21 találat a(z) irat cimkére
Milyen iratokat kell, és mennyi ideig megőrizni megszűnő szervezeteknél? Cikk
Megszűnő szervezet esetén melyek azok az iratok, bizonylatok, amelyek 5 év után, illetve korlátlan ideig nem semmisíthetők meg, s milyen módon kell gondoskodni az elhelyezésükről? – kérdezte olvasónk. Kneitner Lea, okleveles nemzetközi és igazságügyi adószakértő válaszolt.
Az iratok eltüntetésével csalták el az áfát Cikk
A NAV dél-dunántúli pénzügyi nyomozói a rajtaütéskor szembesültek azzal, hogy a baranyai nyílászárókat gyártó cégnél módszeresen elégették az eltitkolt bevételt igazoló iratokat. Az eddigi adatok szerint az elkövetők 850 millió forint áfát csaltak el és a feketén szerzett pénzt szétosztották egymás között.
Iratok őrzésének helye Kérdés
Tisztelt Szakértő! Amennyiben egy cég könyvelőirodával könyveltet, akkor az iratok őrzésének helyéül be kell jelenteni a könyvelőiroda címét? Válaszát előre is köszönöm!
Eredeti, hiteles másolat, pdf: hogyan őrizhetők meg az iratok? Cikk
Milyen formában kell az adózónak megőriznie, illetve részére a könyvelő cégnek átadnia a számlákat, iratokat? Olvasói kérdésre Szolnoki Béla adószakértő, könyvvizsgáló válaszolt.
Büntethető is, meg nem is a munka- és bérügyi iratmegőrzés megsértése Cikk
Ellentmondásosak a munkaügyi és bérelszámolási dokumentumok megőrzésére vonatkozó jogszabályok. Súlyos bírságot kaphat a nyakába az, aki nem teljesíti e kötelezettségét, ugyanakkor elég egyszerűen ki is lehet bújni a büntetés alól.
Hiányzó iratok az adóellenőrzésnél. Ki felel, az adózó vagy a könyvelő? Cikk
Az adóellenőrzések során gyakori, hogy az adózó azt állítja: azért nem tudja bemutatni a könyvelési dokumentációt a NAV-nak, mert azt ő sem kapja meg a könyvelőjétől.