adozona.hu
Itt a NAV új értelmezése a pénztárgépes nyugta vagy számla ügyben
//test-adozona.hu/afa/Gyorshir_Itt_a_NAV_uj_ertelmezese_a_penztar_Z5Q1Y6
Itt a NAV új értelmezése a pénztárgépes nyugta vagy számla ügyben
Továbbra is fenntartja a NAV azt az álláspontját, hogy a hatályos áfatörvény értelmében egy ügyletről egyféle bizonylatot kell kiállítani: számlát vagy nyugtát – közölte az Adózóna.hu érdeklődésére az adóhatóság. Nem szankcionálja viszont a hivatal, ha az adózó egy ügyletről számlát és nyugtát is kiállít.
Mivel a NAV korábbi közleménye nyomán több kérdés is érkezett ügyfélszolgálatainkhoz, szükségesnek tartottuk tájékoztatónkat további információkkal kiegészíteni. Az alapinformáció tehát nem változott, a hatályos áfatörvény értelmében egy ügyletről továbbra is egyféle bizonylatot kell kiállítani: számlát vagy nyugtát. Így például, ha a vevő a vásárláskor áfás számlát kér, akkor azt a tételt nem kell beütni a pénztárgépbe is – közölte nemrégiben elküldött válaszában a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az Adózóna.hu kérdésére, amelyben a múlt hét csütörtökön arról érdeklődtünk, miért tűnt el az adóhatóság honlapjáról az áfatörvény szabályainak értelmezéséről április 1-jén közzétett tájékoztató.
CIKKÜNK A TÉMÁBAN: Eltűnt a NAV értelmezése! Kereskedők százezrei bizonytalanságban
Az adóhatóság lapunkhoz eljuttatott válaszában ugyanakkor a következőt is írja: "fontos leszögezni azt is, hogy nem követ el hibát az online pénztárgép üzemeltetője akkor, ha a termékértékesítésről vagy szolgáltatásról kiállított számla mellett a pénztárgépben is szerepelteti a vásárlást. Az adóhivatal egy esetleges ellenőrzéskor kizárólag azért, mert az adózó egy ügyletről számlát és nyugtát is kiállított, szankciót nem alkalmaz".
Ezzel szemben az április 1-jén a honlapon közzétett, majd eltávolított értelmezésben még a következő állt:
"Abban az esetben, ha az adóalany az adott ügyletről – nem az online pénztárgéppel előállított – számlát bocsát ki, az ügylet adatait nem kell beütnie az online pénztárgépbe. Amennyiben pedig az online pénztárgépből történő nyugtakibocsátást követően kerül sor számlakibocsátásra (például azért, mert a vevő olyan időpontban jelzi, hogy számlát kér, amikor a nyugta kibocsátására vonatkozó parancs már nem vonható vissza), akkor a nyugta sztornírozandó.
Amennyiben az ügylet adatainak az online pénztárgépben történő rögzítése valamilyen okból (például az ellenértéknek a pénztárgépben való rögzítése céljából) mégis szükségessé válik, arra csak „nem adóügyi bizonylat” kiállításával kerülhet sor."
Az adóhatóság honlapján mostanáig nem jelent meg ez az értelmezés, várjuk a hivatalos tájékoztatást.
Hozzászólások (0)