hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Létezik-e elégedett munkavállaló?

  • adozona.hu

Ötödik alkalommal rendezték meg a Sodexo Akadémiát, melynek fókuszában idén a motiváció és a cafeteria rendszer aktualitásai álltak. A válság megváltoztatta az üzleti életet, a béren kívüli juttatások törvényi szabályozása évről évre változik, és ami a legfontosabb maguk az emberek is változnak, akiket motiválni, ösztönözni kell – foglalték össze a tapasztalatokat.

A szakmai beszélgetésekből és előadásokból álló rendezvényen kiderült, hogy az alkalmazottak motivációja egyre összetettebb gondolkodást igényel, s a munkavállalók számára a pénz nem minden. Különböző területekről érkező szakemberek vitatták meg, hogyan alakítható ki egy motivált csapat, milyen eszközök állnak a mai vállalatok rendelkezésére. Az eseményen szó volt még a cafeteria rendszer körüli változásokról, arról , hogyan bővül a melegétel utalvány felhasználhatósága, valamint alkalmuk nyílt a résztvevőknek véleményt cserélni egy sikeres cafeteria rendszer összetevőiről. Ez utóbbi esetében több szempont is elhangzott, azonban a HR-esek többsége egyetértett abban, hogy a dolgozók tájékoztatásának kiemelkedő szerepe van.

Van-e elégedett munkavállaló?

Az esemény első fele általános képet adott a motivációról, amely kapcsán a francia Sodexo központból érkező Gabrielle Ortais elmondta, hogy az egyének motivációja közvetlen kapcsolatban áll a vállalat teljesítményével. Előadásában bemutatta a Sodexo tanulmányát, amelyben a motivációt 9 tényezőre osztotta fel, és nemzetközi gyakorlatokon keresztül érzékeltette, hogy mely tényezőnek milyen szerepe van, illetve hogy ezeken belül hol helyezkedik el a fizetés.

Ezzel a gondolattal folytatta Csépai Martin az Aon Hewitt ügyvezető igazgatója, aki ízelítőt adott cégük felméréseiből, melyek megerősítik azon általános vélekedést, hogy a javadalmazás és a teljesítmény értékelésével kapcsolatos kérdések rendszeresen a legalacsonyabb értékelést kapják a munkavállalóktól. A kérdésre, hogy lehet-e egyáltalán ilyen körülmények között elégedetté tenni a munkatársakat azt a választ adta, hogy a tapasztalatok azt mutatják, igen, vannak vállalatok, amelyek már eljutottak eredményes megoldásokig.
 
Rugalmas munkaidő - mint motivációs eszköz

A fizetés sosem elég – gyakran hallható, azonban akkor milyen más eszközök állnak a vállalatok rendelkezésére? Erre a kérdésre keresték a választ a HR-esek a különböző szekcióüléseken. Toldi Gábor a HVG HR Center igazgatója a különböző generációk motiválásáról beszélt a közönséggel, és kiemelte az Y generáció megjelenését a munkaerőpiacon, akik számára a karrier és a folyamatos fejlődés olyan alapelvárás, melyre egyelőre kevés munkaadó tud kielégítően reagálni.

Szilágyi Katalin a HR Portal főszerkesztője a rugalmas munkavégzésről, mint motivációs eszközről beszélt, amely véleménye szerint elkötelezettebbé teszi a dolgozókat és a foglalkoztatás bővítéséhez is hozzájárul.

Tompa Nadja az AonHewitt vezető tanácsadója szerint a munkáltatók egyszerre szembesülnek a megtartás, a motiválás és a vonzás kihívásaival. Hangsúlyozta, hogy a munkavállalók ahhoz a munkáltatóhoz lojálisak, amely a hagyományos értelemben vett feladatokon, lehetőségeken és biztonságon túlmutató, valódi önmegvalósítást jelentő munkát, feladatkört kínál számukra, és ez a hozzáállás a munkáltatói márkát az üzleti stratégia alapvető elemévé teszi.

Mi a cafeteriával?

Bukolyi Tamás, a Sodexo Motivációs Rendszerek kereskedelmi igazgatója előadásában a cafeteria rendszer jelentőségére mutatott rá. 2011-ben kedvezőbben alakul a béren kívüli juttatások adózása és a melegétel utalvány népszerűségének növekedésére számítanak a kibővült elkölthetőségi kör okán. Az adójogszabályok tisztázása után kerekasztal-beszélgetés keretein belül több szakember is megosztotta véleményét a sikeres cafeteria rendszer ismérveiről. Az átláthatóságot és a munkatársak megfelelő tájékoztatását, a kommunikációt többen kiemelték, mint olyan elemeket, amelyek mindenképpen hozzájárulnak a cég eredményességéhez.

 

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink