adozona.hu
Változások a gépjárműadóban és a cégautóadóban
//test-adozona.hu/cegauto_es_regisztracios_ado/Valtozasok_a_gepjarmuadoban_es_a_cegautoado_9SQ9EX
Változások a gépjárműadóban és a cégautóadóban
Az idei adótörvény-módosítási cunami a gépjárműadó törvény terén is változást hozott mind a gépjárműadó, mind pedig a cégautóadó tekintetében.
A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény („Gja. tv.”) gépjárműadóról, vagy közismertebben a súlyadóról szóló részében a júniusi módosítás során tarifális változást jelent.
Az autóbusz, a nyergesvontató, a lakókocsi és a lakópótkocsi esetében az adó alapja a hatósági nyilvántartásban feltüntetett saját tömeg (önsúly) növelve a terhelhetősége (raksúlya) 50 százalékával. A korábbi szabályozás szerint az adóalap minden megkezdett 100 kilogrammja után az adó 1200 forint volt a légrugós vagy azzal egyenértékű rugózási rendszerű tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz esetén. 2013. július 1-jétől 850 forintra csökkent az adó mértéke. Az egyéb tehergépjármű, nyergesvontató, autóbusz esetén az adó mértéke továbbra is 1 380 forint minden megkezdett 100 kilogramm után.
A Gja. tv. által szabályozott másik adónem, a cégautóadó alanyai körében változás, hogy 2013. július 1-jétől az adó alanya lesz a tartós bérletbe vevő is. Ezen még áprilisi változáshoz igazodóan módosultak a cégautóval kapcsolatos szabályok több ponton: például az adóköteles gépjárművek köre, az adókötelezettség keletkezése, megszűnése.
Hozzászólások (2)
Ez már nem jogalkotási probléma. A lehetőség most már adott.
A cégautóadót mégsem a bérlő fizeti, ha üzembentartóként nem a bérlő van bejegyezve. Miután a tartós bérleti konstrukciók egy jó része ilyen, számukra nincs 2013.07.01-től se változás. Ide főleg a nagyvállalati flottabérlők tartoznak, ahol a bérbeadó flottacég marad az üzembentartó is.