hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Itt a NAV új értelmezése a pénztárgépes nyugta vagy számla ügyben

  • adozona.hu

Továbbra is fenntartja a NAV azt az álláspontját, hogy a hatályos áfatörvény értelmében egy ügyletről egyféle bizonylatot kell kiállítani: számlát vagy nyugtát – közölte az Adózóna.hu érdeklődésére az adóhatóság. Nem szankcionálja viszont a hivatal, ha az adózó egy ügyletről számlát és nyugtát is kiállít.

Mivel a NAV korábbi közleménye nyomán több kérdés is érkezett ügyfélszolgálatainkhoz, szükségesnek tartottuk tájékoztatónkat további információkkal kiegészíteni. Az alapinformáció tehát nem változott, a hatályos áfatörvény értelmében egy ügyletről továbbra is egyféle bizonylatot kell kiállítani: számlát vagy nyugtát. Így például, ha a vevő a vásárláskor áfás számlát kér, akkor azt a tételt nem kell beütni a pénztárgépbe is – közölte nemrégiben elküldött válaszában a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az Adózóna.hu kérdésére, amelyben a múlt hét csütörtökön arról érdeklődtünk, miért tűnt el az adóhatóság honlapjáról az áfatörvény szabályainak értelmezéséről április 1-jén közzétett tájékoztató.

CIKKÜNK A TÉMÁBAN: Eltűnt a NAV értelmezése! Kereskedők százezrei bizonytalanságban

Az adóhatóság lapunkhoz eljuttatott válaszában ugyanakkor a következőt is írja: "fontos leszögezni azt is, hogy nem követ el hibát az online pénztárgép üzemeltetője akkor, ha a termékértékesítésről vagy szolgáltatásról kiállított számla mellett a pénztárgépben is szerepelteti a vásárlást. Az adóhivatal egy esetleges ellenőrzéskor kizárólag azért, mert az adózó egy ügyletről számlát és nyugtát is kiállított, szankciót nem alkalmaz".

Ezzel szemben az április 1-jén a honlapon közzétett, majd eltávolított értelmezésben még a következő állt: 

"Abban az esetben, ha az adóalany az adott ügyletről – nem az online pénztárgéppel előállított – számlát bocsát ki, az ügylet adatait nem kell beütnie az online pénztárgépbe. Amennyiben pedig az online pénztárgépből történő nyugtakibocsátást követően kerül sor számlakibocsátásra (például azért, mert a vevő olyan időpontban jelzi, hogy számlát kér, amikor a nyugta kibocsátására vonatkozó parancs már nem vonható vissza), akkor a nyugta sztornírozandó.

Amennyiben az ügylet adatainak az online pénztárgépben történő rögzítése valamilyen okból (például az ellenértéknek a pénztárgépben való rögzítése céljából) mégis szükségessé válik, arra csak „nem adóügyi bizonylat” kiállításával kerülhet sor."

Az adóhatóság honlapján mostanáig nem jelent meg ez az értelmezés, várjuk a hivatalos tájékoztatást.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink