adozona.hu
Javult az APEH hatékonysága a dél-dunántúli régióban
//test-adozona.hu/archive/20071112_APEH_del-dunantul_hatekonysag
Javult az APEH hatékonysága a dél-dunántúli régióban
Javult az adóhatóság hatékonysága a dél-dunántúli régióban; a bevételeket és a szakmai mutatókat illetően is felülmúlják az eredmények az előző év hasonló időszakát - közölte Kesjár János, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (APEH) Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságának igazgatója Kaposváron.
Az év első 10 hónapjáról beszámoló sajtótájékoztatón a régióigazgató a szervezeti változásokról szólva kiemelte: az év elején megerősítették az ellenőrzést és végrehajtást, szeptemberig 500, azóta további 127 szakember foglalkozik a jelenleg 1147 fős regionális hivatalban ezzel a területtel. A három megyeszékhelyen - pécsi, kaposvári és szekszárdi egységekkel - pedig létrehozták az Illeték főosztályt.
Kesjár János a kiemelt adó- és járulékbevételek alakulásáról elmondta: 61,5 milliárd forint általános forgalmi adót, 63 milliárd forint személyi jövedelemadót, 7,4 milliárd forint egyszerűsített vállalkozói adót, 9,9 milliárd illetékadót, 1,9 milliárd forint késedelmi pótlékot illetve bírságot, 6,4 milliárd forint társasági és osztalékadót fizettek be a régió adózói. Az e körbe tartozó összes bevétel közel 269 milliárd forint, amely 16,3 százalékos növekedés az előző évhez képest.
Nagypál Imre ellenőrzési és végrehajtási szakigazgató közölte: 10 hónap alatt 22 ezer ellenőrzést végeztek, amelynek során 13,3 milliárd forint nettó adókülönbözetet tártak fel. Ebből 12,6 milliárd forint jogerős, azaz ennyi az adózók által elismert összeg.
A szakigazgató arról is beszámolt, hogy 1.153 vagyonosodási vizsgálatot indítottak el, amelyből 932-őt befejeztek. Az ellenőrzés során 3,7 milliárd forint adóhiányt tártak fel - tette hozzá.
Szulimán Gyula adó- és illetékügyi szakigazgató az ügyfélkapcsolatokról elmondta: egységesítették és hetente 2,5 órával növelték az ügyfélfogadási időt a megyeszékhelyeken és további 10 kirendeltségen, létrehoztak úgynevezett Contact Centert, amelynek munkatársai telefonon, írásban és e-mailben tartják a kapcsolatot az ügyfelekkel. Az év első tíz hónapjában mintegy 65 ezren kértek és kaptak tájékoztatást ily módon - közölte. Hozzátette: személyesen csaknem 200 ezren keresték fel a hivatal ügyfélszolgálatát.