiknek kell, s kiknek nem kell a számla adatairól jelenteniük? Cikk
Most, hogy remélhetően elcsitulnak a kedélyek azok után, hogy a NAV újabb, 2014. április 9-ei közleménye az „eredeti állapotot helyreállítva” továbbra is elfogadhatónak tartja a nyugtakibocsátással együttjáró pénztárgép-használat melletti számlaadást, érdemes ennek fényében is áttekinteni, hogy kiknek kell, s kiknek nem kell az általuk kibocsátott számlák adatairól jelenteniük az állami adóhatóság felé.
Elektronikus naplóval rendelkező pénztárgépesek adatszolgáltatása Esemény
Május 10. (munkanap)
Pénztárgépesek adatszolgáltatása Esemény
Május 8.
Pénztárgépesek adatszolgáltatása Esemény
Május 1. (május 5.)
Szükséges-e pénztárgép? Kérdés
Társaságunk ISBN-kóddal rendelkező műszaki jegyzeteket forgalmaz szakiskolák, vállalkozók, cégek alkalmazottai részére. A megrendelés 99 százaléka interneten keresztül történik, 1-2 esetben telefonon, vagy személyesen rendelnek. Társaságunk ezeket a jegyzeteket (üzlet híján) a székhelyén lévő készletből postai úton átutalási számla mellékelésével postázza. A kifizetés utalással történik, de néha postával küldik a pénzt, melyet készpénz formájában bevételezünk a pénztárba. Van egy-két eset amikor készpénzért vásárolnak (például iskolákban), természetesen készpénzes számla vagy kézi nyugta ellenében. Egyéb készpénzes bevételünk nincs, ezért az a kérdésem, hogy kell-e online pénztárgépet vásárolnunk ezért a néhány készpénzes eladásért?
Itt a NAV új értelmezése a pénztárgépes nyugta vagy számla ügyben Cikk
Továbbra is fenntartja a NAV azt az álláspontját, hogy a hatályos áfatörvény értelmében egy ügyletről egyféle bizonylatot kell kiállítani: számlát vagy nyugtát – közölte az Adózóna.hu érdeklődésére az adóhatóság. Nem szankcionálja viszont a hivatal, ha az adózó egy ügyletről számlát és nyugtát is kiállít.
Nem csitul a pénztárgép-hisztéria: a NAV hallgat, mit tegyen a kereskedő? Cikk
Az adóhatóság honlapján megjelent egy „gyönyörű” értelmezés arról, hogy számla adásakor nem szabad gépi nyugtát adni. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy Önöknek mi erről a véleménye? – kérdezte olvasónk. Mint arról az Adózóna.hu elsőként beszámolt, olvasónk kérdésének feltevése napján, április 3-án eltűnt az adóhatóság oldaláról az április 1-jén kiadott értelmezés. Azonnal érdeklődtünk az adóhatóságnál ennek okáról, kérdésünkre mostanáig nem kaptunk választ.
Pénztárgép-használat Kérdés
Pénztárgépek kötelező használatával kapcsolatosan felmerült adatszolgáltatás-nyújtás kapcsán felmerült kérdések: A nagykereskedelmi tevékenység mellett, kiskereskedelmi értékesítésünk úgy történik, hogy az ügyfélszolgálati pultnál a vevő szóban jelzi, mit szeretne vásárolni, a számítógépben az értékesítő kollégánk megnézi, hogy van-e raktáron a kért áru, ha van, kiállítjuk a számítógépben a számlát, a szállítólevelet a vevő részére. A vevő kifizeti az árut és a kifizetett számla bemutatásakor megkapja az árut a raktárból. Az ügyfélszolgálati térben áru nincs kirakva, néhány bemutató termék van csak elhelyezve. Kérdések: 1. Hogyan kell értelmezni ezt a mondatot „az egyes 2009. október 15. napján hatályos TEÁOR ’08 46.2-46,7 szerinti nagykereskedelmi tevékenységet folytató adóalanyok, üzletek a kiskereskedelmi tevékenységük tekintetében”? 2. Ha a cég főleg nagykereskedelmi tevékenységet végez, de kiskereskedelmi tevékenységet is ellát, az Önkormányzatnál kell-e engedélyt kérni a kiskereskedelmi tevékenység végzésére, illetve, ha a cég így kérte az engedélyt, kötelezi-e az pénztárgép használatára? 3. Ha a cég alapvetően nagykereskedelmi tevékenységet végez, de kiskereskedelmi tevékenységet is ellát, be kell-e jelenteni a NAV-nak a kiskereskedelmi tevékenység TEÁOR-számot? 4. Ha fenti esetben a kiskereskedelmi tevékenységre TEÁOR-szám bejelentés történt, működési engedély is van az önkormányzattól, ez már pénztárgép kötelező használatot feltételez, vagy mentesül a pénztárgép-használat alól?