adozona.hu
Szlovéniában minden sajátos nevelési igényű gyermek számára elérhetővé válik a kéttannyelvű iskola
//test-adozona.hu/altalanos/Szlovenia_sajatos_gyermek_ket_tannyelvu_isk_AYRB5X
Szlovéniában minden sajátos nevelési igényű gyermek számára elérhetővé válik a kéttannyelvű iskola
A szlovén parlament pénteken olyan törvénymódosításokat fogadott el, amelyek lehetővé teszik, hogy a kéttannyelvű, szlovén-magyar és olasz-szlovén kisegítő, azaz speciális iskolák a két etnikai kisebbség által lakott területen kívülről is fogadhassanak sajátos nevelési igényű gyermekeket – közölte a szlovén közszolgálati televízió, tájékoztatott az MTI.
A kormány által támogatott, a parlamentben gyorsított eljárásban elfogadott, az olasz és magyar nemzeti közösségek különleges jogairól az oktatásban szóló törvény módosításait 77 igen szavazattal, egyhangúlag fogadták el a képviselők.
Darjo Felda oktatási miniszter parlamenti felszólalásában elmondta: az eddigi szabályozás megakadályozta, hogy a sajátos igényű gyerekek az etnikailag vegyes területeken működő, kéttannyelvű speciális iskolákba járhassanak, ha nem ezeken a területeken laktak.
Horváth Ferenc magyar nemzetiségi képviselő szerint az új törvény megkönnyíti a munka és a családi élet összeegyeztetését azon szülők számára, akik az etnikailag vegyes területeken kívül laknak, de munkahelyi kötelezettségeik vagy más okok miatt a vegyesen lakott területeken működő, speciális két tannyelvű iskolába szeretnék beíratni gyermekeiket.
Elmondta, hogy a törvényi változtatások a 2. Számú Lendvai Kétnyelvű Általános Iskola, a Muravidéki Magyar Önkormányzati Nemzeti Közösség és a lendvai önkormányzat többéves felhívása után valósultak meg.
Horváth Ferenc hozzátette, hogy ezen a téren még vannak nyitott kérdések, köztük az, hogy a kétnyelvű speciális általános iskolába külföldi állampolgárok is járhassanak-e.
A többségi nemzethez tartozó parlamenti képviselők is a munka és a családi élet összeegyeztethetőségét hangsúlyozták, különösen a sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelő családok esetében. Hozzátették, hogy a változások javították a sajátos nevelési igényű programok hatékonyságát, és csökkentették a megszüntetésük kockázatát – olvasható a közleményben.
Hozzászólások (0)