adozona.hu
Több mint 1,3 milliárdos jóvátételt kap a Yettel közel 180 ezer ügyfele
//test-adozona.hu/altalanos/Tobb_mint_13_milliardos_jovatetelt_kap_a_Ye_6Y9O86
Több mint 1,3 milliárdos jóvátételt kap a Yettel közel 180 ezer ügyfele
A Yettel több mint 1,3 milliárd forintos jóvátételi csomagot vállalt, amely közel 180 ezer fogyasztót kompenzál a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárásának keretében – közölte a hivatal szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a versenyhatóság 2019 végén szabott ki jelentős bírságot az akkor még Telenor Magyarország Zrt. nevet viselő távközlési szolgáltatóra, amiért 2016 és 2017 között 0 forintosként vagy kedvezményesként hirdette egyes készülékeit, miközben azok árának egy részét beépítette az előfizetői díjba.
A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.
Az új eljárásban a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének (közel 180 ezer fogyasztónak), aki az érintett időszakban, a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötött.
Az érintett ügyfeleket a Yettel előzetesen emailben vagy sms-ben fogja értesíteni. A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis, ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget.
A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását. A GVH döntése a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről. A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a versenyhivatal a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd – áll a közleményben.
A közlemény kapcsán a Yettel a következőkkel reagált:
A cég bírósághoz fordult a döntéssel szemben, amely helyben hagyta a GVH által megállapított jogsértés tényét, azonban a bírság összegének indokolására kötelezte a versenyhatóságot.
Az új eljárásban a Yettel új indítvánnyal élt, amelyben a fogyasztók jóvátételét vállalta a jogerősen is megállapított tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A cég a vállalásai alapján 7500 forintos kompenzációt (számlajóváírást vagy feltöltőkártya-keretet) fizet minden jelenlegi ügyfelének (közel 180 ezer fogyasztónak), aki az érintett időszakban, a Telenor Blue kampányok alatt, vagyis 2016. október 6. és 2017. október 22. között készülékkel egybekötött hűségidős előfizetői szerződést kötött.
Az érintett ügyfeleket a Yettel előzetesen emailben vagy sms-ben fogja értesíteni. A kompenzáció garantált értéke 1,31 milliárd forint – vagyis, ha a fogyasztók részére juttatott összeg összértéke bármely okból nem éri ezt el, a vállalkozásnak versenyfelügyeleti bírságként kell befizetnie a fennmaradó összeget.
A versenyhatóság – a kompenzációs csomagra tekintettel – az újraszámolás során 125 millió forintra mérsékelte az eredetileg 1,8 milliárdos összegű bírságot, egyúttal előírva a vállalások teljesítését, valamint azok könyvvizsgálóval történő auditáltatását. A GVH döntése a fogyasztóknál jelentkező közvetlen előnyök mellett tekintettel volt arra is, hogy a cég lemondott a további jogorvoslati lehetőségéről. A jóvátételi kötelezettségek teljesítését a versenyhivatal a végrehajtásukra előírt határidő leteltét követően ellenőrzi majd – áll a közleményben.
A közlemény kapcsán a Yettel a következőkkel reagált:
A Yettel üdvözöli, hogy ügyfelei számára előnyösen zárult a GVH által folytatott, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás.
A megismételt versenyfelügyeleti eljárásban az ügy lezárása érdekében a Yettel fontosnak tartotta, hogy fokozottan együttműködjön a hatósággal, és az ügyfeleknek kedvező megoldási javaslatot tegyen, miszerint a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámok által érintett ügyfeleknek nyújtson kompenzációt. Ennek részeként a Yettel Magyarország Zrt. a GVH által elfogadott felajánlásában vállalta, hogy tevőleges jóvátétel keretében mintegy 1 milliárd 318 millió forint összegben kompenzációt biztosít a határozatban rögzített fogyasztóknak, ami ügyfelenként bruttó 7500 Ft-os számlajóváírást, illetve feltöltőkártyás ügyfeleknél 7500 Ft egyenlegfeltöltést eredményez. A kompenzáció azon lakossági előfizetőkre terjed ki, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel a Yettelnél.
A Yettel lemondott a határozattal szembeni jogorvoslati jogáról, így a kompenzáció mellett a GVH által meghatározott 125 millió Ft összegű bírságot a vállalat befizeti, és azzal szemben további jogi eljárást (bírósági felülvizsgálat) nem kezdeményez.
Az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését a kompenzációra jogosult előfizetők számára és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek.
Az ügy hátteréről:
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most meghozott döntésével egy, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás zárult le. A GVH által kifogásolt hirdetésekben kedvezményes, akár 0 Ft-os készülékárakat kínált a vállalat a Telenor Blue tarifa választása mellett. A hivatal vizsgálatának eredménye alapján nem volt teljes körű a tájékoztatás, ezért 2019 decemberében 1,8 milliárd forint összegű bírság kiszabásáról hozott határozatot. A Yettel ezen határozattal nem értett egyet, úgy vélte, hogy nem követett el jogsértést, ezért a GVH határozatát 2020 elején bíróságon támadta meg. Bár a bíróság a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot tekintve a GVH-val megegyező eredményre jutott, a bírság kiszabásával kapcsolatos rendelkezéseket döntésével hatályon kívül helyezte, és a bírság mértékének meghatározására új eljárás lefolytatására kötelezte a GVH-t. A GVH mostani határozata ebben a megismételt eljárásban született.
A megismételt versenyfelügyeleti eljárásban az ügy lezárása érdekében a Yettel fontosnak tartotta, hogy fokozottan együttműködjön a hatósággal, és az ügyfeleknek kedvező megoldási javaslatot tegyen, miszerint a versenyfelügyeleti eljárásban vizsgált reklámok által érintett ügyfeleknek nyújtson kompenzációt. Ennek részeként a Yettel Magyarország Zrt. a GVH által elfogadott felajánlásában vállalta, hogy tevőleges jóvátétel keretében mintegy 1 milliárd 318 millió forint összegben kompenzációt biztosít a határozatban rögzített fogyasztóknak, ami ügyfelenként bruttó 7500 Ft-os számlajóváírást, illetve feltöltőkártyás ügyfeleknél 7500 Ft egyenlegfeltöltést eredményez. A kompenzáció azon lakossági előfizetőkre terjed ki, akik 2016. október 6. és 2017. október 22. között Telenor Blue tarifacsomaggal (S, M, L, XXL), 2 év hűségidővel kedvezményes feltételekkel vásároltak készüléket, és 2022. augusztus 4-én is rendelkeztek legalább egy (számlás vagy kártyás) előfizetéssel a Yettelnél.
A Yettel lemondott a határozattal szembeni jogorvoslati jogáról, így a kompenzáció mellett a GVH által meghatározott 125 millió Ft összegű bírságot a vállalat befizeti, és azzal szemben további jogi eljárást (bírósági felülvizsgálat) nem kezdeményez.
Az ügyfélkompenzáció végrehajtásával kapcsolatban az érintetteknek nincs semmilyen teendőjük, a Yettel megkezdte az értesítés kiküldését a kompenzációra jogosult előfizetők számára és minden szükséges tájékoztatást megad az érintetteknek.
Az ügy hátteréről:
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) most meghozott döntésével egy, még 2016-ra visszanyúló reklámkampányt érintő versenyfelügyeleti eljárás zárult le. A GVH által kifogásolt hirdetésekben kedvezményes, akár 0 Ft-os készülékárakat kínált a vállalat a Telenor Blue tarifa választása mellett. A hivatal vizsgálatának eredménye alapján nem volt teljes körű a tájékoztatás, ezért 2019 decemberében 1,8 milliárd forint összegű bírság kiszabásáról hozott határozatot. A Yettel ezen határozattal nem értett egyet, úgy vélte, hogy nem követett el jogsértést, ezért a GVH határozatát 2020 elején bíróságon támadta meg. Bár a bíróság a vizsgált kereskedelmi gyakorlatot tekintve a GVH-val megegyező eredményre jutott, a bírság kiszabásával kapcsolatos rendelkezéseket döntésével hatályon kívül helyezte, és a bírság mértékének meghatározására új eljárás lefolytatására kötelezte a GVH-t. A GVH mostani határozata ebben a megismételt eljárásban született.
Hozzászólások (0)