hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Versenyhatósági eljárás kézfertőtlenítőt értékesítő műsor miatt

  • adozona.hu

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított az Ékszer Tv című műsort készítő Emporia Style Kft.-vel, valamint az azt közzétevő ATV Zrt.-vel szemben a COVID-19 vírusjárvánnyal kapcsolatban népszerűsített termékek értékesítési módszerei miatt – írja honlapján a hivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal számos jelzés alapján észlelte, hogy az ATV országos médiaszolgáltatást végző televíziócsatornán sugárzott Ékszer Tv című műsorban a COVID-19 vírusjárvánnyal kapcsolatban népszerűsített termékek (például kézfertőtlenítő) esetében

• feltüntetett „eredeti” árat az eljárás alá vont Emporia valószínűsíthetően a műsor sugárzását megelőzően, illetve azt követően nem alkalmazta, holott a kereskedelmi kommunikáció vizuális megjelenítése, illetve a műsorvezetők által alkalmazott narratíva is ezt a látszatot kelti,

• azt a benyomást kelti, hogy a kínált termékek csak korlátozott ideig és folyamatosan csökkenő készletben állnak rendelkezésre a kedvezményesnek minősített áron, ezzel a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra készteti, megfosztva őket a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól, különös tekintettel a jelenlegi járványügyi helyzetre.

A GVH eljárásában azt is vizsgálja, hogy az ATV Zrt. a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt-e el, amikor úgy biztosította az ÉkszerTv című műsor megjelenését, hogy valószínűsíthetően tudatában volt annak, hogy a műsorban megjelenő kereskedelmi kommunikáció – annak tartalma és vizuális megjelenítése révén is – alkalmas lehet a fogyasztói magatartás torzítására.

Valószínűsíthető, hogy a fenti magatartásokkal a két vállalkozás megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény egyes rendelkezéseit.

Az eljárás alá vontak kereskedelmi kommunikációs gyakorlatai valószínűsíthetően széles fogyasztói körhöz jutnak el, különös tekintettel az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) által pandémiaként azonosított vírusos járvány következtében a vizsgált kereskedelmi kommunikációkkal népszerűsített, továbbá ahhoz hasonló termékek iránt megnövekedett fogyasztói érdeklődésre, valamint a fogyasztók nagyarányú otthon-tartózkodásával valószínűsíthetően együtt járó, növekvő mértékű televíziónézésre.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozások a jogsértést elkövették. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – áll a gvh.hu-n.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink