adozona.hu
A román kormány a következő ülésén dönt a regisztrációs adó módosításairól
//test-adozona.hu/archive/20080124_romania_regisztracios_ado_modositas_eu
A román kormány a következő ülésén dönt a regisztrációs adó módosításairól
A román kormány várhatóan már a következő ülésén elfogadja sürgősségi rendelettel a gépjármű-regisztrációs adó módosításait, miután lezárultak a regisztrációs adóról folyó tárgyalások, és az Európai Bizottság jóváhagyta a Bukarest által kidolgozott módosításokat – jelentette be Varujan Vosganian gazdasági és pénzügyminiszter.
Bukarestben remélik, hogy a jogszabály-módosítás nyomán az Európai Bizottság felfüggeszti a Románia ellen kezdeményezett eljárást. Ehhez azonban a parlamentnek is meg kell szavaznia a törvényjavaslatot.
A változtatás lényegi eleme, hogy a továbbiakban a jármű életkorának függvényében csökkenhet az illeték mennyisége, emellett figyelembe veszik a hengerűrtartalmát és szennyezési fokát is. Emellett az új szabályozás lehetőséget nyújt a tulajdonosoknak, hogy visszaigényeljék a regisztrációs díjat, amennyiben az autó élettartamának húsz évben megszabott lejárta előtt eladja a járművet külföldre.
Az erdélyi Krónika és a bukaresti Új Magyar Szó (ÚMSZ) csütörtökön egyaránt idézte Korodi Attila környezetvédelmi minisztert, aki jelezte: az adó a továbbiakban környezetvédelmi illetékként működik, a belőle befolyt összeg ugyanis nem az államkasszába, hanem a környezetvédelmi alapba kerül. Ezáltal a pénzt a széndioxid-mennyiség csökkentését szolgáló programokra – újraerdősítés, a gépjárműpark lecserélése, kerékpárutak építése – fordítják.
Korodi az ÚMSZ-nek adott interjújában kifejti: Brüsszel másként képzelte el az adó szerkezetét, mint a román kormány. A gépkocsikra a szennyezés arányában kivetett adóról az Európai Bizottságnak az a véleménye, hogy a gépkocsi egész működési tartama alatti szennyezését kell alapul venni, ezt kiszámolni és adózni, nem pedig az egy adott pillanatban kibocsátott szennyezés-mennyiség szerint.
A miniszter szerint ez azt jelenti, hogy a szennyezőbb gépkocsik esetében nagyobb lesz az adó mértéke, mint egy kevésbé szennyező autó esetében. De minden szennyezési kategórián belül lesz egy csökkenő tendencia annak függvényében, hogy milyen hosszú a gépkocsi hátralevő működési időtartama - fűzte hozzá.