hourglass_empty Ez a cikk több mint 30 napja íródott, ezért előfordulhat, hogy a benne lévő információk már nem aktuálisak! Témába vágó friss cikkekért használja a keresőt

Leaszfaltozzák az összes budapesti földutat – ígéri Tarlós

  • MTI/Adózóna

A tervek szerint négy éven belül az összes budapesti belterületi földutat leaszfaltozzák – közölte Tarlós István főpolgármester ma a budapesti útépítési program keretében elkészült első XVIII. kerületi út átadásán.

A program első körében 13 kerület pályázott eredményesen, és így 181 földutat, 41-42 kilométer hosszúságban látnak el szilárd burkolattal. A két legnagyobb támogatást a XVIII. és a XXI. kerület kapta – közölte Tarlós István.

Jelenleg Budapesten még mintegy 225 kilométernyi földút van, és a program első fázisában ennek húsz százalékát burkolják le.

A Miniszterelnökség az év elején döntött arról, hogy a főváros XVIII. kerülete 1,1 milliárd forint támogatást kap a belterületi földutak burkolására. A forrás felhasználásával várhatóan lehetőség nyílik több mint húsz utcányi úttest átalakítására, és a munkaterv keretében a változó szélességű útszakaszok kialakítása mellett a közvilágítást is kiépítik – ecsetelte a főpolgármester, megjegyezve, hogy Budapesten a XVIII. kerület rendelkezik a harmadik leghosszabb burkolatlan útszakasszal.

A jövőbeni tervek között kiemelten szerepel az Üllői út XVIII. kerületi szakaszának felújítása, már előkészítés alatt, illetve terveztetési folyamatban van a Nagykőrösi út pestszentimrei szakaszának teljes körű felújítása, továbbá a nyár folyamán a Pestszentimre városközpontjában található Nemes utca is megújul.

Ughy Attila (Fidesz-KDNP) XVIII. kerületi polgármester kiemelte: a csaknem egy évtizede tartó példás és eredményes együttműködés újabb állomásához érkeztek, és az állam, a főváros és a kerületi önkormányzat közös munkájának köszönhető, hogy egyre nagyobb ütemben aszfaltozzák le a földutakat.

Tarlós István a 4-es és 6-os villamos pályaépítési munkálataival járó közlekedési helyzetre vonatkozó újságírói kérdésre válaszolva elmondta: ha a hetven tonnás Combino villamosokhoz nem alacsonyabb teherbírású pályákat építettek volna annak idején, akkor nem kellene a villamospályákat szakaszosan szinte évente felújítani. Azok az alépítmények, amelyek most készülnek, nem fognak újabb és újabb felújítására szorulni – ígérte, megjegyezve, hogy télen ilyen munkák nem végezhetők.

Hozzon ki többet az Adózónából!
Előfizetőink és 14 napos próba-előfizetőink teljes terjedelmükben olvashatják cikkeinket, emellett többek között elérik a Kérdések és Válaszok archívum valamennyi válaszát, és kérdezhetnek szakértőinktől is.

Hozzászólások (0)

Új hozzászólás

Kérjük, hogy szakértőinknek szóló kérdését ne kommentben tegye fel! Használja helyette a kérdés-válasz funkciót, kérdésében hivatkozzon az érintett írásra, lehetőleg annak URL-jét is megadva. A választ csak így tudjuk garantálni. Köszönjük!
Az Adózóna moderálási alapelveit ITT találja.




További hasznos adózási információk

NE HAGYJA KI!
Ezért érdemes előfizetni!
PODCAST

Kérdések és válaszok

Külföldi részvényjuttatás kezelése a társasági adóban

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Elengedett pótbefizetés adókötelezettsége?

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Támogatás nyújtása/nem közcélú adomány

Erdős Gabriella

adószakértő

TaxMind Kft.

Szakértőink

Szakmai kérdésekre professzionális válaszok képzett szakértőinktől

2024 September
H K Sze Cs P Sz V
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6

Együttműködő partnereink