hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Uniós fogyasztóvédelmi stratégia – a fogyasztói jogokat érintő új kihívásokhoz tervezve

  • MTI

Az Európai Bizottság november közepén bemutatott fogyasztóügyi stratégiájának célja a koronavírus-járvány miatt felszínre került, fogyasztói jogokat érintő új kihívások kezelésének javítása, továbbá az, hogy kellő hangsúlyt fektessen a nemzetközi együttműködésre és a következetes fellépésre a fogyasztói jogok és a környezetvédelem terén – közölte Didier Reynders igazságügyi biztos Brüsszelben hétfőn.

Reynders, aki az Európai Parlament plenáris ülésén mutatta be az uniós bizottság fogyasztóügyi stratégiáját, elmondta: a tervezet öt kiemelt területre a zöld és a digitális átállásra, a fogyasztói jogok hatékony érvényesítésére, egyes fogyasztói csoportok sajátos szükségleteire, valamint a nemzetközi együttműködésre összpontosítva vázolja fel a 2020 és 2025 közötti időszakra szóló uniós fogyasztóvédelmi politika jövőképét.

A stratégia egyebek között magában foglal egy új jogalkotási javaslatot, amelynek célja, hogy a fogyasztók jobb tájékoztatást kapjanak a fenntarthatóságról, és a hatályos jogszabályok igazodjanak a digitális transzformációhoz. Azzal is foglalkozik, hogy miként lehet javítani a fogyasztóvédelmet és az ellenállóképességet a koronavírus-járvány alatt és azt követően. Ezenkívül a stratégia része egy Kínával közösen kialakítani tervezett termékbiztonsági cselekvési terv is – közölte.

Tóth Edina, a Fidesz európai parlamenti (EP-) képviselője felszólalásában időszerűnek nevezte az uniós fogyasztóvédelmi szabályok modernizálását annak érdekében, hogy azok megfeleljenek a jelenlegi kihívásoknak. Rámutatott: noha az új fogyasztóügyi stratégia megpróbál választ adni számos fontos fogyasztóvédelmi kérdésre, a vonatkozó jognak rugalmasnak kell lennie, hogy meghatározó és hatékony tudjon maradni a fogyasztók új területeket érintően felvetődő problémáinak kezelésére.

„A szabályok csak akkor lehetnek hatékonyak, ha lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy jogsértés esetén könnyedén jogorvoslathoz jussanak” – fogalmazott.

A képviselő a belső piac fenntarthatóságával kapcsolatban, a termékek élettartamát illetően kiemelte: a fogyasztók nemcsak az áruk csekély tartóssága, hanem javíthatatlansága miatt is elégedetlenkednek. Meglátása szerint a javítási ágazat támogatása munkahelyeket teremthetne, valamint jelentősen csökkenthetné a hulladéktermelést és a környezetszennyezést. Emellett érezhetően javítaná a fogyasztók vásárlóerejét, és kereskedelmi előnyt jelentene az európai vállalkozások számára – zárta felszólalását Tóth Edina.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 September
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink