hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Változnak az élelmiszer-vállalkozások által működtetendő önellenőrzési rendszer szabályai

  • adozona.hu

A Magyar Közlöny 2023. évi 164. számában november 20-án kihirdetett 61/2023. AM rendelet módosítja az élelmiszer-vállalkozások által működtetendő önellenőrzési rendszerre vonatkozó követelményekről szóló 28/2017. FM rendeletet.

Az új jogszabály kimondja:

♦ önellenőrzést végző személy: az élelmiszer-vállalkozó által megbízott, az önellenőrzésért és az önellenőrzési terv végrehajtásáért felelős természetes személy;

♦ az élelmiszer-vállalkozásnak az önellenőrzés megvalósítása érdekében

a) kis- és mikrovállalkozás (2004. évi XXXIV. törvény) esetében papíralapú vagy elektronikus,

b) az a) pontba nem tartozó élelmiszer-vállalkozás esetében elektronikus,

folyamatosan végrehajtott, megfelelően részletes önellenőrzési tervvel kell rendelkeznie;

♦ az  önellenőrzési tervnek tartalmaznia kell az önellenőrzést végző személy nevét is;

♦ az önellenőrzési tervben meghatározottak végrehajtását, valamint ha szükséges, az azokra épülő beavatkozást

a) a kis- és mikrovállalkozás papír alapon vagy elektronikusan,

b) az a) pontba nem tartozó élelmiszer-vállalkozás elektronikus formában,

dokumentumokkal igazolja, és azokat megőrzi az önellenőrzéssel érintett telephelyén, a hatósági ellenőrzés számára hozzáférhető módon, az önellenőrzési tervben meghatározott ideig, de legalább két évig;

♦ dokumentációs rendszer elektronikus formában történő vezetése esetén az informatikai rendszernek (a Nébih által a honlapján közzétett műszaki feltételek szerint) alkalmasnak kell lennie arra, hogy ahhoz az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv távolról és a helyszíni ellenőrzés során is hozzáférhessen, de kis- és mikrovállalkozás a dokumentációs rendszer elektronikus formában történő vezetése esetén eltérő informatikai rendszert is alkalmazhat;

♦ kis- és mikrovállalkozás önellenőrzési együttműködési megállapodást köthet a Nébih-hel;

♦ a rendelet hatálybalépésekor már működő, kis- és mikrovállalkozásnak nem minősülő élelmiszer-vállalkozásnak az e rendelet szerinti elektronikus önellenőrzési tervvel és elektronikus dokumentációs rendszerrel 2024. május 1-jétől kell rendelkeznie.

A rendelet a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

TÖBB MINT TÖRVÉNYTÁR
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 November
H K Sze Cs P Sz V
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Együttműködő partnereink